AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Jeg værer fare etter dette valgresultatet, føler på meg at dette ikke trenger å bli bra. Med en ptsd diagnose medfører dette nye mareritt og å ligge søvnløs.( Vet det er grunnløst akkurat nå). Trump minner meg altfor mye om en jeg helst vil glemme. Han er svart-hvit: Enten er alt bra, eller så er du veldig dårlig, ingen mellomting. På meg virker han ikke frisk, og dette skremmer meg. Hvordan kan en slik "tulling" bli en av verdens mektigste menn? Hvordan utdanner de mennesker i USA.? Lærer de overhode noe om politikk? Anonymkode: 95f68...922 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Både Trump og Hitler har kommet til makten i demokratiske valg. Jeg håper politikere i andre land kan lære av dette. Når det over år blir for stor avstand mellom politikerne/eliten og den generelle befolkning og deres levekår og meninger, blir det grobunn for slike populistiske retninger. Det synes som om fru Merkel i Tyskland har skjønt dette før det er for sent. Kanskje klarer også Sverige å unngå en svensk Trump. Men da må det reageres nå før det er for sent. Elefanten i rommet må tas hensyn til. Hvis ikke gjør folket "opprør" på demokratisk vis via stemmeseddelen. Jeg tror ikke det er gunstig å la det komme dit. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.