Gå til innhold

Syns du det er kjipt å ikke jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, hva var det igjen? Skjer så fort her...

Anonymkode: d2bf9...b6d

Hvorfor er det så rart, om folk sliter sosialt selv med kjæreste og barn?

 

Og jo, det spm ditt var jo linket til mine svar var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutes ago, Maw87 said:

Hvorfor er det så rart, om folk sliter sosialt selv med kjæreste og barn?

 

Og jo, det spm ditt var jo linket til mine svar var det ikke?

Hm, ok. Beklager surret.

 

Hvorfor det er rart? Man blir vel sliten av å være sosial om man sliter sosialt, og da kan man ikke ha samboer, i alle fall ikke barn. Adferden blir også unormal, slik at ingen gidder å ha noe med en å gjøre, aller minst romantiske forhold.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ok. Beklager surret.

 

Hvorfor det er rart? Man blir vel sliten av å være sosial om man sliter sosialt, og da kan man ikke ha samboer, i alle fall ikke barn. Adferden blir også unormal, slik at ingen gidder å ha noe med en å gjøre, aller minst romantiske forhold.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Er ikke den tanken veldig stigmatiserende? Finnes vel grader her, innen det sosiale spekteret? Vet ikke nok om dette jeg altså, men mennesker er jo forskjellig selv med samme diagnose, men mulig det er typisk de som sliter veldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Maw87 said:

Er ikke den tanken veldig stigmatiserende? Finnes vel grader her, innen det sosiale spekteret? Vet ikke nok om dette jeg altså, men mennesker er jo forskjellig selv med samme diagnose, men mulig det er typisk de som sliter veldig? 

Sliter veldig & sliter veldig... en kan være ganske unormal og dårlig fungerende uten at man trenger å ha det så vondt om man får lov til å bare dasse hjemme og blir medisinert.

Men men. :ph34r:

Nei, snakket ikke om diagnoser her. Bare det å være utskudd. Jeg tror ikke det finnes en bestemt diagnose for å være utskudd.

Anonymkode: d2bf9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives godt med å ikke ha jobb. Det eneste negative med det, er vel att jeg ikke har noe å svare når "hva jobber du med?" spørsmålet kommer. (hvilket det gjør altid med nye folk).

 

Økonomisk har det vært greit de senere åra. I begynnelsen så var det jo ikke noe særlig. Full blomstrende psykose og 6000 i attføring (1994), hvorav husleie kostet 3000. Det er klart det var smalt, og det hjalp ikke att jeg kastet mat som var "besmittet" heller. Så fikk jeg uføretrygd, uten egentlig å ha spurt om det i 1996. Det rare var att da ble jeg mye bedre, og den beste delen av mitt liv begynte. Da fikk jeg etterhvert småjobber og litt deltidsjobbing. Men fikk store problemer etterhvert med å gjøre jobben, grunnet angst. Så da måtte jeg sykemelde meg ut oppsigelsestiden, og det var ikke akkuratt velvilje og "god bedring" fra sjefen. Aldri følt meg så liten, som det nesten.

 

Hver gang jeg prøver å jobbe så får jeg problemer. Så nei, jeg savner ikke å jobbe. Jeg synes derimot det er kjett å ikke ha noe å svare når folk spør hva jeg gjør. Men heldigvis er jeg en som ikke liker å treffe nye mennesker, så det er sjeldent det kommer opp.

 

Den norske velferdsstaten er antageligvis den mest generøse i verden. Men alt i dette landet koster skjorta. Men jeg klager ikke.

 

Om noen vil føle behov for å pådytte meg negative kommentarer eller lignende, så blir jeg sur. De har fanden ikke noe å klage på selv (de som jobber), de har ett sosialt liv på jobben, og de får mer penger enn meg. Det er ikke snakk om dårlig samvittighet hos meg, for att jeg er trygdet. Og prøver noen å påtvinge meg det, så vet de ikke hva de snakker om. Schizofreni er ikke noen harmløs sykdom i det hele tatt. Jeg vet ikke om jeg ikke ville hatt schizofreni, fordi det er en del av min personlighet. Jeg tror jeg ville vært en annen om jeg ikke hadde det. Så da blir det bare som "ville jeg vært en annen?" ....

Anonymkode: 3b509...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/6/2016 den 19.41, Maw87 skrev:

Hmm, jeg tenkte faktisk akkurat det samme om deg men du kom meg i forkjøpet. 

Jeg er rene solstrålen i forhold til deg.

Anonymkode: 7b2f4...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rene solstrålen i forhold til deg.

Anonymkode: 7b2f4...166

Jeg som trodde dagens kommentar kom tidligere i dag, men jammen tok jeg feil :) Morsom du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maw87 skrev:

Jeg som trodde dagens kommentar kom tidligere i dag, men jammen tok jeg feil :) Morsom du.

Jøss som du raller.

Anonymkode: 7b2f4...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...