Gå til innhold

Nozinan

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg utskrevet Nozinan 25 mg mot søvnproblemer. Er det noen som har erfaring med Nozinan - positive eller negative?

Anonymkode: 7ff19...ac1

Skrevet

Apedop - til svært liten hjelp mot søvn om det ikke feiler deg noe annet.

Gå å få resept på rene sovemedisiner om det kun er dette du trenger.

Anonymkode: 83c2a...d53

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag fikk jeg utskrevet Nozinan 25 mg mot søvnproblemer. Er det noen som har erfaring med Nozinan - positive eller negative?

Jeg føler seroquel hjelper bedre på søvn. 

Skrevet

Anbefaler Imovane. Om dette ikke er nok gis det en fin effekt med en liten dose Valium ved siden av.

Medisiner mot angst og psykoser bør brukes mot nettopp dette, og ikke noe annet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svært negativ erfaring med Nozinan. Den var så nedsløvende og gjorde meg ekstremt trøtt og nesten hjernedød. I tillegg ga den til blodtrykksfall som medførte at jeg gikk skikkelig i bakken og pådro meg hjernerystelse og skade i ansiktet.

Jeg gikk på denne i flere år og husker svært lite av den tiden.

Stay away!

Skrevet (endret)

Presiserer at dette bare er min personlige mening og ingenting annet:

Jeg synes at Nozinan bør være "drug of last resort" ved søvnproblemer. Altså det man bruker hvis ingenting annet fungerer.

Er ikke enig med Anonym over om at det bare er Imovane og Stilnoct som fungerer, men det er mye å velge blant. Hvis jeg hadde kunnet bestemme (noe jeg jo heldigvis ikke kan) så tror jeg at jeg ville gjort det cirka som følger:

Ved periodiske søvnvansker: Imovane (evt Stilnoct hvis problemet i hovedsak er innsovningsvansker)

Ved permanente søvnvansker: Prøve først Vallergan, Phenergan eller Zonat (i store nok doser). Hvis det ikke virker og årsaken til søvnvanskene er depresjon, bruke Seroquel eller Tolvon. Hvis årsaken er angst, bruke Seroquel eller Truxal. Eventuelt alt dette i kombinasjon med Circadin. Huske å ta et opphold ca hver tredje uke på 4-5 dager og bruke Imovane i denne tiden.

Hvis alt feiler, bruke Nozinan. Huske å sjekke at blodtrykket ikke blir for lavt.

Igjen, bare min personlige mening.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Nozinan sløver, men er ikke noe godt sovemiddel. Mange med store søvnproblemer sover like dårlig med Nozinan men man blir generelt trøttere, også på dagtid.

Skrevet

Takk ISW. Alt er prøvd og dette er mitt siste håp. Jeg har forsøkt Vallergan, Fenergan, Tolvon, Remeron, Seroquel, Truxal, Zyprexa, Risperdal, Cirkadin, Apodorm og Imovane... Kommer ikke på flere i farten... Jeg har følt meg som en laboratorierotte... Og nå er jeg virkelig desperat.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ISW. Alt er prøvd og dette er mitt siste håp. Jeg har forsøkt Vallergan, Fenergan, Tolvon, Remeron, Seroquel, Truxal, Zyprexa, Risperdal, Cirkadin, Apodorm og Imovane... Kommer ikke på flere i farten... Jeg har følt meg som en laboratorierotte... Og nå er jeg virkelig desperat.

Hvis du har prøvd Imovane og Apodorm, så har du brukt det du kan av B-preparater for søvn også. Rohypnol selges jo ikke lengre i Norge.

Og da har du prøvd alt av C-preparater også, regner med at dosen har vært tilstrekkelig høy.

Da er Nozinan et godt alternativ. Kontroller blodtrykket ditt, pass på munntørrhet og døsighet på dagtid.

Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvis du har prøvd Imovane og Apodorm, så har du brukt det du kan av B-preparater for søvn også. Rohypnol selges jo ikke lengre i Norge.

Og da har du prøvd alt av C-preparater også, regner med at dosen har vært tilstrekkelig høy.

Da er Nozinan et godt alternativ. Kontroller blodtrykket ditt, pass på munntørrhet og døsighet på dagtid.

Legen har ikke skrevet noe om dosering. Jeg trenger relativt høye doser for å få effekt. Du er jo ikke fagpersonell, men har god peiling, hvilken dose anbefaler du?

