Gå til innhold

Bipolart eller eupf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ustabil! To dager i det mørkeste mørke så to dager hvor jeg er helt oppe. En uke uten energi, så noen dager i full fart. Ned igjen og opp igjen. Jeg føler at jeg sitter i en evig berg-og-dalbane. Hva er dette? Hvordan skal det bli bedre uten at jeg behøver å dope meg helt ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Er det noen grunn til disse svingningene? Hvis de for det meste kommer av seg selv, er det ikke EUPF.

Uansett vil du svinge mye mindre om du tar Lamictal som legen din har bedt deg om. 

Skrevet

hvis du har BP og tar antidepressiva kan du svinge MER.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Men er eupf noe som kan oppstå hos voksne? Jeg trodde personlighetsforstyrrelser var noe man hadde med seg fra man var barn/tenåring eller ung voksen og ikke voksen. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å ha 5 for at det kalles trekk av eupf.

Jeg fikk faktisk trekk av eupf når jeg nærmet meg 40 år og hadde begynt på AD. Jeg har problemer med å se sammenheng med umodenhet.

Jeg tviler sterkt på at diagnoser alltid gir et sikkert svar på årsaken til plagene. Diagnosekriteriene er menneskeskapt og har endret seg så lenge de finner ut mer om den kompliserte menneskekroppen.

Anonymkode: 3eeef...df2

Jeg er i den alderen nå og må bare spørre (du trenger ikke svare). Har du fått noen meninger om hvorfor du utviklet denne forstyrrelsen og ikke ble diagnostisert før? Hvordan har jobb fungert før og etter diagnose? Jeg har nemlig aldri funnet meg til rette i jobb, det går skeis uansett yrke. Jeg har hode på plass mtp å lære, ta studiepoeng ol men å gå i en jobb fungerer ikke. Føler jeg tiltrekker meg dritt samme hvor jeg snur meg. 

Skrevet

Det er sant at diagnoser er menneskeskapte og at psykiatri ikke er noen eksakt vitenskap. Allikevel kan en diagnose være god å få. Da får man en knagg å henge elendigheten på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...