Gå til innhold

smerter og psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

En ting jeg tok opp i dag med Psyk var at jeg svinger mellom fysiske smerter og psykiske symptomer. Har jeg en psykisk god dag kan jeg være sikker på å verke beina av meg på kvelden. Jeg har fibromyalgi men tror jeg kan bli frisk fra den hvis jeg blir helt frisk psykisk. Noen som har det på samme måte?

Skrevet

Jepp. Bare at det sitter i nakken hos meg. Smertene i føttene mine er av helt naturlige fysiske årsaker, men jeg har muskelspenninger i hele kroppen. Stort sett fører det bare til at man blir fortere sliten enn hva man egentlig burde, men muskelspenninger i nakken gjør direkte vondt. Legen mener det er psykisk og det har hun sikkert helt rett i, men jeg har vondt selv om jeg har en ellers "god" dag. Også får jeg mer vondt ved belastning. Men jeg kan ikke sitte stille heller, da stivner det helt :P

Skrevet
5 timer siden, BamseLiten skrev:

En ting jeg tok opp i dag med Psyk var at jeg svinger mellom fysiske smerter og psykiske symptomer. Har jeg en psykisk god dag kan jeg være sikker på å verke beina av meg på kvelden. Jeg har fibromyalgi men tror jeg kan bli frisk fra den hvis jeg blir helt frisk psykisk. Noen som har det på samme måte?

Det er vanlig med smerter fysisk når man sliter psykisk. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Ja, nakken har vert noe jeg har slitt med i mange år men den har jeg fått sånn ca kontroll på, har i perioder vanvittig vondt men det er dager og ikke måneder. Beina blir som dine. Nå har jeg hatt vonde bein i 25 år og på en måte innfunnet meg med deler av det, litt vondt teller liksom ikke for det er det alltid. De vonde dagene er skikkelig vonde. Jeg har forsøkt smertestillende helt opp tom morfin uten virkning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...