AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Beklager for dårlig formulering, men hadde av en eller annen grunn et behov for å dele dette -Første minne fra SA- 5 år bg- karneval- lek- vansker med å forstå lek- utrygg- trekke seg bort -Barneskole- vansker med høytlesing i klasse pga. Litt svakheter i høytlesning og følende nervøsitet -Gym- usikker-redd ball i ball-leker -Fra rundt 4.kl. Begynnende usikkerhet og forståelse for Div. Leker i gym. Dette gjelder også leker som tidligere har blitt mestret og forstått.(forvirring) -Pga. Manglende forståelse for leker/instrukser later barnet som om det ikke følger med når læreren forklarer regler/instrukser(kan da skylde på at det ikke følget med)- spiller klovn- vil ikke fremstå dum -Spes. Vansker i stafett, hvor det er flere poster å huske og ting foregår i hurtig tempo(barnet er fysisk rask, spenstig og sterk,men skyldes usikkerhet rundt instruksene) -Fra 5.kl. Barnet blir mer urolig og utagerende, skyldes vansker i læringssituasjon, dårlig konsentrasjon mm. -Bruker mye tid til å kaste små lapper rundt i kl.rom og Div. Andre forstyrrende elementer -Får en del klager fra medelever og lærere som blir forstyrret Ungdomsskolen -Vanker i lærersituasjonen, ting går for fort foran tavla, eleven faller ut, eleven starter nå med skikkelige adferdsforstyrrelser, hyperaktivitet, -klovner, får mye kjeft, blir kastet på" kontoret" -Gymmen skulkes pga. Angst for ikke å mestre -Klassen er meget faglig sterk, eleven føler seg des enda dummere og mer annerledes -Adferden forverrer seg stadig, eleven provoserer lærere og blir "pøbel" -Mye skulk -Mye kjeft -Småkriminelle handlinger(oppgis ikke) -Slutten av 9.kl. Eleven får panikkangst i en spisesituasjon(skjelver på hendene, slutter å spise) Etter denne episoden vil ikke elev spise ved måltider -Siste del av 9.kl. Elev er 80% borte fra skole Oppstart ved videregående -Starter første dag som klovn -Utviklet angst for angsten ved alle måltidsammenhenger(spiser ikke) -Kommer med dumme bortforklaringer -Utvikler angst for å ta buss pga. Redd for at hender skal skjelve ved kortautomat -Venter på en buss med null passasjerer -Kommer derved alltid for sent til skolen -Blir møtt med utfrysning blant medelever -Samme regel for hjemkomst, kommer alltid veldig sent hjem -Faller av skolen -Går hjemme i en alder av 16,17 -Snur døgnet -Får antidepressiv -Sover hele døgnet -Visner -"Dør" -Sosialkontor -Nav -Uføretrygd Det var min skolegang,mitt liv Anonymkode: 98605...02b 0 Siter
Trine Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Har du fått ordentlig utredning? Sikker på at det "bare" er snakk om angst her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager for dårlig formulering, men hadde av en eller annen grunn et behov for å dele dette -Første minne fra SA- 5 år bg- karneval- lek- vansker med å forstå lek- utrygg- trekke seg bort -Barneskole- vansker med høytlesing i klasse pga. Litt svakheter i høytlesning og følende nervøsitet -Gym- usikker-redd ball i ball-leker -Fra rundt 4.kl. Begynnende usikkerhet og forståelse for Div. Leker i gym. Dette gjelder også leker som tidligere har blitt mestret og forstått.(forvirring) -Pga. Manglende forståelse for leker/instrukser later barnet som om det ikke følger med når læreren forklarer regler/instrukser(kan da skylde på at det ikke følget med)- spiller klovn- vil ikke fremstå dum -Spes. Vansker i stafett, hvor det er flere poster å huske og ting foregår i hurtig tempo(barnet er fysisk rask, spenstig og sterk,men skyldes usikkerhet rundt instruksene) -Fra 5.kl. Barnet blir mer urolig og utagerende, skyldes vansker i læringssituasjon, dårlig konsentrasjon mm. -Bruker mye tid til å kaste små lapper rundt i kl.rom og Div. Andre forstyrrende elementer -Får en del klager fra medelever og lærere som blir forstyrret Ungdomsskolen -Vanker i lærersituasjonen, ting går for fort foran tavla, eleven faller ut, eleven starter nå med skikkelige adferdsforstyrrelser, hyperaktivitet, -klovner, får mye kjeft, blir kastet på" kontoret" -Gymmen skulkes pga. Angst for ikke å mestre -Klassen er meget faglig sterk, eleven føler seg des enda dummere og mer annerledes -Adferden forverrer seg stadig, eleven provoserer lærere