AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Jeg hadde et ganske høyt stressnivå lenge. Jeg har hatt en periode på to år som har vært sterkt preget av problemer med depresjon og angst. Veldig mye av den verste angsten har gitt seg nå. Jeg har en del slike rykninger i kroppen hvis jeg sover dårlig over tid, slike rykk i kroppen like før man sovner. Har hatt det ute blant folk også (skikkelig flaut, og litt vittig). Det som jeg tenker på er at jeg hadde i løpet av denne perioden kraftig øresus, og opplevde flere ganger at jeg fikk en høy metallisk lyd like før jeg sovnet. Det smalt liksom til i bakhodet, eller at det kom opp fra nakken og så et "kjempesmell". Litt vanskelig å forklare. Jeg har ikke hatt noe slikt før. Jeg har tenkt at det har med hørsel å gjøre, leste om øresus og der var det noe om en metallisk lyd, bare det at jeg følte at det jeg opplevde var mye mer dramatisk. Jeg har ikke turt å si det til noen, litt redd for å bli ledd av. Nå har jeg ikke hatt det på et halvt år eller noe. Jeg lurer på hvor jeg skal plassere det? Er det hørselen min, eller er det stressnivå? Det er sikkert greit om jeg tar en hørselstest etter hvert. Det er bare det at hvis jeg får øreverk igjen, er dette med den lyden noen vits å si til legen? Eller er det "bare angst"? Anonymkode: 306ea...bb0 0 Siter
Annepålandet Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Jeg kunne jo ha skrevet dette under brukernavn. Det gikk litt automatisk her. 0 Siter
ISW Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Øresus kommer ofte av stramme muskler rundt kjevene eller nakken. Hvis du biter tennene sammen og øresusen forverres, er dette gjerne årsaken. Det kan du teste selv. Du kan også få øresus av at blodtrykket stiger under stress, selv om dette er mer sjeldent. 0 Siter
Annepålandet Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Tusen takk for svar. Jeg skriver rotete. Jeg har øresus til vanlig, men det er såpass lite plagsomt at jeg kun kan merke det hvis jeg er i et helt stille rom. Da merker jeg når det slutter, før det begynner på igjen. Det jeg lurte på var mest dette metalliske smellet, eller den lyden, når det er så kraftig. Om jeg kun skulle tilskrive det økt stress, eller om jeg bør regne med at det er hørselen. Hvordan merkes øresus om blodtrykket stiger under stress? Jeg har aldri hatt noe "farlig" høyt blodtrykk. Det har vært litt høyt, er nok livsstil for det meste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Jeg kjenner meg igjen i dette du skriver med rykninger i kroppen og også denne smellfølelsen. Men hos meg har det føltes mer som støt. Jeg har dog tilskrevet det overgangsalderen fordi jeg ved googling fant ut at dette var nevrologiske fenomen hos noen i denne perioden av livet. Men det kan hos meg like gjerne tilskrives stress/angst når jeg tenker meg om. Jeg ville derfor sett det hele an litt og om det skulle dukke opp igjen og bli påtrengende ta det opp med lege. Anonymkode: 9c120...d5c 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Hos meg er det stress. Jeg har vert hos ØNH og nevrolog og sjekket og det var ingentig galt å finne. Jeg har og jobbet på en ØNH avdeling/hørselssentral på sykehuset og nesten ingen av tinnitus-pasientene hadde noe fysisk feil med ørene som tilsa lydene. Det eneste som kan hjelpe meg er at psykologen klarer å hjelpe meg ut av stress og negative følelser, tiden vil vise. 0 Siter
Annepålandet Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Tusen takk for svar. Ja, da kan jeg tenke at det var stress. Fint å vite at det er noen andre som kjenner seg igjen i det. Jeg har vært litt bekymret for det der. Kraftig øresus og piping har jeg hatt før, men det smellet var nytt for meg. Huff, det med overgangsalder gjør meg litt trist. Ja, ja. Det kommer vel en gang det også. Jeg har aldri hørt om noe sånt, litt rart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.