Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

11

• lathans

4

• laban

3

• XbellaX

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har vi fått ett trollproblem?

Ikke mat trollet.

Skrevet
2 timer siden, Maw87 skrev:

Eller så er jeg god på å spare, fremfor 70% av andre her. 

Har du full oversikt over DOL-brukernes økonomi og spareevne? Imponerende ;)

Skrevet
Akkurat nå, laban skrev:

Har du full oversikt over DOL-brukernes økonomi og spareevne? Imponerende ;)

Jepp, gå gjennom noen sider med sutre-tråder og man ser noe som gjentar seg; nedtelling av dager til neste trygd ;) 

Skrevet
Akkurat nå, Maw87 skrev:

Jepp, gå gjennom noen sider med sutre-tråder og man ser noe som gjentar seg; nedtelling av dager til neste trygd ;) 

Men de er jo uten nick, det kan være samme (eller 2-3) person(er) som står bak alle disse. Jeg tror ikke 70% av brukerne her er ute av stand til å spare.

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Men de er jo uten nick, det kan være samme (eller 2-3) person(er) som står bak alle disse. Jeg tror ikke 70% av brukerne her er ute av stand til å spare.

Ja, jeg vet de er uten nick. Men de har jo anonym-kode. 70% var selvklart ikke et realistisk tall, så bare slapp av....

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Maw87 skrev:

Du skal ikke ta ting så bokstavlig. Det kan godt være noen som 'tuller'. (Noe sånt).

Hvem vet.

Anonymkode: ccfb6...3d2

Skrevet
8 minutter siden, Maw87 skrev:

Ja, jeg vet de er uten nick. Men de har jo anonym-kode. 70% var selvklart ikke et realistisk tall, så bare slapp av....

Anonymkoden gjelder bare innenfor tråden.

Jeg er helt avslappet.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss holde oss til tema, damer og herrer.

Rema 1000, du ser at det er en møkkabutikk bare du går inn døra. Det er masse sprekker mellom vinyl-flisene på gulvet, og varene ligger bare stablet i hauger. Og de som jobber der, ser mye mer slitne ut enn de som jobber på Kiwi. Det er sånn damer i 50-åra, som helt sikkert røyker masse og bare ser på såpeserier mellom scanningen av varer.

Anonymkode: 2b1e4...514

Jeg elsker den lokale Kiwien her! Kan knapt huske å ha funnet en vare som har gått ut på dato, de er like billige som Rema på det jeg handler til daglig og de har en frukt og grønt-avdeling jeg aldri har sett maken til på tilsvarende butikker! De har avtalekort for bind, truseinnlegg og tamponger (får hver 4. pakke gratis) og nå har de økt til 15% rabatt på frukt og grønt! :D 

Den ene lokale Coop Extra'en er trang, mørk, rotete, dyr, har en del dårlig frukt, en elendig frukt og grøntavdeling og har stadig vekk varer som har gått ut på dato. Remaen er en mellomting mellom disse to.

Skrevet

Re. forskjell på Rema, Rimi og Kiwi:

Min erfaring at svingningene er større internt i kjedene enn fra kjede til kjede. Har vært på veldig bra Kiwi-butikker, men min nærmeste er rotete og ganske dårlig. Samme med de andre kjedene.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, Lillemus said:

Jeg elsker den lokale Kiwien her! Kan knapt huske å ha funnet en vare som har gått ut på dato, de er like billige som Rema på det jeg handler til daglig og de har en frukt og grønt-avdeling jeg aldri har sett maken til på tilsvarende butikker! De har avtalekort for bind, truseinnlegg og tamponger (får hver 4. pakke gratis) og nå har de økt til 15% rabatt på frukt og grønt! :D 

Den ene lokale Coop Extra'en er trang, mørk, rotete, dyr, har en del dårlig frukt, en elendig frukt og grøntavdeling og har stadig vekk varer som har gått ut på dato. Remaen er en mellomting mellom disse to.

Kiwi FTW!!!

Anonymkode: 2b1e4...514

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Lett for de som har rikelig på forsikringer, erstatninger og gode relasjoner å senke offentlig standard. ;) Det er noe annet for den enslige sosialklienten med 6k i måneden. Har du gitt dette noen tankger før?

