Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til vurdering hos en psykologspesialist på DPS, men fikk samme beskjed som jeg pleier å få. Jeg har ikke nytte av terapi visstnok og det til tross for at ting har endret seg. Jeg fikk beskjed om at jeg trenger trygge rammer, rutiner, forutsigbarhet og struktur. Ja er jo enig i det. Fikk også beskjed om at terapi kunne bare gjøre ting vondt verre siden jeg ofte er ganske ustabil. Er også destruktiv både ovenfor meg selv og døde gjenstander (andre personer kan i verste fall bli skadet, men kun i verste fall). Jeg opplever ofte at jeg blir misforstått og jeg misforstår også ofte så må ha ekstra god informasjon om ting og er avhengig av god kommunikasjon for å unngå misforståelser. Misforståelser har ofte laget mye stress og ustabilitet hos meg. Har lærevansker så ligger vel i det vil jeg tro. Har nå kun oppfølging fra fastlegen, fått innvilget miljøarbeidertjeneste en gang per uke og har brukerstyrt seng på DPS. Og bør ikke ha hele ansvaret for medisiner alene. Er det nok? Tidligere da jeg skulle flytte fra utrygt bomiljø fikk fastlegen min spm i et møte vi var i med kommunen om jeg trengte bolig beregnet for psykisk syke noe legen min mente jeg ikke trengte. Kunne det vært en ide likevel? Hvor psyk må man være for å få slik bolig? Og hva innebærer det å bo i en slik bolig? Spør i tilfelle jeg skulle bli foreslått det senere så er greit å vite. Men aller helst vil jeg jo klare meg selv. Noen andre som også kan bidra? Vær så snill trenger helst råd. Fikk beskjed om at jeg gjør mye riktig, men føles ikke slik. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her må jeg melde pass. De som kjenner deg over tid og i tillegg har snakket med deg flere ganger er bedre til å bedømme dette enn meg.

Skrevet
12 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Her må jeg melde pass. De som kjenner deg over tid og i tillegg har snakket med deg flere ganger er bedre til å bedømme dette enn meg.

Nei forstår det. Jeg er bare i ferd med å gi opp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...