AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 Skrevet 8. november 2016 Jeg har gått fast til psykolog i en periode på 10 år. Jeg synes selv dette er for lenge og tenker også selv jeg har jobbet med det meste jeg har trengt å snakke om. Jeg er ikke helt "frisk", men jeg jobber 100 % og har samboer og venner. Jeg tenker som så at jeg kanskje er så "frisk" som jeg kan bli - jeg er ikke deprimert og angsten er betydelig lettet. Hva som skjer senere kan jeg ikke si, selvfølgelig, og psykdommen min har gått i faser, men jeg tenker at man vel ikke kan gå til psykolog hele livet heller. Jeg vil klare meg selv. I det hele tatt: Jeg har lyst til å slutte. Men hvordan gjør jeg dette? Det beste er vel om jeg sier det i en time, men akkurat nå har jeg ikke noen time (jeg avbestlte den siste jeg hadde pga sykdom). Er det mulig å bare sende henne en mail eller en melding og si at jeg vil slutte? Eller er jeg nødt til å møte opp? Jeg er på en måte redd hun vil overtale meg til å bli lenger i terapi... Og på den andre siden redd for å begynne å gråte mye den siste timen - hun har jo vært en så viktig del av livet mitt. Anonymkode: d7a44...5bf 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2016 Skrevet 8. november 2016 Du kan sende en epost eller SMS og fortelle at du vil slutte. Det er kanskje bedre å ta en avsluttende samtale etter så lang tid. Uansett er det sikkert meget nyttig å ta en lengre periode uten samtaler for å teste ut hvordan det går. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.