Gå til innhold

Syns du det er kjipt å ikke jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aspergers Inc.
Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Men kan man bare gå på nav liksom og si: Jeg vil ikke ha uføretrygd lenger ! .. Bare lurer jeg. Er det mulig å faktisk gjøre det ?

Ingen som nekter deg å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aspergers Inc. skrev:

Det er fullt mulig å si fra deg uføretrygden, men jeg ser ikke helt problemet. Nå kan du studere som du vil, det er det ikke sikkert du kunne på aap.

Det er faktisk veldig vanlig å studere mens man går på aap.

Utrag fra et spm stilt til arbeidslinisteren i 2012 fra stortinget.no "Brukerne kan i utgangspunktet bruke fritiden sin på hva de vil, så fremt egeninitiert aktivitet (for eksempel utdanning) ikke fører til at en ikke klarer å gjennomføre den planlagte aktiviteten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aspergers Inc.
4 minutter siden, Maw87 skrev:

Det er faktisk veldig vanlig å studere mens man går på aap.

Utrag fra et spm stilt til arbeidslinisteren i 2012 fra stortinget.no "Brukerne kan i utgangspunktet bruke fritiden sin på hva de vil, så fremt egeninitiert aktivitet (for eksempel utdanning) ikke fører til at en ikke klarer å gjennomføre den planlagte aktiviteten."

Som ufør slipper du å forholde deg til slike planlagte aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
10 minutter siden, Jokke89 skrev:

Spørs om NAV faktisk ville godtatt det da, de mener jo fortsatt at jeg har rett på trygd....

De kan ikke tvinge deg på trygd. Men hva har du ellers tenkt å leve av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aspergers Inc. skrev:
5 minutter siden, Aspergers Inc. skrev:

Som ufør slipper du å forholde deg til slike planlagte aktiviteter.

Ja, det er jeg fullt klar over. Men det var jo ikke det vi snakket om nå :) (siteringsfunksjonen min er helt på trynet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jokke89 skrev:

Jeg er fullt ut "arbeidsfør" etter min egen oppfatning. Har ett par diagnoser, men er fysisk sterk, arbeidssom og er æreskjær. Så jeg hadde kunnet jobbet med tilrettelegging, etter min egen oppfatning. Men ikke NAV sin.

Viss du er så arbeidsfør som du sier hvorfor begynner du ikke bare å jobbe da? Det er jo fullt ut ditt valg, det er du som har valgt å havne på aap/trygd gjennom søknader. Så jeg skjønner virkelig ikke problemet ditt, du får jobbe på deltid ved siden av studier, slik som alle andre vanlige folk.

Anonymkode: e8d3a...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe deltid kan jeg jo, spørsmålet er jo hvem som vil ansette en med noen ukers erfaring det "ekte" arbeidslivet og en haug med år i verna bedrift da, ikke sant ? Finnes det arbeidsgivere som ansetter uføre ? Bare spør jeg, har ikke funnet noen helt enda. Faktisk har jeg aldri vært på ett jobbintervju heller, den jobben jeg hadde fikk jeg bare uten å søke faktisk. Kan si jeg blei headhunta ;) Så har jo skjedd at jeg har fått meg jobb, om kun en gang ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jokke89 skrev:

Legen min mener at jeg kan bli fullt ut i stand til å jobbe så lenge jeg kommer meg igjennom i studiene ! .. Han har troa, så skal nok få han til å skrive at jeg er frisk og kan jobbe ;) Satser på det..

Legen trenger da ikke skrive noe som helst. Du er et fritt menneske og kan søke på de jobbene du vil akkurat som alle andre, hva legen sier du kan og ikke kan gjøre har ingenting å si og det driter en arbeidsgiver faen i, du må bare vise arbeidsgiveren at du er god nok for jobben.