Lett? Kom faen ikke her å si at det er lett! 

Skaff deg en jobb da, ikke snylt på samfunnet. Er det ike så lett å få mer cash da?

Endret av Maw87
Skrevet
3 timer siden, Maw87 skrev:

Og hvem er bondestanden her? Meg, fordi jeg vokste opp på gård? Vel, jeg bor i en storby, har høyere utdannelse og ingenting med gård å gjøre. De fleste oppegående mennesker vet godt at mat generelt er billig i Norge. 

Synes du virkelig det? Det avhenger selvsagt av hva slags mat og produkter man liker/kjøper men jeg kan ikke si jeg opplever mat som spesielt billig i dette landet? Hva sammenligner du med? 

Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Synes du virkelig det? Det avhenger selvsagt av hva slags mat og produkter man liker/kjøper men jeg kan ikke si jeg opplever mat som spesielt billig i dette landet? Hva sammenligner du med? 

Retten til å tenke selv er tydeligvis truet.

i forhold til lønnsnivået vi har i Norge så er matvarer billig. Kanakje ikke for trygdede, men det er trygdesatsene som er for lave, ikke matvarer som er for dyrt.

Skrevet
4 minutter siden, Maw87 skrev:

Retten til å tenke selv er tydeligvis truet.

Aner ikke hva du mener?

4 minutter siden, Maw87 skrev:

i forhold til lønnsnivået vi har i Norge så er matvarer billig. Kanakje ikke for trygdede, men det er trygdesatsene som er for lave, ikke matvarer som er for dyrt.

At trygdesatsene er for lave er jeg helt enig i, men selv for mennesker i jobb synes jeg faktisk matvarer i Norge er dyrt. Det som er billig er halvfabrikatet og mer usunt, rene produkter koster ofte mer. 

Skrevet
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Aner ikke hva du mener?

At trygdesatsene er for lave er jeg helt enig i, men selv for mennesker i jobb synes jeg faktisk matvarer i Norge er dyrt. Det som er billig er halvfabrikatet og mer usunt, rene produkter koster ofte mer. 

Her i huset lager vi alt hjemmelaget, vi er to voksne og et barn. Bruker under 1000kr i uka på mat. Ikke en ferdigsaus engang. Er det virkelig dyrt? Vi er opptatt av sunne og gode matvarer, sparer ikke på innkjøp av mat.

Skrevet
23 minutter siden, Maw87 skrev:

Lett? Kom faen ikke her å si at det er lett! 

Skaff deg en jobb da, ikke snylt på samfunnet. Er det ike så lett å få mer cash da?

Nå er du unødvendig provoserende, jeg synes du skal dempe deg. Mange av oss klarer oss bra, men vi trenger ikke sparke nedover.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Xtra skrev:

Nå er du unødvendig provoserende, jeg synes du skal dempe deg. Mange av oss klarer oss bra, men vi trenger ikke sparke nedover.

Hva fader er det med folk her da! Så du hva jeg svarte på? 

Jeg blir dømt opp og ned pga erstatning og forsikringer, men får ikke lov å dømme tilbake? Her inne er det lenge leve dobbeltmoralen!

Når noen skriver til meg at det er LETT for meg, så er det utrolig provoserende. Da svarer jeg at det ef LETT for hen som kan skaffe seg jobb. Og det er JEG som sparket nedover?

Endret av Maw87
Skrevet
3 minutter siden, Maw87 skrev:

Her i huset lager vi alt hjemmelaget, vi er to voksne og et barn. Bruker under 1000kr i uka på mat. Ikke en ferdigsaus engang. Er det virkelig dyrt? Vi er opptatt av sunne og gode matvarer, sparer ikke på innkjøp av mat.

Nei, det er både overkommelig og faktisk ganske så godt gjort. Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å planlegge selve handlerunden..

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Nei, det er både overkommelig og faktisk ganske så godt gjort. Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å planlegge selve handlerunden..

Det første vi gjorde var å handle kun en gang i uken. Det hjalp mye! Nå har vi en bokmen forskjellige oppskrifter vi selv har skrevet ned som vi rullerer. Fungerer perfekt for oss :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...