Gå til innhold

Mystiske saker.

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg liker ikke sånt nei, men andres tro på respekteres ja. Det er ikke rett for meg og deg, men kanskje det er rett for dem. Din vei er ikke den eneste sannheten, det er mange sannheter. Hva som er rett må være opp til hver enkelt. 

Nå tror jeg ikke du helt har tenkt igjennom hva du faktisk skrive.r

Anonymkode: f75b8...d21

Skrevet
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Ikke FBI, nei. CIA og luftforsvaret i usa har gjort undersøkelser. Militæret må bry seg om det når folk rapporterer om "farkoster" på himmelen, i alle fall tik de det seriøst på 50-tallet (ref Robertson panel):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robertson_Panel

Ja sånn er det nok. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg ikke du helt har tenkt igjennom hva du faktisk skrive.r

Anonymkode: f75b8...d21

Jeg er ikke for ondskap, men ondskap finnes i vår verden. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg liker ikke sånt nei, men andres tro på respekteres ja. Det er ikke rett for meg og deg, men kanskje det er rett for dem. Din vei er ikke den eneste sannheten, det er mange sannheter. Hva som er rett må være opp til hver enkelt. 

Du mener på ramme alvor at menn skal ha rett til å sperre kvinner inne og eventuelt mishandle dem fordi "dette kanskje er rett for dem"? :wacko:

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Du mener på ramme alvor at menn skal ha rett til å sperre kvinner inne og eventuelt mishandle dem fordi "dette kanskje er rett for dem"? :wacko:

Nei. Jeg mener bare at det forstår vi ikke, det er på en måte en helt annen verden enn vår. Sier ikke det er rett, men de oppfatter det som rett. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei. Jeg mener bare at det forstår vi ikke, det er på en måte en helt annen verden enn vår. Sier ikke det er rett, men de oppfatter det som rett. 

Mener du kvinnene som sperres inne og mishandles oppfatter det som rett også?

Skrevet
4 minutter siden, slabbedask skrev:

Mener du kvinnene som sperres inne og mishandles oppfatter det som rett også?

Som sagt jeg er ikke for ondskap, hadde det vært opp til meg hadde alle vært gode mot hverandre. Men den verden vi lever i er ikke sånn, og jeg tror vi alle har vært offer i flere liv. Det er sjelen som velger hvor vi skal vokse opp, hvilke familie vi skal ha. 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Du kan virkelig ikke være så naiv? Du forsvarer jo for fanken meg undertrykkelse av kvinner ved å si sånt! Du forsvarer voldtekt, steining, flerkoneri og ja gudene vet hva! 

Skrevet
2 minutter siden, Maw87 skrev:

Du kan virkelig ikke være så naiv? Du forsvarer jo for fanken meg undertrykkelse av kvinner ved å si sånt! Du forsvarer voldtekt, steining, flerkoneri og ja gudene vet hva! 

Jeg forsvarer ikke det og er imot det, men det er mer naivt å tro at verden blomstrer over med kjærlighet og godhet i alle land. Det gjør den ikke, det finnes ondskap. Det er for å få balanse, en dag forsvinner all ondskap. Men forventer ikke at du skal forstå. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg forsvarer ikke det og er imot det, men det er mer naivt å tro at verden blomstrer over med kjærlighet og godhet i alle land. Det gjør den ikke, det finnes ondskap. Det er for å få balanse, en dag forsvinner all ondskap. Men forventer ikke at du skal forstå. 

Du ser ingen grunn til å jobbe for å stoppe ondskapen heller da, siden dette er deres "tro"?

Skrevet
4 minutter siden, slabbedask skrev:

Du ser ingen grunn til å jobbe for å stoppe ondskapen heller da, siden dette er deres "tro"?

Jo selvfølgelig, alle bør jobbe for kjærlighet og fred. Det er det som ER. 

