Gå til innhold

Hvordan få leger til å skrive skikkelige henvisninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd avslag et par ganger på søknad til spesialist, pga sykdom jeg selv mener er nødvendig å henvises for.

Må jeg helst skrive alt selv og levere dette til legen?

Hvor mye får en lege med seg ved å lese journalen?

Har bla. gått i to år nå med et stoffskifte som hopper opp og ned og lurer på hvorfor?

Fikk nå avslag på søknad til endokrinolog som mener legen greier dette like bra som han?

Ikke så kjekt å ha det sånn som nå ihvertfall, nå er stoffskiftet for lavt og formen deretter. Så økes dosen med levaxin bittelitt, og

stoffskiftet blir for høyt. Vet ikke om dette skjer uavhengig av dosering heller. Hva kan årsaken være?

Har lett for å bli deprimert fra før og mener jeg sliter nok med psyken om jeg ikke skal ha dette i tillegg.

Er forresten et stort problem dette. Når man har psykiske diagnoser, så får man ikke hjelp med det som er fysisk galt.

Virker som man blir sett på som en stor tosk, selv om vettet mitt er som det alltid har vært?

Anonymkode: 001de...49a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det beste er å få legen til å skrive henvisningen sammen med deg mens du er på time. Det lærte jeg av distrikslege Nils Grimsmo da jeg var i turnus. Så gir en konvolutten til pasienten og ber hen sende den selv. (Det var ikke elektronisk den gang)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...