Gå til innhold

Angst og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av de 2 siste måneder har tre tilfeller av roterende svimmelhet utløst ved at jeg vrir på hodet. i tillegg er jeg båtsvimmel. På grunn av dette har jeg utviklet angst og går bare og venter på neste roterende svimmelhetsanfall. Prøvde fontex i 8 dager men måtte slutte pga sterke bivirkninger. ( Lege anb. meg å slutte). Nå er angsten mye værre en før jeg startet på medisin og har tatt helt overhånd over livet mitt. Trenger råd for hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen. Hvordan påvise helt sikkert krystallsyken, og hvem er best på å behandle denne i Trondheim område?Tar imovane for å få sove, går til psykomotorisk behandling og psykolog

Anonymkode: 0d205...025

Skrevet

Bestefar har krystallsyken og har fått lære noen øvelser han gjør hver kveld for å holde det under kontroll. Han fikk de via en avdeling på A-hus, men finnes sikkert tilsvarende ved St. Olavs. 

Anbefaler deg et besøk hos Marianne Jensen på Tiller DPS. Hun er fantastisk med kropp!! 

Sjekk også om du kan ha fått virus på balansenerven 👍

Skrevet

En kan bli svimmel av angst. Det er vanlig. Jeg har angst av og til kan bli ganske svimmel. Går ikke på

medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gyratorisk og nautisk svimmelhet (vertigo) er ekte svimmelhet. Det bør utredes av en spesialist i ØNH-sykdommer. Det finner du på StOlav og det finnes også privatpraktiserende spesialister i Trondheim.

Avtalespesialister ØNH i Midt-Norge

Skrevet

Jeg hadde oppsøkt en kiropraktor. De avdekker krystallsyken enkelt og behandler den.

Anonymkode: 0b28d...926

Skrevet

Kiropraktorer fikser en evt krystallsyke ofte etter noen behandlinger samtidig som du gjør hjemmeøvelser. Jeg selv har blitt bedre, men noe henger igjen, som f.eks svimmelhet i heis, rulletrapp, sitter feil vei på tog, ikke følger med på veien når jeg sitter på med bil, reiser meg hurtig opp og ikke for å snakke om jeg drikker for mye alkohol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...