Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt spurt om å holde et foredrag, et kort et, 15 - 20 min. på en konferanse.  Har hoppet i det og sagt ja.

Utfordringen min er at jeg har så kraftig prestasjonsangst. Med ting som kan sammenlignes så har jeg glemt hva jeg heter og står fast på helt enkle ord. Hjernen blir rett og slett helt tom. 

Vil gjerne gjøre dette da jeg tror det kan gi meg en enorm mestringsfølelse pluss at det er godt å kunne bidra. Stoffet kan jeg jo, det er det å presentere det så det blir tydelig for de som hører på.

Hva kan jeg gjøre for å takle prestasjonsangsten?    Noe som har råd eller erfaring ?   

Setter stor pris på innspill 

Skrevet

Jeg har holdt mange foredrag opp igjennom årene og det har ført til at det nå ikke gjør meg noe. Jeg vil anbefale deg å lage en liten liste med stikkord. Siden du kan innholdet, trenger du kanskje ikke denne listen, men om du står fast og hjernen tømmes for ord, kan du gløtte ned på listen og hente deg inn igjen.

Øvelse gjør mester! Lykke til :)

Skrevet
19 minutter siden, Elionoe skrev:

Jeg har holdt mange foredrag opp igjennom årene og det har ført til at det nå ikke gjør meg noe. Jeg vil anbefale deg å lage en liten liste med stikkord. Siden du kan innholdet, trenger du kanskje ikke denne listen, men om du står fast og hjernen tømmes for ord, kan du gløtte ned på listen og hente deg inn igjen.

Øvelse gjør mester! Lykke til :)

Takk for svar

Jeg kan riktignok innholdet, men det er viktig at jeg får med alle fakta og i riktig rekkefølge .  Har skrevet ned stikkord.

Ønsker å greie og få flyt,  slik at folk både får med seg innholdet og at det kan bli interessant å høre på. 

Greier jeg dette så vil selvtilliten min få en stor oppsving . Ja, øvelse gjør mester og en gang må jo være den første :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bruk Powerpoint. Da får du med alle punktene. Det utfyllende har du i hodet, og du kommer med det når du ser stikkordene på skjermen.  Øv så hjemme på en eller flere bekjente evt foran speilet eller et videokamera.

Skrevet
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Bruk Powerpoint. Da får du med alle punktene. Det utfyllende har du i hodet, og du kommer med det når du ser stikkordene på skjermen.  Øv så hjemme på en eller flere bekjente evt foran speilet eller et videokamera.

Tusen takk for svar. 

Har trent litt for meg selv, bl.a  for å se at jeg holder meg til den tiden jeg skal. Selv da har tungen slått krøll på seg. (har ikke hatt tid til så mange ganger)

Skal be noen om å komme så jeg kan  trene med dem.  Og selfølgelig fortsette å trene på egen hånd.  Dette skal jeg greie :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...