Gå til innhold

Synes du gud i bibelen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Èr snill?

Synes det er rart, de kristne ser på gud som snill og "godheten" selv. Hva slags diagnose ville en slik personlighet fått, dersom hen ikke var allmektig? En altruist? En filantrop? En diktator? Eller, hva mener du?

Anonymkode: 29ff5...718

AnonymBruker
Skrevet

Som far, så sønn?

Savior.jpeg

Anonymkode: 332f5...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Jesus... har falt i min aktelse..

Jeg var kristen før. Til og med en liten periode i en karismatisk menighet. Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg.

Jesus narret menneskeheten.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Jesus... har falt i min aktelse..

Jeg var kristen før. Til og med en liten periode i en karismatisk menighet. Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg.

Jesus narret menneskeheten.

Er han ikke så snill som han ser ut til? Skinnet bedrar?

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Èr snill?

Synes det er rart, de kristne ser på gud som snill og "godheten" selv. Hva slags diagnose ville en slik personlighet fått, dersom hen ikke var allmektig? En altruist? En filantrop? En diktator? Eller, hva mener du?

Psykopat?

Anonymkode: 3f0d4...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Kanskje. Men de religiøse mener jo han er selve representanten for alt som er "godt". Merkelig. Jeg får ikke de vibbene av gud. Nei...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Kanskje. Men de religiøse mener jo han er selve representanten for alt som er "godt". Merkelig. Jeg får ikke de vibbene av gud. Nei...

Prøvde i mange år å overbevise meg selv att gud var god. Jeg sa det mange ganger, men jeg tror aldri jeg fikk følelsen av det..

AnonymBruker
Skrevet

Donald Duck da? Han er også en hissigpropp.

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Donald Duck da? Han er også en hissigpropp.

Jesus var snill. Kanskje ikke alt er pk i 2017, men han prøvde i alle fall.

Gud i det gamle testamentet er slem

Donald mangler impulskontroll, men er snillere enn Dolly. Han burde få seg ny og mer lojal kjæreste, men det blir nok ikke så lett.

Det er det jeg tenker om Gud, Jesus og Donald.

Endret av Gargamel
Skrevet (endret)

Tja, slik han er beskrevet i fabelen tror han vel selv at han gjør andre godt, men han han beskrives også som temmelig selvopptatt og med et stort og oppblåst ego. Dette i kombinasjon med velutviklet evne til massiv ansvarsfraskrivelse får meg til å tenke både narsissisme og munchausen by proxy, - minst ;) Den der dømmingen av levende og døde, samt det å gang på gang unnlate å bruke egen makt til å unngå drap og overgrep mens han selv sitter der oppe og dømmer får meg til å tenke at han nok faktisk strever med mer enn som så. Satt denne typen i et slott her på jorden ville nok vedkommende blitt diagnostisert med  dyssosial personlighetsforstyrrelse ville jeg tro.

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
39 minutes ago, Gargamel said:

Jesus var snill. Kanskje ikke alt er pk i 2017, men han prøvde i alle fall.

Gud i det gamle testamentet er slem

Donald mangler impulskontroll, men er snillere enn Dolly. Han burde få seg ny og mer lojal kjæreste, men det blir nok ikke så lett.

Det er det jeg tenker om Gud, Jesus og Donald.

Dolly er grunn, en ekte bimbo. Hun forelskes nok ikke i noen. Donald er et følelsesmenneske akkurat som Skrue, men med motsatt grad av selvdisiplin.

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

Gud dreper alt liv, når han uten at man venter det vender tilbake på jorden, sies det. Han ga liv og håp, og skal sansynligvis forårsake endetiden også. Varseltegnene er trompethorn som spilles av de 7 himmeltrompeter (har skjedd verden over siden 2014, og landeplager som inseksinvasjoner, sykdommer som ikke kan overvinnes som dreper de fleste tilslutt fordi den tlor så maktfull (kreft), og tilslutt 3 verdenskrig (Trump?)

Gud er nemlig bare en jævla diktator, og det er jesus også. Tenk på hvordan gud ga kvinner så voldsom straff med å "føde sitt barn i smerte", bare fordi eva ble lokket lurt av slangen i treet til å spise eplet, forexemplel...

Endret av Blomsterfluen
Skrevet

Det jeg ikke forstår er; hvordan kan man tro på Gud/Jesus når barn blir født med kreft? Klisjespørsmål, ja men jeg lurer virkelig. For uansett hvor hardt jeg prøver å forstå det så finner jeg ikke ut noe som rettferdiggjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...