Gå til innhold

Hudkrem på brysta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere jenter, bruker dere bodylotion på puppene? Jeg har unngått det ofte fordi jeg er usikkert på om det kan gå kjemikalier inn i brystet. Men må ofte smørre brystvortene og rundt der pga. tørr hud der. Er det bare noe jeg innbiller meg at det er skummelt med krem på brystene eller er det ikke bra? Hva slags bodylotion vil dere i såfall anbefale å bruke på de, på brystvorten og rundt der altså?

Anonymkode: 5012b...b3d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415839-hudkrem-p%C3%A5-brysta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja mulig det. Men ble litt skeptisk etter jeg leste en gang at parabener, trolig fra rollon, kunne lagre seg i brystene. Vet ikke hvor mye sann den teorien er, men det gjorde at jeg også ble litt skeptisk til krem på brystene.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ble litt skeptisk etter jeg leste en gang at parabener, trolig fra rollon, kunne lagre seg i brystene.

Det er funnet parabener (og andre ting) i svulster som er fjernet ved brystkreftoperasjoner.  Det betyr ikke at stoffer som trekker inn i huden, f.eks. fra deodoranter, "lagres" i brystene.  Det betyr heller ikke at parabener forårsaker brystkreft.  Det er ikke farligere å smøre noe på huden på brystet enn andre steder.

Ved amming må man ta hensyn til hva babyen kan få i seg, men det blir jo noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...