Gå til innhold

I januar og kanskje til og med i februar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Har jeg tenkt å prøve på å leve kun av first-price produkter.

Hva er spisende og hva bør jeg styre unna ?

Ja, jula ble i dyreste laget ;)

Styr unna kokka'n.

Anonymkode: d3129...521

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna kokka'n.

Anonymkode: d3129...521

Ha ha, det blir enkelt :D

Mye verre blir det å styre unna Pepsi max, men det skal jeg også.

I dag kjøpte jeg first-price saft. Jeg kjøper aldri saft egentlig, men kjøpte det steden for Pepsi max. Den var kjempesøt, men grei nok når jeg blandet svakt :-)

Endret av Nicklusheletida
Nicklusheletida
4 minutter siden, laban skrev:

Hvis du bor eller jobber i nærheten av en Coop-butikk: Xtra-serien deres inneholder også en del helt greie produkter. 

Takk for tips. Handler bare på Coop når jeg er hos kjæresten, dvs det er han som handler det meste :-)

Jeg har Kiwi rett ved meg og handler bare der.

Annonse

Pølsene fra First Price er også fæle, men jeg ser ikke for meg at du spiser så mye av det uansett.  Men posene med pasta i ostesaus er gode hvis du har litt bacon på.  Og så lurer jeg på om ikke salamien er den man står over, da er det det bedre med den danske salamien de har på Kiwi.

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Mye verre blir det å styre unna Pepsi max, men det skal jeg også.

Ifølge junior er First Prices sukkerfrie coladrikk blant de bedre. 

First Price kullsyrevann er like bra som Farris.

Endret av laban
Nicklusheletida
14 minutter siden, Dorthe skrev:

Pølsene fra First Price er også fæle, men jeg ser ikke for meg at du spiser så mye av det uansett.  Men posene med pasta i ostesaus er gode hvis du har litt bacon på.  Og så lurer jeg på om ikke salamien er den man står over, da er det det bedre med den danske salamien de har på Kiwi.

Takk :-)

Hvordan er first-price tacoproduktene tro og first-price kjøttdeigen ?

Tenkte jeg skulle lage det til 15-åringen på fredag. Må jo prøve å kose oss så godt vi kan og taco er hun glad i :-)

Endret av Nicklusheletida

Jeg bruker svinekjøttdeig med 10%fett, den er billigst og tacokrydderet når jeg lager chili con carne.  Men de meste fra first price er greit så jeg hadde prøvd og er det ikke bra så vet du det til neste gang.  Ikke hvis noen emballasjen da for da blir folk negative før de har smakt, det blir det i hvert fall her i huset.

Nicklusheletida
13 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg bruker svinekjøttdeig med 10%fett, den er billigst og tacokrydderet når jeg lager chili con carne.  Men de meste fra first price er greit så jeg hadde prøvd og er det ikke bra så vet du det til neste gang.  Ikke hvis noen emballasjen da for da blir folk negative før de har smakt, det blir det i hvert fall her i huset.

Nei, hun er ikke negativ på forhånd og er fullt informert om at vi skal leve på first-produkter og hvorfor. Hun synes det er helt greit :-)

Tenker hun ikke har vondt av å lære om økonomi og livets realiterer. - Hun svarte sånn : - Vi har det bra vi i forhold til mange andre i verden :)

Men vi er enige om ikke å kjøpe skinke fra first-price. Den har vi prøvd før. Smaker gummi.

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, hun er ikke negativ på forhånd og er fullt informert om at vi skal leve på first-produkter og hvorfor. Hun synes det er helt greit :-)

Tenker hun ikke har vondt av å lære om økonomi og livets realiterer. - Hun svarte sånn : - Vi har det bra vi i forhold til mange andre i verden :)

Men vi er enige om ikke å kjøpe skinke fra first-price. Den har vi prøvd før. Smaker gummi.

Den var det som ikke var god ja.  Jeg bruker en del first price når jeg ikke har samboer med.  Han merker ikke forskjell på smaken, ser bare forskjell på emballasjen ;)  Og i Spania har han ikke peiling på hva som er billigmerkene ...

Mener at tacolefsene fra First Price er gode :-)

Bananene er også helt greie.

Leste en test om shampo, balsam og håndsåpe fra First Price, og de kom godt ut. Har ikke prøvd selv.

