Gå til innhold

Mystiske saker.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, slabbedask skrev:

Kom med beviser, ellers så er dette bare å regne som tullball.

Det er ikke lett å bevise det. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke lett å bevise det. 

Da bør du også være litt mer skeptisk.

Skrevet
Akkurat nå, slabbedask skrev:

Da bør du også være litt mer skeptisk.

Har opplevd ting selv. 

Skrevet

Vet du at forskerne har funnet det stedet i hjernen hvor sterke religiøse opplevelser oppstår?  Ved å trigge dette, kan de fremkalle intenst ubehag eller velbehag, og en følelse av at det er noen der i et ellers helt tomt rom.

Folks opplevelser av triggingen varierer med hva de i utgangspunktet tror på.  Kristne mener de møter gud. Muslimer ser Allah. De som tror på at utenomjordiske vesener oppsøker jorden, mente at det var disse.   

Alt oppstår i hjernen vår.  

http://forskning.no/stress-stub/2008/02/ufo-ofre-har-ekte-traumer

Skrevet
42 minutter siden, Maw87 skrev:

Alle får ha troen på hva de selv ønsker, men å stole blindt og ukritisk på ting som skrives på blogger og diverse foraer for spesielt interesserte er ren idioti. 

Har lest bøker om det også. 

Skrevet
18 minutter siden, Kalevaala skrev:

Vet du at forskerne har funnet det stedet i hjernen hvor sterke religiøse opplevelser oppstår?  Ved å trigge dette, kan de fremkalle intenst ubehag eller velbehag, og en følelse av at det er noen der i et ellers helt tomt rom.

Folks opplevelser av triggingen varierer med hva de i utgangspunktet tror på.  Kristne mener de møter gud. Muslimer ser Allah. De som tror på at utenomjordiske vesener oppsøker jorden, mente at det var disse.   

Alt oppstår i hjernen vår.  

http://forskning.no/stress-stub/2008/02/ufo-ofre-har-ekte-traumer

Hjernen ja...forunderlig. Nei det er nok mer bak. Og det er synd på dem som ikke blir trodd.

Skrevet
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har lest bøker om det også. 

Ja, og jeg har lest Albert Åberg, ikke dermed sagt at det er en faktabok.

Skrevet
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hjernen ja...forunderlig. Nei det er nok mer bak. 

Nei, hjernens evne til å oppfatte virkeligheten og huske ting skal man absolutt ikke stole på.

Skrevet
1 time siden, Maw87 skrev:

Ja, og jeg har lest Albert Åberg, ikke dermed sagt at det er en faktabok.

Den var bare teit....

Skrevet
1 time siden, slabbedask skrev:

Nei, hjernens evne til å oppfatte virkeligheten og huske ting skal man absolutt ikke stole på.

Neivel...

Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Den var bare teit....

Var kun for å sette det i perspektiv for deg. 

Skrevet
Akkurat nå, Maw87 skrev:

Var kun for å sette det i perspektiv for deg. 

Det er ikke kun meg som tror på aliens. Det er på millioner av folk. 

Skrevet

Nei, det er jeg fullt klar over. Jeg har ikke noe imot noen tror på det, som jeg skrev tidligere, folk får tro på det dem vil. MEN, ikke les sånt ukritisk. 

Skrevet
13 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke kun meg som tror på aliens. Det er på millioner av folk. 

Det er millioner av folk som tror at Jesus gikk på vannet og mettet 5000 folk med 3 brød og 2 fisker (eller hva det var) også, det blir ikke mer sant av den grunn. 

Skrevet
1 time siden, Lillemus skrev:

Det er millioner av folk som tror at Jesus gikk på vannet og mettet 5000 folk med 3 brød og 2 fisker (eller hva det var) også, det blir ikke mer sant av den grunn. 

Hold opp! Det er sannheten for dem og det må respekteres. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hold opp! Det er sannheten for dem og det må respekteres. 

Skal vi respektere at sannheten for en del muslimer er at menn er i sin fulle rett til å holde kvinner innesperret og mishandle dem også? De gjør det jo i Allahs navn. 

Skrevet
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Skal vi respektere at sannheten for en del muslimer er at menn er i sin fulle rett til å holde kvinner innesperret og mishandle dem også? De gjør det jo i Allahs navn. 

Jeg liker ikke sånt nei, men andres tro på respekteres ja. Det er ikke rett for meg og deg, men kanskje det er rett for dem. Din vei er ikke den eneste sannheten, det er mange sannheter. Hva som er rett må være opp til hver enkelt. 

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)
20 timer siden, stjernestøv skrev:

Har supernatural og x-files. Men hvem tar seg av mystiske saker i virkeligheten? FBI? Vet jo at mye hemmelighet holdes i militæret, ihvertfall når det gjelder aliens. 

Ikke FBI, nei. CIA og luftforsvaret i usa har gjort undersøkelser. Militæret må bry seg om det når folk rapporterer om "farkoster" på himmelen, i alle fall tok de det seriøst på 50-tallet (ref Robertson panel):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robertson_Panel

Endret av Gargamel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...