Gå til innhold

Spesiell beskjed fra Gud ved mani

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

1. Jeg mistenker at Gud ikke har jurisdiksjon i Syria. Der tror jeg Allah bestemmer. Det er så mye å gjøre på jorda at jeg tror Gud delegerte litt ansvar for 1500 års tid siden.

2. Ja, det har jeg også lurt på. Skjønner heller ikke hvorfor Gud ikke heller tar en prat med presidenter og statsministre, som har litt mer gjennomslagskraft. Var liksom bare Bondevik og til en viss grad George W. Bush som fikk henne på talefot. Allah virker litt flinkere der, han har forstått det. 

Gud er en mann. Jesus omtalte Gud som sin far.

Skrevet
19 timer siden, Ada jones fan skrev:

Gud er en mann. Jesus omtalte Gud som sin far.

Det at Jesus omtalte Gud som sin far er vanskelig å vite etter 2000 år med mange tolkninger og oversettelser underveis.  Hinduer har mange guder og det har andre religioner hatt.  Det finnes neppe mange himler med forskjellig guder.  Menneskenes måter å tilby guddommelighet har variert og varierer fremdeles.  Det finnes flere grupper som fremholder gud som en kvinne.

Det er ingen kollisjon imellom religioner og vitenskap.  Det er naivt å tolke religioner bokstavelig og det er naivt å tro at det er psykisk sykdom å tilbe en gud.  Det finnes altfor mange eksemplarer på dem som er religiøse uten psykiske plager.  Jeg traff en dame i kirken engang som fortalte meg at det nyttet og be.  Hun hadde bedt gud om tyggis og fått den.  Hun var ikke psykisk syk i hvert fall og de andre kristne rundt var like overrasket som jeg selv om alle valgte å si ingenting.  En norsk-amerikansk dame i New York ba gud å hjelpe seg å finne parkeringsplass og gud fant parkeringsplass.  Hun var ikke psykisk syk, men hadde en spesiell måte å fortelle om sin tro på.  Slike former for religiøse ytrelser er naive ikke sykdom.

Anonymkode: 1ef27...531

Skrevet

Da jeg skulle få ny støttekontakt ( som jeg startet med 5/1-16) ba jeg til Gud om å få en dame jeg kunnr stole på og være trygg på og glede meg til å møte og det fikk jeg. Hun er kjempe snill og veldig ærlig og aldri dor sen til avtale. Jeg takker Gud at jwg fikk bli kjent med henne

Skrevet
1 minutt siden, Ada jones fan skrev:

Da jeg skulle få ny støttekontakt ( som jeg startet med 5/1-16) ba jeg til Gud om å få en dame jeg kunnr stole på og være trygg på og glede meg til å møte og det fikk jeg. Hun er kjempe snill og veldig ærlig og aldri dor sen til avtale. Jeg takker Gud at jwg fikk bli kjent med henne

Det er bra for deg, men hvorfor skriver du så mye om gud her inne?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra for deg, men hvorfor skriver du så mye om gud her inne?

Fordi han betyr så mye for meg. Jeg hadde ikke en gang levd i dag uten ham.

Skrevet
2 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Fordi han betyr så mye for meg. Jeg hadde ikke en gang levd i dag uten ham.

Det er bra for deg, men må du forkynne på et forum om psykiatri?

Skrevet
På Monday, November 07, 2016 den 20.29, kovakova skrev:

http://www.bphope.com/9-add-on-descriptions-for-bipolar-disorder-according-to-the-dsm-5/

her står det at det er vanlig å tro man får en spesiell beskjed fra Gud ved bp med psykotiske symptomer 

er det sant? Er jeg altså normal som har opplevd dette. Men da burde jeg kunne gjennomskue det ved en evt ny psykose

Hjelper det når man er frisk å skrive en beskjed til seg selv om hvordan man skal forholde seg til eventuelle beskjeder fra Gud? For eksempel at en må dele slike viktige begivenheter med lege eller ta noen mg. medisin for Gud også?

Skrevet
På 18.11.2016 den 15.09, Janus30 skrev:

For å ha rett i dette forutsetter det at hendelsene du viser til faktisk har skjedd. Alle ved sine fulle fem skjønner at den bibelske beretningen om Noah og arken er fiksjon. Selv barn skjønner dette.

Hvis man går rundt og faktisk tror at det var 600 år gamle Noah som sikret artenes overlevelse er all kritisk sans kastet over ripa. 

Vitenskapen har bevist at det var flod engang i oldtiden, og arkeologiske funn viser noen levninger i fjellet Ararat som kan være et skip.  Lenge siden jeg sto og så på fjellet Ararat og leste meg il om dette.  Historier som den om Noah og arken bygger ofte på et eller annet.  Hvorvidt alle arter var i skipet tror jeg ikke noen vet og ikke interesser det meg:)

• Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...