og blir "pøbel" -Mye skulk -Mye kjeft -Småkriminelle handlinger(oppgis ikke) -Slutten av 9.kl. Eleven får panikkangst i en spisesituasjon(skjelver på hendene, slutter å spise) Etter denne episoden vil ikke elev spise ved måltider -Siste del av 9.kl. Elev er 80% borte fra skole Oppstart ved videregående -Starter første dag som klovn -Utviklet angst for angsten ved alle måltidsammenhenger(spiser ikke) -Kommer med dumme bortforklaringer -Utvikler angst for å ta buss pga. Redd for at hender skal skjelve ved kortautomat -Venter på en buss med null passasjerer -Kommer derved alltid for sent til skolen -Blir møtt med utfrysning blant medelever -Samme regel for hjemkomst, kommer alltid veldig sent hjem -Faller av skolen -Går hjemme i en alder av 16,17 -Snur døgnet -Får antidepressiv -Sover hele døgnet -Visner -"Dør" -Sosialkontor -Nav -Uføretrygd Det var min skolegang,mitt liv Anonymkode: 98605...02b Adhd? Anonymkode: 7e67a...1ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Har tenkt det kan være ADHD, men det er så mye forskjellig det kan være, så blir forvirret. Mine vansker førte i hvert fall til sosial angst. Takk for svar:-) Anonymkode: 98605...02b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Fikk forresten Ritalin i en periode, men de mente jeg ble grensepsykotisk av dem, og måtte slutte Anonymkode: 98605...02b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager for dårlig formulering, men hadde av en eller annen grunn et behov for å dele dette -Første minne fra SA- 5 år bg- karneval- lek- vansker med å forstå lek- utrygg- trekke seg bort -Barneskole- vansker med høytlesing i klasse pga. Litt svakheter i høytlesning og følende nervøsitet -Gym- usikker-redd ball i ball-leker -Fra rundt 4.kl. Begynnende usikkerhet og forståelse for Div. Leker i gym. Dette gjelder også leker som tidligere har blitt mestret og forstått.(forvirring) -Pga. Manglende forståelse for leker/instrukser later barnet som om det ikke følger med når læreren forklarer regler/instrukser(kan da skylde på at det ikke følget med)- spiller klovn- vil ikke fremstå dum -Spes. Vansker i stafett, hvor det er flere poster å huske og ting foregår i hurtig tempo(barnet er fysisk rask, spenstig og sterk,men skyldes usikkerhet rundt instruksene) -Fra 5.kl. Barnet blir mer urolig og utagerende, skyldes vansker i læringssituasjon, dårlig konsentrasjon mm. -Bruker mye tid til å kaste små lapper rundt i kl.rom og Div. Andre forstyrrende elementer -Får en del klager fra medelever og lærere som blir forstyrret Ungdomsskolen -Vanker i lærersituasjonen, ting går for fort foran tavla, eleven faller ut, eleven starter nå med skikkelige adferdsforstyrrelser, hyperaktivitet, -klovner, får mye kjeft, blir kastet på" kontoret" -Gymmen skulkes pga. Angst for ikke å mestre -Klassen er meget faglig sterk, eleven føler seg des enda dummere og mer annerledes -Adferden forverrer seg stadig, eleven provoserer lærere og blir "pøbel" -Mye skulk -Mye kjeft -Småkriminelle handlinger(oppgis ikke) -Slutten av 9.kl. Eleven får panikkangst i en spisesituasjon(skjelver på hendene, slutter å spise) Etter denne episoden vil ikke elev spise ved måltider -Siste del av 9.kl. Elev er 80% borte fra skole Oppstart ved videregående -Starter første dag som klovn -Utviklet angst for angsten ved alle måltidsammenhenger(spiser ikke) -Kommer med dumme bortforklaringer -Utvikler angst for å ta buss pga. Redd for at hender skal skjelve ved kortautomat -Venter på en buss med null passasjerer -Kommer derved alltid for sent til skolen -Blir møtt med utfrysning blant medelever -Samme regel for hjemkomst, kommer alltid veldig sent hjem -Faller av skolen -Går hjemme i en alder av 16,17 -Snur døgnet -Får antidepressiv -Sover hele døgnet -Visner -"Dør" -Sosialkontor -Nav -Uføretrygd Det var min skolegang,mitt liv Anonymkode: 98605...02b Tror ikke at en med sosial angst driver å kaster lapper rundt i klasserommet og oppfører seg som en klovn. Folk med sosial angst er redd for oppmerksomhet, spesielt negativ oppmerksomhet og reaksjoner fra andre. Om du har sosial angst den dag i dag eller ikke, skal jeg derimot ikke legge meg bort i Anonymkode: acd31...eff 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.