Gå til innhold

Desembertrygda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Jokke89 skrev:

Skulle sikkert ikke ha brukt snus når man går på trygd, vel. Men er visst blitt avhengig. Sov litt lenge i dag, kanskje, men er lett det om man ikke har noe å gjøre.. Eller, har jo for så vidt det da.. Lese i pensum osv. Men spørs om det blir noe av meg selv med studier da, det kan man jo aldri vite

Hvor mye koster snus i måneden da?

Anonymkode: 28d6a...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Men jeg fatter ikke hvorfor NAV er så opptatt over at jeg MÅTTE over på trygd.. Var en forferdelig prosess hele greia egentlig

Hva var det du ville da? Vil du klare deg helt selv, og ikke få noen ting fra nav?

Anonymkode: ea5e3...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jokke89 skrev:

 Det er vel rundt 100 kroner boksen, og jeg bruker 5 bokser i uka . Blir vel 2000 i måneden eller noe sånt, da. Er jo nok  

Såpass ja. Er nok mer enn dobbelt så mye som jeg bruker på kokka, vel. 

Anonymkode: 28d6a...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jokke89 skrev:

Men jeg fatter ikke hvorfor NAV er så opptatt over at jeg MÅTTE over på trygd.. Var en forferdelig prosess hele greia egentlig

Hvorfor det? Og du kunne sagt nei takk, hvis det var det du virkelig ville...

Anonymkode: 28d6a...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maw87 skrev:

Sluttet med snus for 1,5 år siden. Helt fantastisk å ikke være styrt av snusen, kjenne på avhengigheten. Og, all mat smaker så mye bedre nå! Slutte med snus kan jo være et nyttårsforsett? 

Jeg sluttet å røyke for ca 6 uker siden. Synes også det er deilig og ikke være styrt av røyken pluss at jeg kjenner at kroppen har godt av å være røykfri. Har fortsatt lyst på røyk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg sluttet å røyke for ca 6 uker siden. Synes også det er deilig og ikke være styrt av røyken pluss at jeg kjenner at kroppen har godt av å være røykfri. Har fortsatt lyst på røyk da.

Lysten kommer nok alltid til å være der. Jeg har fortsatt lyst på snus etter mat og i stressa situasjoner som eksamenstiden. Drømmer om snus å :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lette bestandig livet, men må gjøre det beste ut av det ... Jeg prøver i det minste.. Kan ikke gå rundt og være sur resten av livet fordi jeg mottar trygd. Men ingen på NAV som sa at jeg måtte være trygdet resten på livet...... Så jeg kan jo komme meg ut i jobb igjen om jeg vil ved ett senere tidspunkt. Kan jo jobbe igjen om jeg vil og da, ingen som nekter meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er fint med nye trygdeordningen, er att det er ganske lett å tilpasse. Skulle arbeidslyst og evne melde seg.

Anonymkode: 0aec5...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Er ikke så lette bestandig livet, men må gjøre det beste ut av det ... Jeg prøver i det minste.. Kan ikke gå rundt og være sur resten av livet fordi jeg mottar trygd. Men ingen på NAV som sa at jeg måtte være trygdet resten på livet...... Så jeg kan jo komme meg ut i jobb igjen om jeg vil ved ett senere tidspunkt. Kan jo jobbe igjen om jeg vil og da, ingen som nekter meg det.

Den eneste du kan være sur på er på deg selv, for det var du som gikk til nav og ønsket hjelp.

Hva ellers drev du med hos nav?

Anonymkode: ea5e3...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos nav ? Nei , jeg gikk vel der for å få hjelp først. Og fikk "arbeidsutprøving". Det var i ei verna bedrift, så jeg vil egentlig ikke kalle det direkte arbeidsutprøving. Fikk aldri prøve meg ut i ordinær jobb, så de veit faktisk ikke om jeg funker i det ordinære arbeidslivet eller ikke. Og egentlig skal man jo prøves ut i arbeidslivet, etter nav sine regler .. Ikke kun i vernede bedrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Jokke89 said:

Nå vel . Rik blir man jo ikke av å være trygda... Om man ikke har vært direktør før man blei trygda da, naturligvis ;) 

Du kan bli konduktør. Sjekk med NSB, eller Oslo Sporveier.

Anonymkode: 98040...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...