De rosa våtserviettene på Kiwi som koster 10 kr er gode og veldig milde mot huden. Kom best ut i en test i fjor.

Jeg kjøper First Price innimellom, men akkurat nå står det stille. Kan handle på KIWI i ettemriddag, og tenke på deg, og se litt nøyere etter hvilke produkter jeg kjøper, evt IKKE kjøper :-)

Eller så kan jeg anbefale å bake eget brød. Jeg begynte med det for ca to år siden, først og fremst for å spare penger. Men nå elsker 4 av 5 i familien brødene mine, og vi har stort sett bare hjemmelaget brød :-)

Endret av påskelilje

Annonse

14 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Takk :-)

Hvordan er first-price tacoproduktene tro og first-price kjøttdeigen ?

Tenkte jeg skulle lage det til 15-åringen på fredag. Må jo prøve å kose oss så godt vi kan og taco er hun glad i :-)

First Price taco-produkter er helt OK, tror det lages på samme sted som et av merkevarene, bare med egen embalasje. First Price frukt og grønt er også helt OK. Jeg syns også kyllingfilet og hel entrecote er OK fra First Price.

Jeg mener vi pleier å ha noe First price salami og den er god den. Ikke i "poser" som Grilstad sine, men i en slags boks (ikke sånne med skrulokk, men med rivelokk). Jeg kjøper bare den billigste kaviaren, koster 7,90 eller noe sånt og den smaker like godt som Mills som koster 3-4 ganger så mye.

AnonymBruker

Ikke kjøp sånn frokostblanding som er etterligning av solfrokost. Husker ikke om det var first price eller Eldorado, men de har det på Kiwi til under ti kroner. Smaker plastelina, barna kastet nesten opp! Noen ganger får man det man betaler for, og det blir dyrere å kaste.

Anonymkode: 5b439...fed

Vel, det er nå smak og behag. Jeg styrer unna first price, er en overdrevet myte at de produktene smaker det samme som originale. Mye fett, mye sukker og mye salt generelt. Saften smaker hell, shampoo og balsam ville jeg ikke brukt i håret eller på kroppen om jeg så fikk betalt for det og kaviaren er ekkel. Som oftest får man faktisk det man betaler for. Er ikke negativ, bare realistisk ;) 

19 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Har jeg tenkt å prøve på å leve kun av first-price produkter.

Hva er spisende og hva bør jeg styre unna ?

Ja, jula ble i dyreste laget ;)

Hvor mye forventer du å spare pr uke på dette? :) Ikke for å helle vann i bøtta (eller hva det heter) men jeg må innrømme at jeg tror lite på dette. På en annen side - jeg er ikke den som skal komme med de gode rådene her tror jeg, jeg er generelt skeptisk til å spare småpenger på matfronten ;) 

Men altså: Jeg tror man mye godt får det man betaler for, og at privat label-produkter er billige fordi de er dårligere enten i form av lav matkvalitet (billige og mange tilsetningsstoffer, mye salt og fett, innsprøytet saltvann i kjøtt etc) eller at produktet har reist langt fordi det er produsert i lavkostland der arbeidere ikke betales for jobben de gjør. Det siste er dårlig både for miljøet og i et medmenneskelig perspektiv.

Ettersom dere er en liten husstand kan jeg liksom ikke se for meg at innsparing her skal gjøre så stort utslag uansett? Tror forslaget til Påskelilje (bak brød selv) samt handle på tilbud (dem er det mange av nå - kjøpte selv både lammestek til 160 kr/kg og hjort til 149 kr/kg i går) er langt mer fornuftig både på kort og lang sikt... :) 

Endret av Kayia

Her er jeg uenig med deg, Kayia.  Jeg tror faktisk det er mye å spare på mat hvis man har lite penger, de andre faste utgiftene kan man ikke spare på annet enn å la være å kjøpe/gjøre ting man ikke trenger.  Jeg ser forskjell når jeg handler mat alene eller om samboer er med.  For ikke å snakke om hvis han handler alene. Han kan bruke tre ganger så mye penger som meg og komme hjem med færre ting.  Nå skal det sies at han aldri har vært blakk siden han var 25 år og jeg har vært blakk nesten helt siden jeg flyttet hjemmenifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...