Gå til innhold

Lei meg NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden fikk jeg diagnosene bipolar 2 og engstelig/unnvikende pf. Har fått medisinsk behandling for bipolar 2. 

Nå er jeg i en ny runde hos DPS og psykiateren jeg går til synes ikke symptomene mine ligner på bipolar, men dystymi. Enda han ikke har utredet meg i det hele tatt. Ingen spørsmål om oppturer, han trekker konklusjonen dystymi bare på grunnlag av at jeg er nedfor og lei meg. Men det er jo fordi, etter min mening, at (den bipolare) depresjonen jeg har gående ikke er tilfredsstillende behandlet. 

Hva gjør jeg? Jeg tør ikke å si ham imot eller å argumentere med ham og si min mening. Har lyst til å slutte på DPS på grunn av dette. Kunne ønske han gamle, gode psykiateren jeg hadde før var der, men han er pensjonert. Han forstod meg.

Anonymkode: 9ecb0...976

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han kan ikke avskrive BP2-diagnosen uten å ha spurt deg om "oppoversvingninger" og uten å ha lest journalen din.

Høres dessverre ikke lovende ut.,

Skrevet

Takk for at du deler min skepsis mot denne karen. Han er egentlig ikke ferdigutdannet psykiater enda, men lege i spesialisering, lis. 

Han sier også at jeg nok ikke har noen pf heller, for de med pf har ofte innleggelser, og det har ikke jeg hatt i min sykehistorie... -bare 1. Siden han ikke er norsk-født, kan det kanskje hende at han misforstår en del i utdanningen sin?

Jeg tror jeg skal ta motet til meg og be om en ny behandler. 

Anonymkode: 9ecb0...976

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En har PF fordi en oppfyller diagnosekriteriene. I disse står det ikke et ord om innleggelse.

Sikkert ikke dumt med et bytte :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...