AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Èr snill? Synes det er rart, de kristne ser på gud som snill og "godheten" selv. Hva slags diagnose ville en slik personlighet fått, dersom hen ikke var allmektig? En altruist? En filantrop? En diktator? Eller, hva mener du? Anonymkode: 29ff5...718 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Som far, så sønn? Anonymkode: 332f5...ebb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Jesus... har falt i min aktelse.. Jeg var kristen før. Til og med en liten periode i en karismatisk menighet. Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg. Jesus narret menneskeheten. Anonymkode: 29ff5...718 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Jesus... har falt i min aktelse.. Jeg var kristen før. Til og med en liten periode i en karismatisk menighet. Jeg skjønner ikke hva som gikk av meg. Jesus narret menneskeheten. Anonymkode: 29ff5...718 Er han ikke så snill som han ser ut til? Skinnet bedrar? Anonymkode: 332f5...ebb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Èr snill? Synes det er rart, de kristne ser på gud som snill og "godheten" selv. Hva slags diagnose ville en slik personlighet fått, dersom hen ikke var allmektig? En altruist? En filantrop? En diktator? Eller, hva mener du? Anonymkode: 29ff5...718 Psykopat? Anonymkode: 3f0d4...bf7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Vet ikke. Kanskje. Men de religiøse mener jo han er selve representanten for alt som er "godt". Merkelig. Jeg får ikke de vibbene av gud. Nei... Anonymkode: 29ff5...718 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke. Kanskje. Men de religiøse mener jo han er selve representanten for alt som er "godt". Merkelig. Jeg får ikke de vibbene av gud. Nei... Anonymkode: 29ff5...718 Prøvde i mange år å overbevise meg selv att gud var god. Jeg sa det mange ganger, men jeg tror aldri jeg fikk følelsen av det.. Anonymkode: 29ff5...718 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Donald Duck da? Han er også en hissigpropp. Anonymkode: 332f5...ebb 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Donald Duck da? Han er også en hissigpropp. Anonymkode: 332f5...ebb Jesus var snill. Kanskje ikke alt er pk i 2017, men han prøvde i alle fall. Gud i det gamle testamentet er slem Donald mangler impulskontroll, men er snillere enn Dolly. Han burde få seg ny og mer lojal kjæreste, men det blir nok ikke så lett. Det er det jeg tenker om Gud, Jesus og Donald. Endret 2. januar 2017 av Gargamel 0 Siter
Kayia Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 (endret) Tja, slik han er beskrevet i fabelen tror han vel selv at han gjør andre godt, men han han beskrives også som temmelig selvopptatt og med et stort og oppblåst ego. Dette i kombinasjon med velutviklet evne til massiv ansvarsfraskrivelse får meg til å tenke både narsissisme og munchausen by proxy, - minst Den der dømmingen av levende og døde, samt det å gang på gang unnlate å bruke egen makt til å unngå drap og overgrep mens han selv sitter der oppe og dømmer får meg til å tenke at han nok faktisk strever med mer enn som så. Satt denne typen i et slott her på jorden ville nok vedkommende blitt diagnostisert med dyssosial personlighetsforstyrrelse ville jeg tro. Endret 2. januar 2017 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 39 minutes ago, Gargamel said: Jesus var snill. Kanskje ikke alt er pk i 2017, men han prøvde i alle fall. Gud i det gamle testamentet er slem Donald mangler impulskontroll, men er snillere enn Dolly. Han burde få seg ny og mer lojal kjæreste, men det blir nok ikke så lett. Det er det jeg tenker om Gud, Jesus og Donald. Dolly er grunn, en ekte bimbo. Hun forelskes nok ikke i noen. Donald er et følelsesmenneske akkurat som Skrue, men med motsatt grad av selvdisiplin. Anonymkode: 332f5...ebb 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Gud dreper alt liv, når han uten at man venter det vender tilbake på jorden, sies det. Han ga liv og håp, og skal sansynligvis forårsake endetiden også. Varseltegnene er trompethorn som spilles av de 7 himmeltrompeter (har skjedd verden over siden 2014, og landeplager som inseksinvasjoner, sykdommer som ikke kan overvinnes som dreper de fleste tilslutt fordi den tlor så maktfull (kreft), og tilslutt 3 verdenskrig (Trump?) Gud er nemlig bare en jævla diktator, og det er jesus også. Tenk på hvordan gud ga kvinner så voldsom straff med å "føde sitt barn i smerte", bare fordi eva ble lokket lurt av slangen i treet til å spise eplet, forexemplel... Endret 4. januar 2017 av Blomsterfluen 0 Siter
Gjest Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Det jeg ikke forstår er; hvordan kan man tro på Gud/Jesus når barn blir født med kreft? Klisjespørsmål, ja men jeg lurer virkelig. For uansett hvor hardt jeg prøver å forstå det så finner jeg ikke ut noe som rettferdiggjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.