Gå til innhold

Er irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så ringte de fra DPS igjen da, og sa at behandler var blitt syk og at timen i dag derfor måtte gå ut. 

Dagen før man har time sendes det automatisk påminnelse på sms til pasienten, og med beskjed om at hvis man ikke møter opp så blir det et straffegebyr på 690 kr. (Betaling for dobbel time). 

Jeg synes jammen meg dette bør gå begge veier. Hver gang dps avlyser burde de sette inn 690 kr på kontoen min. De misbruker like mye av min tid og mine ressurser ved å avlyse, som motsatt. 

Jeg hadde time i dag kl. 10.30. Jeg har brukt mye krefter og tid på å forberede meg mentalt til denne timen. Og så bare ringer dem og avlyser. Javel greit nok det, men da synes jeg de burde betale meg 690 kr for tort og svie. Det bør være likhet for loven. 

Skrevet

En vesentlig forskjell er at de ikke bare har deg som pasient. Å komme seg gjennom en time hos psykiateren selv om man er syk, det klarer man. Det er noe helt annet å skulle være på jobb i 8 timer. Jeg kan komme på en rekke ting jeg heller vil at helsevesenet skal bruke penger på enn å betale hver pasient 690 kr når de er syke og må avlyse timer.

Problemet med de som ikke møter opp til timen er jo ikke bare at de misbruker behandleren sin tid, de misbruker også tid som andre kunne hatt stor nytte av. Så lenge det finnes mennesker som gir så totalt faen i andre enn seg selv så er de nødt til å ha et høyt "straffegebyr" for å ikke møte opp til timen.

Jeg vet det er tungt når de avlyser timer. Men de har lov til å bli syke og det er ingenting du vinner ved å fyre deg opp pga det. Jeg syns du er litt trangsynt i det du skriver.

Om du får en legeerklæring på at du er syk så tror jeg nok også du slipper å betale. Egentlig tror jeg du slipper gebyret om du ringer på morgenen og sier du er syk også. Det de ønsker med gebyret er å redusere antallet som bare ikke dukker opp til timen sin. Og akkurat det er faktisk en bra ting.

Skrevet

Lov å være litt irritert og snurt når time blir avlyst og du både ser frem til time og har forberedt deg mentalt . Likevel syns jeg det er urimelig å mene at du som pasient skal få " erstatning " for tapt time . Henger ikke på greip og det er jo du som velger å benytte deg av og være mottaker av denne helse tjenesten.Kanskje bør du tenke over dine reaksjoner når ting ikke går som planlagt ...

Anonymkode: 5afe2...82d

Skrevet

Slapp av, folkens! Ting som sies/skrives i affekt må en alltid ta med en klype salt! Jeg forstår inderlig godt hvorfor reglene er som de er, og jeg mener selvfølgelig ikke at jeg skal ha 690 kr hver gang dps avlyser. 😅 Var bare mektig irritert og hadde behov for å lire av meg noen usakligheter! ;)

Skrevet
2 timer siden, Rådvilla skrev:

Slapp av, folkens! Ting som sies/skrives i affekt må en alltid ta med en klype salt! Jeg forstår inderlig godt hvorfor reglene er som de er, og jeg mener selvfølgelig ikke at jeg skal ha 690 kr hver gang dps avlyser. 😅 Var bare mektig irritert og hadde behov for å lire av meg noen usakligheter! ;)

Den ser jeg. Er skikkelig irritert selv i dag, har gått omveier for å ikke støte på folk pga det. 

Anonymkode: 70d4d...07e

Skrevet

Alle kan bli syke. Da er det bare å avtale en ny time. Ikke bli irritert.Det går bare utover en selv ingen andre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...