Gå til innhold

Mani, ta på seg for mye, møte en vegg av gjøremål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt på meg for mye jeg nå. I min hypomane/maniske fase. Nå kommer det som slengt i trynet på meg alt jeg har å gjøre. Skummelt, skikkelig skummelt. Ikke deprimert, men proppa full i angst for at jeg ikke skal komme over alt jeg har tatt på meg. Hvilepuls på 110-120, klarer ikke sitte i ro, og skriver og sier og gjør en hel masse dumme ting. Tok influensavaksinen forrige onsdag, vært somatisk syk, innlagt på somatisk avdeling, dro i sinne fordi jeg ble behandla dårlig. Stigmatisering pga min bipolare lidelse. Jeg hater å være syk, jeg hater å være psykisk syk, jeg er drittlei! Nummeret før kollaps kanskje? Hva skjer? Jeg er forvirra, og alt virker litt uoverkommelig til tider...men er ikke deprimert, det nekter jeg! Hva skjer? Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Et adekvat antipsykotikum kan nedjustere opphisselsen relativt kjappt. Bare søvn i seg selv virker slik.

For meg virker det etter 1 time, uten at jeg føler jeg vet hva "problemet" er. Det reduserer opphisselse.

Skrevet

Jeg har absolutt ingen medisiner tilgjengelig bortsett fra panodil og afipran...ikke skal jeg til lege før mandag heller...og selv om jeg sover så mye som 4-5 timer så endrer det seg ikke...mer klarer jeg ikke få til...er på en måte litt desperat...og aggressiv...mest inni hodet...håper jeg...har prøvd å sette ned på liste dag for dag og time for time hva jeg skal gjøre men da ble jeg så vanvittig sint!! "Alle rundt meg er idioter og alt de gjør er idiotisk", selv om de er jo egentlig ikke det...er så frustrert! 

Skrevet
1 hour ago, deepharmony said:

Jeg har absolutt ingen medisiner tilgjengelig bortsett fra panodil og afipran...ikke skal jeg til lege før mandag heller...og selv om jeg sover så mye som 4-5 timer så endrer det seg ikke...mer klarer jeg ikke få til...er på en måte litt desperat...og aggressiv...mest inni hodet...håper jeg...har prøvd å sette ned på liste dag for dag og time for time hva jeg skal gjøre men da ble jeg så vanvittig sint!! "Alle rundt meg er idioter og alt de gjør er idiotisk", selv om de er jo egentlig ikke det...er så frustrert! 

Kan være lurt å tvinge seg til å ligge rolig i et mørkt og kaldt rom. Da blir man mindre agitert. Altså ikke hele dagen, men 1-2 timer kanskje. Bedre enn ingenting, tenker jeg.

Skrevet
27 minutter siden, Kanonføde skrev:

Kan være lurt å tvinge seg til å ligge rolig i et mørkt og kaldt rom. Da blir man mindre agitert. Altså ikke hele dagen, men 1-2 timer kanskje. Bedre enn ingenting, tenker jeg.

Har prøvd...beina går som trommestikker og rommet spinner rundt...jeg skjelver og mister til tider balansen og nå tærer dette på kreftene også, i tillegg får jeg feber...ikke høy feber da...men rundt 38...nå er jeg på et spilleoppdrag og jeg klarte bare så vidt å spille...fordi jeg skjelver sånn...er dette manien som gjør eller er det somatisk sykdom som følge av den influensavaksinen jeg tok? Kanskje jeg tar for mye litium?

Skrevet
26 minutes ago, deepharmony said:

Har prøvd...beina går som trommestikker og rommet spinner rundt...jeg skjelver og mister til tider balansen og nå tærer dette på kreftene også, i tillegg får jeg feber...ikke høy feber da...men rundt 38...nå er jeg på et spilleoppdrag og jeg klarte bare så vidt å spille...fordi jeg skjelver sånn...er dette manien som gjør eller er det somatisk sykdom som følge av den influensavaksinen jeg tok? Kanskje jeg tar for mye litium?

Skjelving kan være et symptom på overdosering med litium, men virker mer plausibelt at det er psykisk sykdom med tanke på adferden din i det siste (hypomani/mani, ta på seg for mye). Du må bare snakke med fagperson.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...