Gå til innhold

NHD- Snakka med Lars Dehil Psykolog - '' AP gjør det værre''

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har snakket med Lars Dehli psykolog som har skrevet den artkkelen om depersonalisering og derealisasjon på psykologskrift. Han mener AP gjør ofte det værre. Og at det ikke finnes medisin for Derealisasjon. Nå er jeg veldig fortvilet. Tror du det stemmer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I hovedsak er jeg enig med han. Men all forskning gir svar på gruppenivå. Du er et enkelt individ.

Nå har du forsøkt lenge uten AP uten å bli bedre. Da er det et forsøk verdt å prøve med en liten dose Risperdal. Blir du bedre, er det fint. Blir du uendret eller verre, må du slutte med det igjen. Men du skal ikke ha alt for store forhåpninger til at medisiner løser problemene dine.

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I hovedsak er jeg enig med han. Men all forskning gir svar på gruppenivå. Du er et enkelt individ.

Nå har du forsøkt lenge uten AP uten å bli bedre. Da er det et forsøk verdt å prøve med en liten dose Risperdal. Blir du bedre, er det fint. Blir du uendret eller verre, må du slutte med det igjen. Men du skal ikke ha alt for store forhåpninger til at medisiner løser problemene dine.

Hvis ikke medisiner kan hjelpe meg skjønner jeg ikke andre måter å bli frisk på. Det at ting er fargeløst hvordan i all verden kan jeg endre på det selv? Uten medisiner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Støtter siste innlegg. Med slike problemer bør du få en fast kontakt på det lokale DPS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...