Gå til innhold

Tørr kransekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har igjen noe kransekake etter jul som er blitt tørr. Kaka har vært fryst. Kan jeg fryse restene og ta dem opp og få dem seige seinere? Hvis ikke, kan jeg gjøre noe med dem nå for å få dem seige igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Dette vet jeg ikke noe om.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg!

Men lykke til.

Anonymkode: 9afce...7f9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette vet jeg ikke noe om.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg!

Men lykke til.

Anonymkode: 9afce...7f9

Haha 😁 Helt greit!

God natt!

Skrevet
44 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har igjen noe kransekake etter jul som er blitt tørr. Kaka har vært fryst. Kan jeg fryse restene og ta dem opp og få dem seige seinere? Hvis ikke, kan jeg gjøre noe med dem nå for å få dem seige igjen?

Jeg mener å ha hørt at en fersk brødskalker (raus bit vil jeg tro) skal gjøre underverk? Har ikke prøvd selv, så gir deg nå første stafettpinne :) 

Skrevet

Frys ned, og tin opp igjen i plastpose sammen med noen myke brødskalker.

Skrevet
6 timer siden, påskelilje skrev:

Brødskalk sammen med kransekaka er et godt, gammelt råd for å holde den seig. :) 

Skrevet

Et annet gammelt råd er en halv rå potet.  Det har fungert for meg :)

Skrevet

Her kastes halvparten av kakene hvert år etterhvert som de blir tørre. Og noen kastes først når jeg trenger kakeboksene til neste jul :huh:. Ikke har vi mye kaker heller.

Skrevet
2 minutter siden, Xtra skrev:

Her kastes halvparten av kakene hvert år etterhvert som de blir tørre.

Hva med å lage halv porsjon? :P

Anonymkode: 305f7...704

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi baker virkelig ikke mye, stort sett ikke mer enn det jeg tror skal gå med på julaften.

Eneste vi baker mer av, og som barna alltid spiser opp, er dekorerte pepperkaker.

Skrevet

Takk, folkens! Da prøver jeg å fryse resten ned, og så tine dem sammen med noen mye skalker. Fikk kransekaka i gave, og den var supergod, men vi har altså noe igjen, som jeg ikke har lyst til å kaste.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke bakt den selv. I år bakte vi ikke mye, men likevel er det rester. Jeg kaster ikke spisende mat, så vi drøyer jula ut denne uka også. Regner med at alt er spist opp i løpet av kommende helg.

Skrevet
20 minutter siden, Xtra skrev:

Og noen kastes først når jeg trenger kakeboksene til neste jul :huh:. Ikke har vi mye kaker heller.

Haha - det har jeg også opplevd!!!!

Skrevet
1 time siden, påskelilje skrev:

Hadde ikke bakt den selv.

Forslaget var til hun som kastet halvparten.

Gjest WimWamNamLam
Skrevet

Litt brød i kransekakeposen/ boksen gjør susen.

Skrevet
1 time siden, påskelilje skrev:

Hadde ikke bakt den selv. I år bakte vi ikke mye, men likevel er det rester. Jeg kaster ikke spisende mat, så vi drøyer jula ut denne uka også. Regner med at alt er spist opp i løpet av kommende helg.

Her er tenåringene lykkelige om dagen - det er fri flyt av julekaker til det er tomt. :)

Skrevet
13 timer siden, Xtra skrev:

Her kastes halvparten av kakene hvert år etterhvert som de blir tørre. Og noen kastes først når jeg trenger kakeboksene til neste jul :huh:. Ikke har vi mye kaker heller.

Haha samme her :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...