Gå til innhold

Skabb!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått skabb.

Skal smøre meg inn med Nix (krem), men jeg klør også i hodebunnen! Står at man bare skal smøre inn kroppen og opp til ørene, men jeg klør sånn i nakken og bak i hodet, så jeg lurer på, kan jeg bruke den i hodebunnen?

Eller klør jeg der bare fordi hele kroppen reagerer allergisk på midden?

Anonymkode: f476e...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått skabb.

Skal smøre meg inn med Nix (krem), men jeg klør også i hodebunnen! Står at man bare skal smøre inn kroppen og opp til ørene, men jeg klør sånn i nakken og bak i hodet, så jeg lurer på, kan jeg bruke den i hodebunnen?

Eller klør jeg der bare fordi hele kroppen reagerer allergisk på midden?

Anonymkode: f476e...820

Slik jeg forstår http://felleskatalogen.no/medisin/nix-aco-hud-562019 , så kan du bruke den i hodebunnen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, frosken skrev:

Slik jeg forstår http://felleskatalogen.no/medisin/nix-aco-hud-562019 , så kan du bruke den i hodebunnen også.

Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din."

Kan det være skadelig på noen måte?

Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)."

Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet? :wacko:

Ts

Anonymkode: f476e...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt legevakta og spurt. Dersom sykepleierne på tlf ikke kan svare selv kan de forespørre lege og ringe deg tilbake når de har fått avklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din."

Kan det være skadelig på noen måte?

Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)."

Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet? :wacko:

Ts

Anonymkode: f476e...820

Jeg er ganske sikker på at 80% av de som leser denne tråden klør i hodet nå... ;) Det kan gjerne være psykisk, slik som at man klør i hodet når man leser at det er lus på gang i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg er ganske sikker på at 80% av de som leser denne tråden klør i hodet nå... ;) Det kan gjerne være psykisk, slik som at man klør i hodet når man leser at det er lus på gang i barnehagen.

Kan jeg tenke meg at dere gjør!B)

Det rare er at jeg kun klør i bakhodet og på hendene...

Ts

Anonymkode: f476e...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er ganske sikker på at 80% av de som leser denne tråden klør i hodet nå... ;) Det kan gjerne være psykisk, slik som at man klør i hodet når man leser at det er lus på gang i barnehagen.

Hahaha...jeg begynte ihvertfall å klø i bakhodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 2.1.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått skabb.

Skal smøre meg inn med Nix (krem), men jeg klør også i hodebunnen! Står at man bare skal smøre inn kroppen og opp til ørene, men jeg klør sånn i nakken og bak i hodet, så jeg lurer på, kan jeg bruke den i hodebunnen?

Eller klør jeg der bare fordi hele kroppen reagerer allergisk på midden?

Anonymkode: f476e...820

Hvordan ble du kvitt skabben?

Anonymkode: 6bf1c...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...