Gå til innhold

Syns du det er kjipt å ikke jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Jokke89 skrev:

Jeg er fullt ut "arbeidsfør" etter min egen oppfatning. Har ett par diagnoser, men er fysisk sterk, arbeidssom og er æreskjær. Så jeg hadde kunnet jobbet med tilrettelegging, etter min egen oppfatning. Men ikke NAV sin.

Har du tatt opp dette med NAV da? Altså, nå i det siste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maw87 skrev:

Det har da ingenting med saken å gjøre om det er fulltid eller deltid. Er fortsatt ikke noe hull i cven om man studerer som ufør. Deltid betyr ikke automatisk at man må jobbe ved siden av.

Herregud så gretten og kverulerende du er!

Anonymkode: 7b2f4...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har for så vidt ikke det. Siste kontakten jeg hadde med NAV var at jeg ga dem beskjed om at jeg ville studere, selv om jeg gikk på trygd. Gikk greit det. Har tatt meg den friheten å søke på jobber da, og skulle jeg få en, så veit jeg ikke helt hva jeg gjør, haha . Kanskje jeg bare tar den, og viser NAV at jeg faktisk er arbeidsfør ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Nå studerer jeg juss selv da, så jeg kan litt mer selv nå. Så vanskeligere for dem å overkjøre meg nå, hehe ;) 

Juss årsenhet på deltid? No offence, men er vel meget begrenset hva man lærer om trygd og rettigheter der nå. En advokat med erfaring på området og noen år i arbeidslivet er så absolutt å foretrekke. For å bli advokat kreves det mye mer enn en årsenhet. 

Men, herlig at du fikser å studere! Er selv straks ferdig med min bachelor på deltid og starter på master til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så gretten og kverulerende du er!

Anonymkode: 7b2f4...166

Hmm, jeg tenkte faktisk akkurat det samme om deg men du kom meg i forkjøpet. 

Endret av Maw87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jokke89 skrev:

Nei, jeg har for så vidt ikke det. Siste kontakten jeg hadde med NAV var at jeg ga dem beskjed om at jeg ville studere, selv om jeg gikk på trygd. Gikk greit det. Har tatt meg den friheten å søke på jobber da, og skulle jeg få en, så veit jeg ikke helt hva jeg gjør, haha . Kanskje jeg bare tar den, og viser NAV at jeg faktisk er arbeidsfør ;) 

Absolutt ikke dumt å søke jobber om du menet du er frisk nok til å jobbe. Om enn ikke 100% så i hvertfall noen prosent. Kan jo fint kombinere jobb og uføretrygd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke alt om trygderettigheter, nei, men har jo Norges Lover ! . ;) Har faktisk tenkt på advokat da, har muligens rett på fri rettshjelp.. Tror ikke NAV er borti folk som klager på innvilga uføretrygd så ofte da, så kunne jo blitt en spennende sak, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Jeg kan nok ikke alt om trygderettigheter, nei, men har jo Norges Lover ! . ;) Har faktisk tenkt på advokat da, har muligens rett på fri rettshjelp.. Tror ikke NAV er borti folk som klager på innvilga uføretrygd så ofte da, så kunne jo blitt en spennende sak, da ;) 

Grensen på fri rettshjelp er vel i rundt 246.000 for enslige om jeg husker rett. Hadde så absolutt vært morsomt å vært flue på veggen der ja 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jokke89 skrev:

Har søkt på både 100 og under . Til og med ei på 39 prosent på IKEA i Ålesund ;) 

Har Ålesund fått seg Ikea? Off topic, men er mye i Ålesund, derfor jeg lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Har vel ikke kommet enda, eller du kan hente varer der da, men kjøpesenteret har ikke kommet opp helt enda. Kommer på MOA..

Aaah, de har sånn utleveringslager ting der. Stemmer!

Moa ja, for guds skyld lag det senteret større 🙄 Må jo gå en halv mil fra en ende til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal kontakte advokat og kjøre sak mot NAV for å få oppheva uføretrygda ...  Det hadde blitt en morsom sak å kjøre, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
50 minutter siden, Jokke89 skrev:

Spørs om det i det hele tatt er mulig å få en sånn sak for retten, da...

Det er fullt mulig å si fra deg uføretrygden, men jeg ser ikke helt problemet. Nå kan du studere som du vil, det er det ikke sikkert du kunne på aap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare jeg som tenkte litt høyt, kunne jo  vært spennende å se hvordan NAV reagerte , det jeg mente.. Er ikke sikkert jeg kunne studert som jeg ville på aap, nei, klar over det, så skal ikke klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...