Skrevet
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo det er nettopp det du gjør, forsvarer! "De oppfatter det som rett", et slikt utsagn er å forsvare en handling!

Skrevet
1 minutt siden, Maw87 skrev:

Jo det er nettopp det du gjør, forsvarer! "De oppfatter det som rett", et slikt utsagn er å forsvare en handling!

Forsvarer det IKKE, men for all del bare tro det hvis du vil. 

Skrevet
3 minutter siden, Maw87 skrev:

"De oppfatter det som rett", et slikt utsagn er å forsvare en handling!

Er det nødvendigvis det?  Historien er full av eksempler på at noen skader andre med gode intensjoner - fordi det er til ofrenes eget beste, for at ofrene skal bli frelst, fordi det er en eller annen guds vilje at vantro eller syndere eller noen andre grupper skal tuktes, osv. i det uendelige.  Å kunne sette seg inn i denne tankegangen (f.eks. i lys av datidens eller en annen kulturs normer)  betyr vel ikke alltid at man forsvarer handlingen? 

Skrevet
28 minutter siden, laban skrev:

Er det nødvendigvis det?  Historien er full av eksempler på at noen skader andre med gode intensjoner - fordi det er til ofrenes eget beste, for at ofrene skal bli frelst, fordi det er en eller annen guds vilje at vantro eller syndere eller noen andre grupper skal tuktes, osv. i det uendelige.  Å kunne sette seg inn i denne tankegangen (f.eks. i lys av datidens eller en annen kulturs normer)  betyr vel ikke alltid at man forsvarer handlingen? 

Ja, fordi "de oppfatter det som rett" er en påstand, en dømmende påstand. Historie er historie, i dag vet de fleste bedre. 

Skrevet
1 minutt siden, Maw87 skrev:

Ja, fordi "de oppfatter det som rett" er en påstand, en dømmende påstand. Historie er historie, i dag vet de fleste bedre. 

Mener du at verden i dag er eller burde være så opplyst at alle burde følge akkurat våre moralregler og normer? 

Jeg kverulerer ikke, jeg bare forsøker å forstå hva du mener.  Jeg skjønner ikke helt hvordan det å kunne sette seg inn i tankegangen til de som mener noe helt annet enn vi er vant til, nødvendigvis er et forsvar for deres handlinger.

Skrevet
10 minutter siden, laban skrev:

Mener du at verden i dag er eller burde være så opplyst at alle burde følge akkurat våre moralregler og normer? 

Jeg kverulerer ikke, jeg bare forsøker å forstå hva du mener.  Jeg skjønner ikke helt hvordan det å kunne sette seg inn i tankegangen til de som mener noe helt annet enn vi er vant til, nødvendigvis er et forsvar for deres handlinger.

Fordi det bagatiliseres. Det har da ikke vært noe forsøk å sette seg inn i tankegangen, det er kun en påstått tankegang som fortelles om her. 

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Maw87 skrev:

Det har da ikke vært noe forsøk å sette seg inn i tankegangen, det er kun en påstått tankegang som fortelles om her. 

OK, det kan jo skyldes at ikke denne debatten ikke går så veldig i dybden.  Det ble jo uansett en avsporing fra aliens...

Endret av laban
Skrevet
31 minutter siden, laban skrev:

OK, det kan jo skyldes at ikke denne debatten ikke går så veldig i dybden.  Det ble jo uansett en avsporing fra aliens...

Det er sant.

Gjest Gargamel
Skrevet
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Det gjør de sikkert. De fleste ekstremister mener at det bare finnes én sannhet, og én ting som betyr noe. Sånn sett er det litt urettferdig at du får skylden for det ekstremister mener. Du er jo i motsatt ende av skalaen.

Uansett mener jeg folk så må tro hva de vil, men alt kan ikke være sant. Enten får vi besøk av aliens, eller så får vi ikke ikke det. Enten kommer alle ukristne til helvete eller så gjør de ikke det. Noen må ta feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...