AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 Skrevet 29. oktober 2016 Fikk i sin tid bp2-diagnose. Har tidligere gått på Lamictal, Seroquel og Cipralex. Så ville psykiateren at jeg skulle slutte med Lamictal og bytte Cipralex ut med Wellbutrin. Er iallerede i gang med dette, og nå er aktuelle medisiner 200 mg Quetiapin Accord og 150 mg Wellbutrin. Er det sannsynlig at hn vil teste om diagnosen stemmer ved å kanskje fremkalle en hypomani siden hn ville jeg skulle begynne med Wellbutrin? Jeg har nemlig forstått det sånn at Wellbutrin virker aktiverende... Tenk om jeg får hypomani av å bruke den? Hilsen små-paranoide meg Anonymkode: 301b2...39a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 Skrevet 29. oktober 2016 Det er vel ikke lov å teste ut en diagnose med medisiner? Det tror jeg er strengt forbudt... Anonymkode: 85c7a...428 0 Siter
kovakova Skrevet 29. oktober 2016 Skrevet 29. oktober 2016 Kjenner ei som fikk welbutrin fordi andre AD ga henne mani 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. oktober 2016 Skrevet 29. oktober 2016 1. Det er ikke større risiko for hypomani med Wellbutrin enn med Cipralex - heller tryggere. 2. Det er ok å gi AD til personer med BP2 når de har f.eks quetiapin i bunnen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 Skrevet 29. oktober 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: 1. Det er ikke større risiko for hypomani med Wellbutrin enn med Cipralex - heller tryggere. 2. Det er ok å gi AD til personer med BP2 når de har f.eks quetiapin i bunnen. Oki, takk for svar. Men hvorfor tror du at jeg "kun" bruker 200 mg Quetiapin Accord og ikke 300 mg som jeg leste i et annet innlegg at var vanlig? Er det fordi jeg bruker Wellbutrin i tillegg? Mulig at dosen på W skal økes, men jeg har ikke hørt at hn har nevnt at Q skal økes. Anonymkode: 301b2...39a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.