Gå til innhold

Ptsd og valgkamp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg værer fare etter dette valgresultatet, føler på meg at dette ikke trenger å bli bra.

Med en ptsd diagnose medfører dette nye mareritt og å ligge søvnløs.( Vet det er grunnløst akkurat nå).

Trump minner meg altfor mye om en jeg helst vil glemme.

Han er svart-hvit: Enten er alt bra, eller så er du veldig dårlig, ingen mellomting.

På meg virker han ikke frisk, og dette skremmer meg.

Hvordan kan en slik "tulling" bli en av verdens mektigste menn?

Hvordan utdanner de mennesker i USA.? Lærer de overhode noe om politikk?

Anonymkode: 95f68...922

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Både Trump og Hitler har kommet til makten i demokratiske valg. Jeg håper politikere i andre land kan lære av dette. Når det over år blir for stor avstand mellom politikerne/eliten og den generelle befolkning og deres levekår og meninger, blir det grobunn for slike populistiske retninger.

Det synes som om fru Merkel i Tyskland har skjønt dette før det er for sent. Kanskje klarer også Sverige å unngå en svensk Trump. Men da må det reageres nå før det er for sent. Elefanten i rommet må tas hensyn til. Hvis ikke gjør folket "opprør" på demokratisk vis via stemmeseddelen. Jeg tror ikke det er gunstig å la det komme dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...