stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 Sov så urolig i natt, uro er jo en følelse det og. Intuisjonen min tar over, flår flash backs til gamle dager...da min sønn var ungdom. For jeg har fått koordinatoren hans til kontakt fra dagsenteret, hun kommer i dag. Ønsk meg lykke til da! Håper det går bra, er spent på dette. Vet ikke jeg, men det ble kanskje litt inhabilt? Får se hvordan det går, målet er jo å komme meg mer ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Får gi det en sjanse og ha et åpent sinn. 0 Siter
laban Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 42 minutter siden, stjernestøv skrev: Vet ikke jeg, men det ble kanskje litt inhabilt? 24 minutter siden, stjernestøv skrev: Får gi det en sjanse og ha et åpent sinn. Ja, nå har du ønsket deg dette lenge, så forsøk å være positiv og ikke tenk på mulige problemer allerede nå. Det er vel ingen ulempe at hun kjenner dere litt fra før, husk at for henne er du "en i mengden". Lykke til! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, laban skrev: Ja, nå har du ønsket deg dette lenge, så forsøk å være positiv og ikke tenk på mulige problemer allerede nå. Det er vel ingen ulempe at hun kjenner dere litt fra før, husk at for henne er du "en i mengden". Lykke til! Ja får prøve på det, å være positiv. Det er bare de drømmene mine, der går mye galt...blir litt stressa av det. Ja jeg er jo en av mange for henne. Takk 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 2 timer siden, stjernestøv skrev: Sov så urolig i natt, uro er jo en følelse det og. Intuisjonen min tar over, flår flash backs til gamle dager...da min sønn var ungdom. For jeg har fått koordinatoren hans til kontakt fra dagsenteret, hun kommer i dag. Ønsk meg lykke til da! Håper det går bra, er spent på dette. Vet ikke jeg, men det ble kanskje litt inhabilt? Får se hvordan det går, målet er jo å komme meg mer ut. Med lite/ingen medisin må du takle uro og mange flere følelser. Håper du klarer å stå i det og ikke flykte inn i vrangforestillinger. Det er kjempeflott at dagsenteret endelig kommer på banen. Og du skal være ja-menneske i dag Stjernestøv :0) Så kan dere etterhvert finne ut hvor mye som er passe. Men du MÅ ha alternativer til psykose/vrangforestillinger i livet ditt. Fant en avspenningsøkt på Spotify som har hjulpet meg når tankene raser. https://open.spotify.com/artist/7qjg6u2Z3HoM9NadcX7wyT Lykke til! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, Liten40 skrev: Med lite/ingen medisin må du takle uro og mange flere følelser. Håper du klarer å stå i det og ikke flykte inn i vrangforestillinger. Det er kjempeflott at dagsenteret endelig kommer på banen. Og du skal være ja-menneske i dag Stjernestøv :0) Så kan dere etterhvert finne ut hvor mye som er passe. Men du MÅ ha alternativer til psykose/vrangforestillinger i livet ditt. Fant en avspenningsøkt på Spotify som har hjulpet meg når tankene raser. https://open.spotify.com/artist/7qjg6u2Z3HoM9NadcX7wyT Lykke til! Takk Det gikk jo greit, men hun skulle ikke komme her..jeg har jo sykepleieren. Hun skulle konsentrere seg om å få meg ut, og da ville hun i begynnelsen at jeg skulle være med på mandagsturen. Har jo vært litt med på det fra før. Snakket nå litt om medisiner med henne og, hun mente jeg burde høre på psykiateren men det var jo opp til meg. Saken var jo at jeg skulle ha det best mulig, og jeg må jo kjenne på ting selv. Ja jeg vil takle uro og andre følelser, vil ha følelser. Konsenterer meg om de turene på mandagen nå, så får vi øke på etterhvert. Hun mente når jeg har strikket tøfler før klarte jeg det igjen, får se. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Dere har sikkert hørt om det før? Folk som blir avflatet av medisiner? Hvem vil ikke ha følelser? Jeg bare lurer, tror ikke de i psykiatrien ville tatt ap selv! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Dere har sikkert hørt om det før? Folk som blir avflatet av medisiner? Hvem vil ikke ha følelser? Jeg bare lurer, tror ikke de i psykiatrien ville tatt ap selv! Men er alternativet uten medisiner egentlig bedre? Anonymkode: fe83d...cda 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er alternativet uten medisiner egentlig bedre? Anonymkode: fe83d...cda Tror det er bedre ja, det vil jo tiden vise. Har tro på at dette skal gå bra. 0 Siter
Janus30 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Dere har sikkert hørt om det før? Folk som blir avflatet av medisiner? Hvem vil ikke ha følelser? Jeg bare lurer, tror ikke de i psykiatrien ville tatt ap selv! Jeg sier ja takk til å bli mer avflatet og ha færre voldsomme følelser i perioder. Den bunnløse fortvilelsen og den urolige oppturen er nemlig ikke meg, men symptomer på en lidelse jeg dessverre fikk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Akkurat nå, Janus30 skrev: Jeg sier ja takk til å bli mer avflatet og ha færre voldsomme følelser i perioder. Den bunnløse fortvilelsen og den urolige oppturen er nemlig ikke meg, men symptomer på en lidelse jeg dessverre fikk. Nei men du er deg på medisiner, helt flat? Livet skal ha oppturer og nedturer.. 