Gå til innhold

Ny behandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til psykolog med driftsavtale i noen måneder nå. Føler ikke at vi har kjemi i det hele tatt og i begynnelsen av behandlingen mente han at jeg hadde en diagnose som var helt bak mål (for min del). Han har i ettertid sagt at han nok tok feil der, men jeg mistet mye tillit til han. 

Jeg vil prøve å finne en ny behandler, men jeg er livredd for å bli stående uten behandlingstilbud. Hvis fastlegen min henviser meg til en annen behandler, må den nåværende psykologen få vite om det da? Kan jeg fortsette å gå hos han til jeg får tilbud hos en annet psykolog? Tror ikke det hadde vært bra for meg å kutte all behandling nå, da er det tross alt bedre å gå til han jeg har nå, om ikke annet for å få luftet de tunge tankene mine. 
Skulle ønske jeg hadde råd å gå til en privat psykolog i mellomtiden, men det har jeg dessverre ikke. 

Anonymkode: cbfd1...9b9

Skrevet

Hei. Vet egentlig ikke hvordan dette fungerer. Jeg opplevde å ha dårlig kjemi med min behandler på DPSen. Nav og fastlegen var så fornøyd fordi jeg endelig hadde fått plass. Der tok lang tid før jeg turte å spørre om ny behandler.  Da det måtte gå gjennom lege å få henvisning til avtalespesiallist kunne jo dette ikke skje i "all stillhet.". Jeg prøvde å si at jeg kunne gå til psykologen på DPSen mens jeg ventet på time til avtalespesiallist men det gikk ikke. Da skulle jeg gå til fastlegen i mellomtiden. Fastlegen og NAV var ikke så fornøyd med mitt valg. Opplevde det svært belastende og hadde skyldfølelse for ikke å ha fått det til med denne psykologen.  Min lege sendte henvisning  til en koordinator for avtalespesiallister  Fikk svar at jeg ikke hadde rett til avtalespesiallist siden jeg allerede hadde fått behandling ved DPSen.  Vi klaget og jeg ble likevel  satt på ventlisten som var laaaaaang. Legen min henvendte seg da direkte til en avtalespesiallist og fikk ordnet med plass. Likevel tok det nesten 6 mnd. Jeg vet ikke om det er anderledes om du allerede har en henvisning og kan kontakte en psykolog  direkte uten å involvere noen andre ( dvs nav , fastlege . nåværende behandler). 

Anonymkode: 0d5b5...ddb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...