Gå til innhold

Akuttmottak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer; hvordan er det å hjelpe et menneske i krise ved å låse noen inne på et steriltrom og ingen omsorgspersoner kommer å verken snakker eller hjelper en? 

Og man er vitne til at folk blir truet med beltelegging...

Ser folk blir dratt hylende til beltelegging.

Helt sjokkskadet etter jeg en gang ble feilplassert der et døgn... 

Anonymkode: 9e1a9...c26

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er ikke hjelp. Det er feilbehandling og ukultur.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer; hvordan er det å hjelpe et menneske i krise ved å låse noen inne på et steriltrom og ingen omsorgspersoner kommer å verken snakker eller hjelper en? 

Og man er vitne til at folk blir truet med beltelegging...

Ser folk blir dratt hylende til beltelegging.

Helt sjokkskadet etter jeg en gang ble feilplassert der et døgn... 

Huff, hvis dette er realiteten tar jeg heller livet mitt før jeg blir innlagt. Håper det du beskriver ikke gjenspeiler psykiatrien i Norge. Men jeg blir skeptisk når jeg leser hva VG har gravd fram.. :(

Skrevet
2 minutter siden, Underbar skrev:

Huff, hvis dette er realiteten tar jeg heller livet mitt før jeg blir innlagt. Håper det du beskriver ikke gjenspeiler psykiatrien i Norge. Men jeg blir skeptisk når jeg leser hva VG har gravd fram.. :(

Ja jeg føler at jeg er helt traumatisert etter det døgnet. Tenker bare at det er ingen sted å henvende seg dersom man er i krise, det er ingen hjelp å få. Jeg har masse mareritt om det, og livredd hele psykiatrien. Ble holdt der uforsvarlig lenge, var der på frivillig, men det var ingen lege tilgjengelig som kunne skrive en ut. Fikk et dumt ark i hånden at jeg kunne klage til kontrollkommisjon, turde ikke ta i mot det en gang. Fikk til og med beskjed av en som jobbet der mens jeg ventet at vist jeg ble sur for noe så kom de til å holde meg på tvang, holdt på å dø av angst, helt sykt! 

Skrevet

Er rystet. Jeg har kanskje vært naiv, men jeg trodde at når man var så dårlig at man ble innlagt, så fikk man hjelp, omsorg og terapi. De du har sett er kanskje mennesker med  relasjonstraumer. Kanskje de ble lettet av å bli ivaretatt av det offentlige. Så blir de møtt på samme måten som de gjorde i barndommen. Uten respekt. Med tvang. Null verdighet.

Anonymkode: b0ac4...137

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er rystet. Jeg har kanskje vært naiv, men jeg trodde at når man var så dårlig at man ble innlagt, så fikk man hjelp, omsorg og terapi. De du har sett er kanskje mennesker med  relasjonstraumer. Kanskje de ble lettet av å bli ivaretatt av det offentlige. Så blir de møtt på samme måten som de gjorde i barndommen. Uten respekt. Med tvang. Null verdighet.

Anonymkode: b0ac4...137

Du har helt rett. Ingen respekt for menneske. 

Skrevet
37 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dette er ikke hjelp. Det er feilbehandling og ukultur.

Ja det er det... lurer på om det noen gang forandrer seg. Blir skremt.

Skrevet

Når jeg leser hva andre skriver om tvangsbruk så er jeg glad jeg bor der jeg bor. Har selv opplevd tvang, men har samtidig blitt behandlet med respekt og på en måte som har gjort meg tryggere  (så trygg jeg kunne bli i det utrygge )

Ser jo også litt hvordan andre pasienter har blitt behandlet og synes jo at det har vært bra. Noen negative pleiere har det jo vært, men generelt har det vært bra.

Dette har vært på sykehuset, men har opplevd noen særs uheldige episoder på Dps. Noe som gjør at jeg ikke vil sette mine bein der mer. Selv har jeg stort sett vært behandlet  på sykehuset.

Trist at noen blir behandlet dårlig innen helsevesenet ,  uansett hvor en er i systemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...