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 40 minutter siden, stjernestøv skrev: Tror det er bedre ja, det vil jo tiden vise. Har tro på at dette skal gå bra. Det kan gå bra. Og det kan veldig dårlig. Ingen vet helt sikkert. Vi forandrer oss. Vi lærer ting. Jeg tror diagnosen din er riktig. Men det betyr ikke automatisk at man må ha medisiner hele tiden. Jeg vet veldig godt hva det koster for kropp og følelser å gå på medisiner hele tiden. Men det krever mer av deg når du ikke tar medisiner. Du må snakke med noen med en gang du føler at ting forandrer seg, stoppe opp og ta medisiner når du er dårlig. Og hvis det viser seg at du ikke kan klare deg uten bør man jobbe for lavest mulig dose, noen ganger er det bare litt som skal til. Og så må du gjøre akkurat dette du har satt i gang, bli med på livet der ute. Ikke skulk mandagsturene samme hvor dårlig vær det er eller hvor trøtt du er :0) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, Liten40 skrev: Det kan gå bra. Og det kan veldig dårlig. Ingen vet helt sikkert. Vi forandrer oss. Vi lærer ting. Jeg tror diagnosen din er riktig. Men det betyr ikke automatisk at man må ha medisiner hele tiden. Jeg vet veldig godt hva det koster for kropp og følelser å gå på medisiner hele tiden. Men det krever mer av deg når du ikke tar medisiner. Du må snakke med noen med en gang du føler at ting forandrer seg, stoppe opp og ta medisiner når du er dårlig. Og hvis det viser seg at du ikke kan klare deg uten bør man jobbe for lavest mulig dose, noen ganger er det bare litt som skal til. Og så må du gjøre akkurat dette du har satt i gang, bli med på livet der ute. Ikke skulk mandagsturene samme hvor dårlig vær det er eller hvor trøtt du er :0) Ja det kan gå bra, håper i det lengste. Nå er jeg litt rar, men tror det er fordi jeg sov lite i natt. Er veldig avhengig av god og mye søvn. Nei hvorfor ta medisiner hele livet? Det må nå en gang gå bra! Har jo klart meg uten før så det kan gå bra. Ja vet det krever mer uten medisiner, at jeg må takle følelser og ting. Noen ganger føler jeg at jeg svever istedenfor å gå, det må jeg takle og. Mye jeg må takle. Men i går når jeg la meg blinket det lys i ulike farger i taket, det var vakkert. Har savnet det, håper det positive gjør opp for det negative. Får satse på de mandagsturene ja, satse på å møte opp og gå. 0 Siter
Janus30 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, stjernestøv skrev: Nei men du er deg på medisiner, helt flat? Livet skal ha oppturer og nedturer.. Jeg er ikke flat, og ingen kaller meg flat. Jeg blir lei meg av det som gjør mennesket lei seg, og jeg blir glad av det som skal gjøre en glad. Invalidiserende nedturer på fem måneder vil jeg helst unngå, og det har medisiner hjulpet med. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, Janus30 skrev: Jeg er ikke flat, og ingen kaller meg flat. Jeg blir lei meg av det som gjør mennesket lei seg, og jeg blir glad av det som skal gjøre en glad. Invalidiserende nedturer på fem måneder vil jeg helst unngå, og det har medisiner hjulpet med. Bra for deg det da. Jeg er ikke glad og ikke trist på medisiner, det kan vel kalles flat? Kjenner ikke ekte glede, det vil jeg gjøre. 0 Siter
Janus30 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 43 minutter siden, stjernestøv skrev: Bra for deg det da. Jeg er ikke glad og ikke trist på medisiner, det kan vel kalles flat? Kjenner ikke ekte glede, det vil jeg gjøre. For å føle ekte glede må man oppleve ting som utløser denne følelsen. Om man ikke har slikt påfyll hjelper det ikke å ta bort en medisin alene. Du må velge en livsførsel som gir deg ting å glede seg over. 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, stjernestøv skrev: Ja det kan gå bra, håper i det lengste. Nå er jeg litt rar, men tror det er fordi jeg sov lite i natt. Er veldig avhengig av god og mye søvn. Nei hvorfor ta medisiner hele livet? Det må nå en gang gå bra! Har jo klart meg uten før så det kan gå bra. Ja vet det krever mer uten medisiner, at jeg må takle følelser og ting. Noen ganger føler jeg at jeg svever istedenfor å gå, det må jeg takle og. Mye jeg må takle. Men i går når jeg la meg blinket det lys i ulike farger i taket, det var vakkert. Har savnet det, håper det positive gjør opp for det negative. Får satse på de mandagsturene ja, satse på å møte opp og gå. Ja, søvn er superviktig. Hvis du ikke sover bør du ta noe. Men fysisk aktivitet og mental avspenning kan også hjelpe. De har ikke noe type yoga, avspenning etc på dagsenteret? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 4 minutter siden, Janus30 skrev: For å føle ekte glede må man oppleve ting som utløser denne følelsen. Om man ikke har slikt påfyll hjelper det ikke å ta bort en medisin alene. Du må velge en livsførsel som gir deg ting å glede seg over. Syns det er kjekt og gledelig at jeg skal bli bestemor, men følelsene er ikke på plass. Tror å bli bestemor vil gi meg glede uten medisiner Hadde et veldig godt forhold til min nevø når jeg var uten medisiner, vil ha det samme forholdet til mitt barnebarn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 2 minutter siden, Liten40 skrev: Ja, søvn er superviktig. Hvis du ikke sover bør du ta noe. Men fysisk aktivitet og mental avspenning kan også hjelpe. De har ikke noe type yoga, avspenning etc på dagsenteret? Ja tar jo seroquel 50 mg, pleier å hjelpe det. De har strikking på dagsenteret, hun mente jeg kunne strikke tøfler siden jeg hadde strikket det før. Får se. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.