Anonymkode: e8d3a...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Jobbe deltid kan jeg jo, spørsmålet er jo hvem som vil ansette en med noen ukers erfaring det "ekte" arbeidslivet og en haug med år i verna bedrift da, ikke sant ? Finnes det arbeidsgivere som ansetter uføre ? Bare spør jeg, har ikke funnet noen helt enda. Faktisk har jeg aldri vært på ett jobbintervju heller, den jobben jeg hadde fikk jeg bare uten å søke faktisk. Kan si jeg blei headhunta ;) Så har jo skjedd at jeg har fått meg jobb, om kun en gang ...

Skal være glad du har trygd, da, vel. 

Anonymkode: 7b2f4...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal jeg greie å overbevise en arbeidsgiver om at jeg, en såkalt "arbeidsufør" mann er bedre til jobben enn arbeidsføre menn ? Bare lurer jeg. Høres litt vanskelig ut, spør du meg. Kan jo hende det er mulig, da, for alt jeg veit.. Men må jo være heldig å finne en arbeidsgiver uten fordommer da, for å si det på den måten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker på jobber gjør jeg faktisk, om du lurer. Men heller tvilsomt at jeg får noe, med min cv, vil jeg tru.. Eller man kan jo ha flaks, naturligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Jobbe deltid kan jeg jo, spørsmålet er jo hvem som vil ansette en med noen ukers erfaring det "ekte" arbeidslivet og en haug med år i verna bedrift da, ikke sant ? Finnes det arbeidsgivere som ansetter uføre ? Bare spør jeg, har ikke funnet noen helt enda. Faktisk har jeg aldri vært på ett jobbintervju heller, den jobben jeg hadde fikk jeg bare uten å søke faktisk. Kan si jeg blei headhunta ;) Så har jo skjedd at jeg har fått meg jobb, om kun en gang ...

Jo, du får dra TIL arbeidstedene du kunne tenke deg å jobbe, dra til matbutikker, klesbutikker, clas ohlson osv. Du må være aktiv, det er sånn du viser at du faktisk ønsker det. Jeg syns ikke du skal sitte her å klage over at nav tvinger på deg trygd, det er helt opp til deg å skaffe deg jobb. Får du deg jobb så mister du trygda, så hva er problemet dit??

Og så sier du selvsagt ikke at du er trygda nå og har den og den diagnosene, for det har ingenting å si i og med at du er, nettopp, arbeidsfør. Du får nevne dine gode sider.

Eventuelt kan du dra til nav å spørre omdu kan bli utplassert. Da blir du attraktiv i og med at arbeidsgiveren får billig arbeidskraft, og du får vise hvor god du er i jobben din og ditt engasjement kommer til å få arbeidsgiveren til å etterhvert gi deg jobben.

Anonymkode: e8d3a...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du får dra TIL arbeidstedene du kunne tenke deg å jobbe, dra til matbutikker, klesbutikker, clas ohlson osv. Du må være aktiv, det er sånn du viser at du faktisk ønsker det. Jeg syns ikke du skal sitte her å klage over at nav tvinger på deg trygd, det er helt opp til deg å skaffe deg jobb. Får du deg jobb så mister du trygda, så hva er problemet dit??

Og så sier du selvsagt ikke at du er trygda nå og har den og den diagnosene, for det har ingenting å si i og med at du er, nettopp, arbeidsfør. Du får nevne dine gode sider.

Eventuelt kan du dra til nav å spørre omdu kan bli utplassert. Da blir du attraktiv i og med at arbeidsgiveren får billig arbeidskraft, og du får vise hvor god du er i jobben din og ditt engasjement kommer til å få arbeidsgiveren til å etterhvert gi deg jobben.

Anonymkode: e8d3a...9c5

 

Ok, så du mener jeg bare skal dra, la oss si, på kiwi, og si , har dere en jobb til meg ? Funker sånt nå til dags, da ? Vet man kunne gjør det før, veit om mange som har gjort det, bare gått på en arbeidsplass, sagt de ville ha en jobb, og fått jobben. Det er så klart ikke toppjobber det har vært snakk om, men vanlige jobber "på gølvet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...