Gå til innhold

Til Stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er alltid flere sider av en sak.

Det er gode, omsorgsfulle og kloke barnevernsarbeidere. Det er sure, maktsyke og masete barnevernsarbeidere.

Det er mennesker med aspergers som absolutt ikke bør bli mødre og fedre. Det er mennesker med aspergers som behersker den rollen helt utmerket ved å bruke teknikker for kompensere for sine svakheter. Som sørger for at barnet alltid har nok gode voksenpersoner i livet sitt. Da kan de voksne utfylle hverandre og gi barnet den beste barndom.

Det finnes helt "normale" mennesker uten diagnoser som ikke behersker rollen som foreldre.

Verden er full av ulikheter.

Men det er lurt å samarbeide med barnevernet, anta at de vil noe godt. For de har makt. Og selv om de noen ganger tar feil ønsker de det beste for barna.

Jeg forstår du blir sint og såret. Men ingen er demoner. Vi snakker bare sammen uten ansikter her, det kan bli kort og direkte.

Og det er skikkelig, skikkelig dumt av dagsenteret å ikke gi deg hjelp når du strekker ut en hånd. De burde vite hvor vanskelig det er å ta det initiativet. Og hvor slitsomt det er for syke mennesker å mase. Psykologen min tar seg av slike kommunikasjon når jeg trenger det. Kan ikke sykepleieren din gjøre litt?

Det var bare det. Ha en god dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...