Gå til innhold

Desembertrygda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen min jobber i NSB, faktisk ! Han er lokfører han da.. Du må vel egentlig ha utdannelse for det og da.. Jernbaneskolen eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo starte sitt eget og da, vettu ;) men det koster jo naturligvis penger det og, da... en jeg kjenner greide å starte kiosk da. eller driver vel kiosken da.. Men må jo finne noe å drive på med og da , vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Jokke89 skrev:

Kan jo starte sitt eget og da, vettu ;) men det koster jo naturligvis penger det og, da... en jeg kjenner greide å starte kiosk da. eller driver vel kiosken da.. Men må jo finne noe å drive på med og da , vet du

Jeg startet opp en nettbutikk i 2013, uten å ta opp lån. Gjorde alt selv, kjøpte inn varer litt og litt hver mnd når jeg fikk lønn og salg. Etter 6 måneder hadde jeg et varelager på en verdi av 450.000kr I løpet av 2014 solgte jeg for 2 mill, med 850.000 i overskudd. Mye jobb, gjorde dette ved siden av annen fulltidsjobb og studier. Veldig artig og meget lærerikt. Måtte dessverre legge ned firma da jeg ble utsatt for en slalomulykke i 2015. 

Om man tenker å starte noe, kjør på! Men undersøk markedet først selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva nav sier da om jeg plutselig starter opp ett firma....  Men kanskje når jeg en gang blir ferdig med studiene ... Men tror ikke det er det verste å starte opp ett firma, om du starter opp en type som ikke har så store krav til egenkapital... Men hva er lurt å satse på, da ?? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en nisje innen nettbutikk. Uansett hva som sies, så er det der man henter penger. Treffer du der, så gjør du det bra, fort. NAV kan gi støtte mens man starter opp noe, man får jo ingen inntekt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Maw87 said:

Jeg startet opp en nettbutikk i 2013, uten å ta opp lån. Gjorde alt selv, kjøpte inn varer litt og litt hver mnd når jeg fikk lønn og salg. Etter 6 måneder hadde jeg et varelager på en verdi av 450.000kr I løpet av 2014 solgte jeg for 2 mill, med 850.000 i overskudd. Mye jobb, gjorde dette ved siden av annen fulltidsjobb og studier. Veldig artig og meget lærerikt. Måtte dessverre legge ned firma da jeg ble utsatt for en slalomulykke i 2015. 

Om man tenker å starte noe, kjør på! Men undersøk markedet først selvfølgelig.

Bra du ikke ble syk/skadet før du ble voksen da. :) Blir vel en fin utbetaling på deg da, når du har tjent så mye.

Anonymkode: 98040...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra du ikke ble syk/skadet før du ble voksen da. :) Blir vel en fin utbetaling på deg da, når du har tjent så mye.

Anonymkode: 98040...3ea

Hva mener du med det? Før jeg ble voksen? Tok ikke den jeg. Om du tenker på ung ufør, så er jeg over den alderen. Men jeg har fått vedtak fra npe (norsk pasientskadeerstatning) så advokaten min forhandler om erstatning der, etter feilbehandling på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jokke89 skrev:

Tror jeg må satse på skolegangen i alle fall nå, da....

Studier og oppstart av nettbutikk passer veldig godt sammen. Er som regel ikke mye å gjøre i starten. Kun oppbygging av nettbutikk, produktbilder og produktinformasjon. Jeg fikset ordre hver kveld før jeg la meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva solgte du? Kontaktlinser til hund? Med ulike farger, og noen med stjerner på.

Anonymkode: 98040...3ea

Haha, ja det hadde vært noe. Jeg solgte festartikler, pinjatas, bursdagsting, baby shower, dåp osv. Servietter, pappkrus, ballonger, helium ja alt man trenger av dekorasjon til fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jokke89 skrev:

Ok.. Spørs om jeg får starta opp ett firma da, om det i det hele tatt er mulig..

Ingenting er umulig, bare man har iver og viljestyrke. :) 

Endret av Maw87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skolen fokus for meg. Den er det viktigeste . Så får vi se etter hvert. Heldigvis er ikke trygd nødvendigvis en livstidsdom da ... Som det ofte var før

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jokke89 skrev:

Nå er skolen fokus for meg. Den er det viktigeste . Så får vi se etter hvert. Heldigvis er ikke trygd nødvendigvis en livstidsdom da ... Som det ofte var før

 

Studier er viktig det :) Og ja, trygd er ikke nødvendigvis for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...