Gå til innhold

Hva gjør din mann til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sørger for julegaver til mine og han for sine. Han har handlet det meste til jul, jeg handler litt småtterier som jeg synes mangler. Vi har sammen rundvasket huset. Jeg har stått for pyntingen, men han sagde ned juletreet, fikk det på foten og satte det inn. Så vi deler det ganske likt mellom oss i grunnen. :)

Pynting inne: Setter juletreet i foten (med hjelp av meg, men han står for banningen) og setter på lysene, så pynter jeg resten. Dessuten har han noen utelys-prosjekter.

Planlegging av julegaver og shopping: Ingenting, bortsett fra at han leverer ut noen gaver når de er ferdig pakket i poser. 

Mathandling og matlaging: Størstedelen av det som har med middagsmat å gjøre, dvs. vi planlegger sammen, men han handler mesteparten og tar ansvaret for all middagslaging - bortsett fra grøten på lille julaften, den ordner jeg.  Dessuten lager han noe gjærbakst til frokostene i juleferien.  Jeg baker alle kakene og handler mye av det som ikke er middagsrelatert.  Jeg setter veldig stor pris på å slippe middagsansvaret.

Jeg rydder og vasker, både før jul og etter selskapene.  Han leverer treet på henteplassen når det kommer en egen bil for juletrær i januar. 

Han gjør det meste, unntatt julegavene, det ordner jeg. Jeg er i skral form nå så det faller naturlig mer på han. Jeg vasker litt og pynter de dagene jeg er i form nok til det.

Akkurat nå får jeg ikke kjøre bil heller, så det har blitt mye ekstrakjøring på han, så jeg håper han får noen fine dager i jula med ro og avslapping. Han er på jakt i dag, siste jaktdag og det vi ikke har fått ordnet får bare være :)

Vi skal handle mat sammen senere i dag, julematen har han laget fra før.

God jul alle dolere! 

Annonse

Nicklusheletida
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hjelper din mann med å ordne til jul? Tenker da på pynting inne,  planlegging av julegaver og shopping , mathandling og matlaging? 

Anonymkode: cf050...4b7

Min kjæreste er et funn. Han handler gaver, vasker og pynter til jul. Så veldig julete er det ikke der, men pent. Pyntinga begrenser seg til blanke julekuler på treet, ei stjerne i vinduet og hvite tullipaner. 

Han har 2 nisser som han setter litt motstridig frem etter ordre fra meg :)

Nicklusheletida
36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Min kjæreste er et funn. Han handler gaver, vasker og pynter til jul. Så veldig julete er det ikke der, men pent. Pyntinga begrenser seg til blanke julekuler på treet, ei stjerne i vinduet og hvite tullipaner. 

Han har 2 nisser som han setter litt motstridig frem etter ordre fra meg :)

Motstridig ? Tror jeg mente motvillig :D

På Thursday, December 22, 2016 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hjelper din mann med å ordne til jul? Tenker da på pynting inne,  planlegging av julegaver og shopping , mathandling og matlaging? 

Anonymkode: cf050...4b7

I år har han kjøpt gaver til slektninger på hans side, kjøpt pinnekjøtt direkte fra produsent, og satt opp juletreet.  I tillegg har han hjulpet to gamle slektninger med mye praktisk den siste uka. I morgen regner jeg med at han lager kålrabistappe 😊

Hei!

Han hjelper til like mye som meg, vi deler nokså likt, men han tar nok litt mer shopping, og det er jeg glad for.

Men siden jeg har tendenser mot perfeksjonisme, på mine områder, skjønte jeg godt det fornuftige i at han gikk og la seg kl 24.00

På 22.12.2016 den 20.40, laban skrev:

Pynting inne: Setter juletreet i foten (med hjelp av meg, men han står for banningen) 

Hahaha!!! :D 

Høres ut som om dere burde investere i en Krinner juletrefot. ;) Skulle  nesten tro jeg fikk betalt for å si dette, men det gjør jeg altså ikke! Den er bare helt super!! 

32 minutter siden, morsan skrev:

Hahaha!!! :D 

Høres ut som om dere burde investere i en Krinner juletrefot. ;) 

Vi har faktisk en veldig bra juletrefot, innkjøpt av meg til hans fødselsdag (nær første søndag i advent) for noen år siden.  Eneste ulempe er at man må følge bruksanvisningen ;)

http://forum.doktoronline.no/topic/207082-supergrip-juletrefot/#comment-1492061

På 24.12.2016 den 2.25, laban skrev:

Vi har faktisk en veldig bra juletrefot, innkjøpt av meg til hans fødselsdag (nær første søndag i advent) for noen år siden.  Eneste ulempe er at man må følge bruksanvisningen ;)

http://forum.doktoronline.no/topic/207082-supergrip-juletrefot/#comment-1492061

Typical male ;) 

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Det gikk veldig fint og smertefritt i går, treet kom i foten fullstendig uten problemer eller stygge ord :)

Det er bra da :) mitt første år med krinner satte jeg opp egenhendig et tre på nesten 3,5 meter uten hjelp fra han jeg da var gift med. Tok kanskje fem minutter. Utrolig bra,  særlig ettersom vi tidligere hadde hatt sånn fot med skruer. Grøss. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...