AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 Skrevet 12. november 2016 Jeg har bipolar 1 og vært lagt inn med mani med psykose noen ganger. Jeg har alltid hatt innsikt og søkt hjelp selv. Men jeg har blasert meg selv på sosiale medier. Så jeg er utrolig redd folk skal sende inn et tonn med bekymringsmeldinger til barnevernet om jeg skulle bli gravid. Hvor lenge ble jeg vente, hvor lang tid ta det for folk å "glemme"? Er jo redd eggene mine skal tørke inn pga alder også. Er redd jeg blir fratatt ungen med en gang pga min fortid med mani selv om jeg kunne blitt en kjempegod mor! Anonymkode: 630dd...277 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. november 2016 Skrevet 12. november 2016 Utgangspunktet ditt er feil. Det er ikke "de andres husk eller glemming" som skal avgjøre dette. Med BP1 antar jeg at du er medisinert. Sammen med mannen din skal du snakke med din psykiater om at dere ønsker barn. Så skal dere legge en plan for oppfølgingen i graviditeten og etter fødselen. I denne planleggingen skal dere ta med fastlegen, fødeavdelingen (gynekolog og jordmor) og helst også helsesøster. Vi har gjort dette mange ganger, og det har alltid gått bra på denne måten. Uten en slik planlegging og med et tverrfaglig team i ryggen er faren overhengende for fødselspsykose og langvarig innleggelse i akuttavdeling. Lykke til :-) 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.