Gå til innhold

Hvordan slutte hos psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått fast til psykolog i en periode på 10 år. Jeg synes selv dette er for lenge og tenker også selv jeg har jobbet med det meste jeg har trengt å snakke om. Jeg er ikke helt "frisk", men jeg jobber 100 % og har samboer og venner. Jeg tenker som så at jeg kanskje er så "frisk" som jeg kan bli - jeg er ikke deprimert og angsten er betydelig lettet. Hva som skjer senere kan jeg ikke si, selvfølgelig, og psykdommen min har gått i faser, men jeg tenker at man vel ikke kan gå til psykolog hele livet heller. Jeg vil klare meg selv.

I det hele tatt: Jeg har lyst til å slutte. Men hvordan gjør jeg dette? Det beste er vel om jeg sier det i en time, men akkurat nå har jeg ikke noen time (jeg avbestlte den siste jeg hadde pga sykdom). Er det mulig å bare sende henne en mail eller en melding og si at jeg vil slutte? Eller er jeg nødt til å møte opp? Jeg er på en måte redd hun vil overtale meg til å bli lenger i terapi... Og på den andre siden redd for å begynne å gråte mye den siste timen - hun har jo vært en så viktig del av livet mitt. 

Anonymkode: d7a44...5bf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan sende en epost eller SMS og fortelle at du vil slutte. 

Det er kanskje bedre å ta en avsluttende samtale etter så lang tid.

Uansett er det sikkert meget nyttig å ta en lengre periode uten samtaler for å teste ut hvordan det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...