Gå til innhold

Sier du takk for dÆ?

Anbefalte innlegg

Skal du fortsatt handle på REMA 1000, eller har for mange av dine favorittprodukter forsvunnet?

http://www.sa.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/rema-1000/her-er-rema-1000s-nei-liste/s/5-67-365833

Knorr, Dove og Dr. Bens er blant varene som forsvinner ut.

Dove såpe og Knorrs supper forsvinner ut av hyllene. I suppehyllene er også Orklas Toro blitt «bestevenn». De melder at Liptons teprodukter trolig også er ute.

Samme avis melder at Uncle Bens og Haribo er ute av varmen.

Tidligere i dag ble det også kjent av Lerum syltetøy forsinner, noe administrerende direktør i Lerum Trine Lerum Hjellhaug synes er "trist og leit".

- Konkurransen er slik, og vi må bare forholde oss til det og utvikle nye og gode produkt, sier Hjellhaug til NRK.

Ajax, Palmolive og flere tannkremer er også ute fra Rema 1000s hyller.

Det er også kjent av Rema 100 kutter ut en rekke Coca-Cola-produkter, som Sprite, Urge og Fanta, ettersom konkurrenten Pepsi er Remas bestevenn.

De kutter dessuten ut en rekke ølmerker, inkludert nordnorske Mack. Rema har også sagt at de vil satse mer på lokale ølsorter og dermed vil redusere butikkplassen for Mack og andre øl som Hansa, Aass, Borg og CB.

Kims potetchips er også ute av butikkhyllene, noe som ble kjent før lanseringen av Æ.

Anonymkode: e2c4d...5a9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416064-sier-du-takk-for-d%C3%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper faktisk nesten ingen av de varene/merkene det er snakk om, men jeg synes jo ikke lavere vareutvalg er veien å gå for å gi et bedre tilbud - det henger liksom ikke helt på greip. Heldigvis har jeg alternativer i umiddelbar nærhet så jeg må ikke handle på Rema.

Ikke noe av det jeg handler blir borte, ser det ut til, så jeg kommer til å fortsette å handle på Rema. Jeg trenger ikke så stort utvalg, bare de har det jeg skal ha :) Jeg sparer masse penger på å handle på Rema siden de er de eneste som har billigprodukter som jeg liker.

Men er det ikke sånn at hver enkelt kjøpemann bestemmer da? Er vel ikke sånn at f.eks cola forsvinner, men at det er opp til kjøpemannen? Ikke at det spiller noen rolle for meg. Jeg kjøper Grans sin "cola" og nå syns jeg den smaker bedre enn vanlig cola.

2 minutter siden, Trine skrev:

Men er det ikke sånn at hver enkelt kjøpmann bestemmer da?

Ikke i kjedene.  Noen butikker har kanskje litt frihet når det gjelder lokale produkter, men mye bestemmes av ledelsen.  Det er derfor det er så viktig for leverandørene å få innpass hos f.eks. Rema.

Annonse

29 minutter siden, laban skrev:

Ikke i kjedene.  Noen butikker har kanskje litt frihet når det gjelder lokale produkter, men mye bestemmes av ledelsen.  Det er derfor det er så viktig for leverandørene å få innpass hos f.eks. Rema.

Men de sa jo på et eller annet intervju jeg hørte, at hver enkelt kjøpemann bestemte hvilke produkter de ville ha i sin butikk.

1 time siden, Trine skrev:

Men de sa jo på et eller annet intervju jeg hørte, at hver enkelt kjøpmann bestemte hvilke produkter de ville ha i sin butikk.

Muligens litt på detaljnivå, typen hvor mange og hvilke kaffevarianter de vil ha av merke X.  Men i det store og hele (altså om kaffemerke X i det hele tatt får komme i betraktning) bestemmes det ovenfra.  Noe av poenget er jo at de kjøper et kjempestort antall av alt (og dermed får / "krever" lav innkjøpspris). 

Du husker kanskje debatten rundt Hval-marsipan for noen år siden?  Det er ikke sånn at en lokal Rema-butikksjef kan ta inn Hval på bekostning av eller i tillegg til Freia eller Nidar.  Men h*n kan kanskje begrense seg til 8 av de 12 variantene Freia og Nidar tilbyr, hvis butikken er trang.  Jeg vet ikke hvordan reglene er på sånt, men jeg er sikker på at de er ganske klare ;)

1 time siden, laban skrev:

Muligens litt på detaljnivå, typen hvor mange og hvilke kaffevarianter de vil ha av merke X.  Men i det store og hele (altså om kaffemerke X i det hele tatt får komme i betraktning) bestemmes det ovenfra.  Noe av poenget er jo at de kjøper et kjempestort antall av alt (og dermed får / "krever" lav innkjøpspris). 

Du husker kanskje debatten rundt Hval-marsipan for noen år siden?  Det er ikke sånn at en lokal Rema-butikksjef kan ta inn Hval på bekostning av eller i tillegg til Freia eller Nidar.  Men h*n kan kanskje begrense seg til 8 av de 12 variantene Freia og Nidar tilbyr, hvis butikken er trang.  Jeg vet ikke hvordan reglene er på sånt, men jeg er sikker på at de er ganske klare ;)

Ok. Men nå var det jo snakk om at kjøpemennene kunne ta inn lokale produkter, at det var derfor noen av de store skulle ut. Jaja, spiller ingen rolle for meg. Skal nok få kjøpt den maten jeg trenger :)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du fortsatt handle på REMA 1000, eller har for mange av dine favorittprodukter forsvunnet?

http://www.sa.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/rema-1000/her-er-rema-1000s-nei-liste/s/5-67-365833

Knorr, Dove og Dr. Bens er blant varene som forsvinner ut.

Dove såpe og Knorrs supper forsvinner ut av hyllene. I suppehyllene er også Orklas Toro blitt «bestevenn». De melder at Liptons teprodukter trolig også er ute.

Samme avis melder at Uncle Bens og Haribo er ute av varmen.

Tidligere i dag ble det også kjent av Lerum syltetøy forsinner, noe administrerende direktør i Lerum Trine Lerum Hjellhaug synes er "trist og leit".

- Konkurransen er slik, og vi må bare forholde oss til det og utvikle nye og gode produkt, sier Hjellhaug til NRK.

Ajax, Palmolive og flere tannkremer er også ute fra Rema 1000s hyller.

Det er også kjent av Rema 100 kutter ut en rekke Coca-Cola-produkter, som Sprite, Urge og Fanta, ettersom konkurrenten Pepsi er Remas bestevenn.

De kutter dessuten ut en rekke ølmerker, inkludert nordnorske Mack. Rema har også sagt at de vil satse mer på lokale ølsorter og dermed vil redusere butikkplassen for Mack og andre øl som Hansa, Aass, Borg og CB.

Kims potetchips er også ute av butikkhyllene, noe som ble kjent før lanseringen av Æ.

Anonymkode: e2c4d...5a9

Handlet ikke på Rema før, og kommer ikke til å gjøre det nå.

Nå har det en del med butikkenes plassering å gjøre, men har for lengst irritert meg over dårlig utvalg i mange kjeder, og i stadig større grad Eldorado-produkter og andre "egne" varer. Handler heller i butikker med bedre utvalg, særlig når det gjelder ferskvarer.

Men som sagt - handler også en del om geografi; du skal ikke se bort fra at jeg hadde vært innom Rema ofte om jeg likevel gikk eller evt. kjørte forbi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...