AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Setter cola fart på forbrenningen? Anonymkode: 8c4c1...2ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Setter cola fart på forbrenningen? Anonymkode: 8c4c1...2ed Kan jeg ikke tenke meg. Men det roer ned magen hvis man føler seg litt uggen. Anonymkode: d035a...4fe 0 Siter
Mistera Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Cola er vel heller en dårlig ide og skulle fikse på forbrenningen med. Siden jeg selv har lav forbrenning og klarte å slanke meg 60 kilo på egenhånd uten leger eller operasjon og har holdt meg på ideal vekten i 5 år har jeg bare personlig erfaring og komme med. Det jeg gjorde var og spise noe hver time slik at magen har noe og jobbe med. Da mener jeg ikke et måltid, men en gulrot, kålrabbe eller et knekkebrød. Har også hørt at chilli suppe skal sette fart på den, dessverre har ikke jeg fått prøvd den da " systemet " mitt håndterer det dårlig. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 For et merkelig spørsmål Tviler på det, dessverre. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Setter cola fart på forbrenningen? Anonymkode: 8c4c1...2ed Spørs om du ikke forveksler forbrenningen og fordøyelsen her (Cola i store mengder kan vel sette fart på fordøyelsen, tror jeg). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Kan vel være at sukkeret og koffeinen gjør en mer giret, dvs. at man kommer seg opp av soffan. Da øker forbrenningen. Anonymkode: 8c4c1...2ed 0 Siter
ISW Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 (endret) Isolert sett kan koffein øke forbrenningen marginalt. I dosene man får gjennom å drikke Cola (ca 50 mg/liter) må man drikke 10-15 liter Cola før man får noen effekt som kan måles, og selv da er det snakk om relativt små endringer. Et slikt inntak ville, foruten å være dødelig av andre grunner, tilføre 4-6000 kcal om dagen. Cola light/zero har null kalorier, og har sånn sett en marginal negativ nettoeffekt. Men ulempen er at man kan få sultfølelse da kunstig søtstoff trigger insulinutskillelse og stimulerer til inntak av søtsaker da blodsukkeret faller. Den kanskje største effekten er at inntak av kald drikke øker forbrenningen litt, indirekte. En kilokalori er den energimengde som kreves for å varme 1 liter vann 1 grad*. Ergo, drikker man en liter Cola som for regnestykkets skyld er null grader, bruker kroppen energi for 37 kcal på å varme den opp og ivareta kroppstemperaturen. Men vil sterkt anbefale å heller drikke vann * husker ikke om det var grader C eller K, men spiller jo ikke så stor rolle for konklusjonen. Endret 3. januar 2017 av issomethingwrong 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 1 hour ago, issomethingwrong said: Isolert sett kan koffein øke forbrenningen marginalt. I dosene man får gjennom å drikke Cola (ca 50 mg/liter) må man drikke 10-15 liter Cola før man får noen effekt som kan måles, og selv da er det snakk om relativt små endringer. Et slikt inntak ville, foruten å være dødelig av andre grunner, tilføre 4-6000 kcal om dagen. Cola light/zero har null kalorier, og har sånn sett en marginal negativ nettoeffekt. Men ulempen er at man kan få sultfølelse da kunstig søtstoff trigger insulinutskillelse og stimulerer til inntak av søtsaker da blodsukkeret faller. Den kanskje største effekten er at inntak av kald drikke øker forbrenningen litt, indirekte. En kilokalori er den energimengde som kreves for å varme 1 liter vann 1 grad*. Ergo, drikker man en liter Cola som for regnestykkets skyld er null grader, bruker kroppen energi for 37 kcal på å varme den opp og ivareta kroppstemperaturen. Men vil sterkt anbefale å heller drikke vann * husker ikke om det var grader C eller K, men spiller jo ikke så stor rolle for konklusjonen. Coca Cola ("Regular") inneholder 96 mg/L koffein. 1 grad i Celsius er akkurat det samme som 1 grad i Kelvin. De må blande med Fahrenheit. Joda, rent fysiologisk har du sikkert rett (bortsett fra detaljfeilene). Men hvis man får 10 ganger så høyt aktivitetsnivå med en iskald 1,5 liters trygdekokka om dagen, så veier nok det opp for kaloriene i en slik flaske (630 kcal) - er du ikke enig? Anonymkode: 8c4c1...2ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Dæven, nå fikk jeg en genial ide til slanketeknikk. Man opererer inn et kjøleelement i magen... så kan man bruke batterier for å kjøle ned magen, og justere etter appetitten. Anonymkode: 8c4c1...2ed 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.