Gå til innhold

Treg tankegang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år undret meg over at jeg ofte er treg i oppfattelsen. Forstår gjerne ikke vitser eller hva folk sier om de snakker raskt og kommer med mye info. Har merket meg at jeg også strever med å følge med i filmer om det skjer "mye på en gang" føles dåsom om hjernen ikke vil ta det inn, eller som om jeg får jernteppe av et el annet slag. Matematikk er også strevsomt for meg, glemmer raskt ut hva jeg regner på og om det er flere eller komplisert  blir jeg helt blank. Fort forvirret kan man si. Huff. Et annet eksempel er når jeg skal fylle bensin på bilen! parkerer jeg "feil vei" av tanklokket, greit nok, men så kjører jeg rundt for å snu bilen andre vei og så ender jeg opp med "feil  vei" igjen og det skjedde 3 ganger samme gang! OK, vet at dere blir bekymret for meg i trafikken nå, men det går kjempebra faktisk. Men jeg har dårlig stedsans da og kjører ofte feil.  Forøvrig har jeg aldri blitt avslørt eller mobbet av noen for dette. Har bare sagt at jeg er en "søt vims" men jeg lurer på hva som egentlig feiler meg? Er jeg litt tilbakestående eller hva tenker dere? 

Anonymkode: 151a4...6a7

Skrevet

Er vel ikke usannsynlig at du har treg prosesseringshastighet. Kjenner meg igjen i det du skriver og jeg har elendig prosessering. Årsaken til det kan være flere ting, hos meg er det adhd. Om dette er et problem for deg så kan du dra til en nevropsykolog og bli utredet.

Skrevet

Er ikke greit å få med seg alt i et svar. Det kan jo også være at du er ukonsentrert, har for mange ting å tenke på, er stressa o.s.v. Har du alltid vært sånn?

Skrevet

takk for svaret! 

Jeg har tenkt at det kan være som du skriver, dårlig prosesseringhastighet. Noe er det i allfall. Har dessverre alltid vært slik ja og sliter med å holde fokus.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svaret! 

Jeg har tenkt at det kan være som du skriver, dårlig prosesseringhastighet. Noe er det i allfall. Har dessverre alltid vært slik ja og sliter med å holde fokus.

Kanskje du burde vurdere å bli utredet. Kan jo være noe det finnes behandling for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...