Gå til innhold

Kan stress og depresjon være grunnen til at jeg ikke blir frisk fra forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært syk i  sammenhengende 9 uker ,det begynte med sterk forkjølelse /influensa . Og jeg blir ikke frisk igjen ,blir litt bedre men hoster på slim  og har tett og rennende nese.Og så vis jeg stresser eller går en tur så blir jeg enda verre ,får verk og sykdomsfølelse i kroppen og sår hals og slapp . 

Har nevnt det for fastlegen da jeg hadde vært syk i 6 uker  men han synes ikke det var noe å gjøre da men jeg blir jo ikke frisk .

Er det stress og depresjon som gjør at jeg ikke blir frisk og hva kan jeg isåfall gjøre ?

Har tatt ekstra  D-C-B vitamin og kledd godt på meg når jeg skal ut men ingen ting hjelper . 

Anonymkode: 2aa72...cbd

Skrevet
35 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg vært syk i  sammenhengende 9 uker ,det begynte med sterk forkjølelse /influensa . Og jeg blir ikke frisk igjen ,blir litt bedre men hoster på slim  og har tett og rennende nese.Og så vis jeg stresser eller går en tur så blir jeg enda verre ,får verk og sykdomsfølelse i kroppen og sår hals og slapp . 

Har nevnt det for fastlegen da jeg hadde vært syk i 6 uker  men han synes ikke det var noe å gjøre da men jeg blir jo ikke frisk .

Er det stress og depresjon som gjør at jeg ikke blir frisk og hva kan jeg isåfall gjøre ?

Har tatt ekstra  D-C-B vitamin og kledd godt på meg når jeg skal ut men ingen ting hjelper . 

Vil tro at det er veldig mulig ja. Blir selv lettere fysisk syk i depresjons- og stressperioder. Kan hangle en del dager da, og særlig om jeg ikke får tilstrekkelig hvile og søvn. 9 uker er lenge.  Regner med at du har fått en grundig undersøkelse med blodprøver etc.?

Anonymkode: 1ad29...c76

Skrevet

Har ikke fått noen for for undersøkelse , bare beskjed om at det ikke er unormalt å være forkjøla i 6 uker og at det ikke skal behandles . . Men nå er det blitt 9 uker og jeg er vel mest bekymret for bronkitt /lungebetennelse som ikke går over tenker at det kanskje ikke er så bra for lungene i lengden , men hva vet jeg.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke fått noen for for undersøkelse , bare beskjed om at det ikke er unormalt å være forkjøla i 6 uker og at det ikke skal behandles . . Men nå er det blitt 9 uker og jeg er vel mest bekymret for bronkitt /lungebetennelse som ikke går over tenker at det kanskje ikke er så bra for lungene i lengden , men hva vet jeg.

Tror jeg hadde forlangt undersøkelse/blodprøver, evt. bestilt time hos annen lege. Sist jeg gikk og hanglet ganske lenge, hadde jeg en infeksjon og ble satt på antibiotika med en gang. Nei, det kan neppe være bra.

Anonymkode: 1ad29...c76

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...