Gå til innhold

Tanker rundt å begynne på antipsykotiske medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve å holde ut på antipsykotika en gang til, skal gi beskjed om det til behandleren til uka og nå gruer jeg meg så jeg har vondt i magen og angst.

Jeg er en del av en familie og jeg fungerer så dårlig sosialt ,helst vil jeg være alene hele tiden ,egentlig kan jeg gå i uker av gangen uten kontrakt med andre mennesker og jeg trives godt med det . Jeg liker å være i mine egne tanker og med stemmene som sier så mye rart og underholdende,men og skremmende og truende, av og til . Fysiske mennesker føles bare brysomme . Og jeg lider under ønske om kontakt fra dem.Men jeg er glad i dem og ønsker kontakt også , ønsker å  være tilstede for dem.Men blir dratt i begge retninger . 

Gruer meg til medisiner , til at alt blir så stille,for jeg vet fra før at jeg ikke blir normalt sosial , jeg kommer til å bli stress og kjede meg uten å kunne gjøre noe med det.Og jeg kommer til å føle at livet slett ikke er så mye bedre for meg ,bare for andre.Men det er vel kanskje det viktigste . 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget , måtte ta beroligende og en øl bare for å kunne fokusere , konsentrere meg nok til å skrive det.

Kanskje bare det å si at det som for mange er en åpenbart god løsning på et problem, kan ha sider ved seg som få forstår . 

Anonymkode: de2a9...e23

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for innlegget. Om ikke annet var det viktig for meg. Det rørte noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...