Skrevet

Jeg fikk flytende nozinan for å slå meg ut da jeg ikke holdt ut depresjonssmertene.

prøvde nozinan i pilleform ved senere anledning, 'dn sovnet ikke pga fikk restless legs

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen har ikke skrevet noe om dosering. Jeg trenger relativt høye doser for å få effekt. Du er jo ikke fagpersonell, men har god peiling, hvilken dose anbefaler du?

Skjønner at du spør, og hyggelig at du spør :)

Men det tør/kan jeg ikke mene noe om. Har en viss peiling, ja, men man må være lege for å uttale seg konkret om dose.

Beklager det :) 

Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Skjønner at du spør, og hyggelig at du spør :)

Men det tør/kan jeg ikke mene noe om. Har en viss peiling, ja, men man må være lege for å uttale seg konkret om dose.

Beklager det :) 

Helt i orden og fult forståelig. Håper NHD kommer på banen... ;)

Skrevet

Her kommer et lite råd. Om du har forsøkt feks. Imovane i tillegg til antidepressiva så får man ofte en virkning tilsvare null effekt. Fordi antidepressiva ofte påvirker søvnen negativt (feks. Cipramil) som gjør at man sover dårligere.

Kutt ut alle andre tabletter enn Imovane og Vival så får du kanskje et bedre resultat.

Det finnes også Flunipam som kan være en kjempebra medisin.

Søvn skal man ta på alvor fra dag en, laboratorierotter er ikke ønskelig mtp. kun søvn.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer et lite råd. Om du har forsøkt feks. Imovane i tillegg til antidepressiva så får man ofte en virkning tilsvare null effekt. Fordi antidepressiva ofte påvirker søvnen negativt (feks. Cipramil) som gjør at man sover dårligere.

Har du noe dokumentasjon som underbygger dette?

Kutt ut alle andre tabletter enn Imovane og Vival så får du kanskje et bedre resultat.

Dristig råd, for ikke å si dumdristig.

Det finnes også Flunipam som kan være en kjempebra medisin.

Nei. Den er avregistrert i Norge pga misbruksfare og involvering i seksuelle overgrep.

Søvn skal man ta på alvor fra dag en, laboratorierotter er ikke ønskelig mtp. kun søvn.

Enig i at man skal ta søvn på alvor. Men jeg synes det du skriver grenser mellom unyansert og direkte feil.

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har du noe dokumentasjon som underbygger dette?

Dristig råd, for ikke å si dumdristig.

Nei. Den er avregistrert i Norge pga misbruksfare og involvering i seksuelle overgrep.

Enig i at man skal ta søvn på alvor. Men jeg synes det du skriver grenser mellom unyansert og direkte feil.

Du får google medisinene på nett, så ser du resultatet av at mye av disse medisinene gir dårligere søvn. Det er ikke dumdristig å kutte lykkepiller om man ikke er deprimert men kun trenger søvn. Da overmedisineres man mot alle andre ting enn nettopp søvn, om det ikke ligger psykiske problemer bak, noe det ikke står noe om i TS sitt innlegg.

Trodde flunipam fortsatt var i salg for kortvarig behandling av søvnvansker. Tannlegekontoret bruker disse har jeg sett. Forøvrig kan man skaffe disse på annen måte i feks. utlandet. Når ikke noe annet virker så må ikke disse være uprøvd. De redder faktisk liv, og de færreste begår voldtekt av å spise beroligende.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får google medisinene på nett, så ser du resultatet av at mye av disse medisinene gir dårligere søvn. Det er ikke dumdristig å kutte lykkepiller om man ikke er deprimert men kun trenger søvn. Da overmedisineres man mot alle andre ting enn nettopp søvn, om det ikke ligger psykiske problemer bak, noe det ikke står noe om i TS sitt innlegg.

Trodde flunipam fortsatt var i salg for kortvarig behandling av søvnvansker. Tannlegekontoret bruker disse har jeg sett. Forøvrig kan man skaffe disse på annen måte i feks. utlandet. Når ikke noe annet virker så må ikke disse være uprøvd. De redder faktisk liv, og de færreste begår voldtekt av å spise beroligende.

Jeg har kompleks PTSD, dissosiasjon og tilbakevende depressiv lidelse.

TS.

Skrevet

Ja, nettopp. Det blir umulig å gi gode råd når alt ikke kommer frem i begynnelsen. Mange innlegg er her myntet på dårlig søvn og kun dette.

Skrevet

Du kan vente deg det samme som på truxal. Det er samma greiene, egentlig. tålte du truxal tåler du nok nozinan. Den AP jeg har fått best effekt på søvn av er seroquel. Nozinan og Truxal er egentlig dårlige medisiner, og burde snart være moden for medisinene's gravlund.

Skrevet

Rart ingen har fått kjeft i denne tråden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...