Gå til innhold

Mistenker at psykiateren vil teste meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i sin tid bp2-diagnose. Har tidligere gått på Lamictal, Seroquel og Cipralex. Så ville psykiateren at jeg skulle slutte med Lamictal og bytte Cipralex ut med Wellbutrin. 

Er iallerede i gang med dette, og nå er aktuelle medisiner 200 mg Quetiapin Accord og 150 mg Wellbutrin. 

Er det sannsynlig at hn vil teste om diagnosen stemmer ved å kanskje fremkalle en hypomani siden hn ville jeg skulle begynne med Wellbutrin? Jeg har nemlig forstått det sånn at Wellbutrin virker aktiverende... Tenk om jeg får hypomani av å bruke den? 

Hilsen små-paranoide meg

Anonymkode: 301b2...39a

Skrevet

Det er vel ikke lov å teste ut en diagnose med medisiner? Det tror jeg er strengt forbudt...

Anonymkode: 85c7a...428

Skrevet

Kjenner ei som fikk welbutrin fordi andre AD ga henne mani

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det er ikke større risiko for hypomani med Wellbutrin enn med Cipralex - heller tryggere.

2. Det er ok å gi AD til personer med BP2 når de har f.eks quetiapin i bunnen.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Det er ikke større risiko for hypomani med Wellbutrin enn med Cipralex - heller tryggere.

2. Det er ok å gi AD til personer med BP2 når de har f.eks quetiapin i bunnen.

Oki, takk for svar. Men hvorfor tror du at jeg "kun" bruker 200 mg Quetiapin Accord og ikke 300 mg som jeg leste i et annet innlegg at var vanlig? Er det fordi jeg bruker Wellbutrin i tillegg? Mulig at dosen på W skal økes, men jeg har ikke hørt at hn har nevnt at Q skal økes. 

Anonymkode: 301b2...39a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...