Gå til innhold

Åpne dører!!! Ahrghhhhh!

Anbefalte innlegg

Jeg anser meg selv for å være en temmelig avslappet person, og ikke så himla ryddig. Men en ting som irriterer meg grenseløst, er når skuffer og skapdører blir stående åpne! Er det så himla vanskelig å dytte skuffen inn etter at en har hentet nøkler, en klut eller en børste? Eller lukke skapdøra når en har tatt ut en kaffekopp eller ryddet inn fra oppvaskmaskinen??? Eller når en har hengt jakka inn i skyvedørsgarderoben og satt skoene inn der - er det så himla vanskelig å lukke døra slik at ganga ser ryddig ut??? Jeg kan komme inn på kjøkkenet eller badet å se 4-5-6 skapdører stå åpne!

Dette gjelder mest hjemme, men også litt på jobb. Her på jobb er det en liknende ting som irriterer meg: Vi har en lang gang med garderober, tre lagere, toaletter etc. De aller fleste lukker døra når de går ut fra et av disse rommene, men ikke alle. Det ser jo så stygt ut å se rett inn på et lager når en går forbi...???!!! 

Så jeg lukker og lukker - lagerdører, garderobedører, skapdører og skuffer. Om igjen og om igjen og om igjen.

Ahrghhhhhhhhhh!

Godt å få det ut :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416098-%C3%A5pne-d%C3%B8rer-ahrghhhhh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Trine skrev:

Hvorfor lukke noe som helst når man har en automatisk dør-/skufflukker kalt påskelilje :D

Sant nok. Men det hender jeg lar dem stå åpne for å se om skapåpneren ville finne på å lukke dem neste gang han/hun kommer inn i rommet, men neida...

Det verste er at jeg tror faktisk alle de fire andre i familien er slike slappfisker! Muligens at han eldste er litt bedre enn søstrene. Jo - far og sønn er på samme nivå, jentene deler bunnplasseringen. Her på jobb vet alle hvem som er verst. Totalt uforbederlig. Har mer håp om at de hjemme lærer det.

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Sant nok. Men det hender jeg lar dem stå åpne for å se om skapåpneren ville finne på å lukke dem neste gang han/hun kommer inn i rommet, men neida...

Det verste er at jeg tror faktisk alle de fire andre i familien er slike slappfisker! Muligens at han eldste er litt bedre enn søstrene. Jo - far og sønn er på samme nivå, jentene deler bunnplasseringen. Her på jobb vet alle hvem som er verst. Totalt uforbederlig. Har mer håp om at de hjemme lærer det.

Å lukke skapdørene på overskapene på kjøkkenet lærte jeg da hjørnet på døra fikk nærkontakt med skallen. Det var vondt. Men nå lar jeg bare dører stå åpne dersom jeg skal inn i samme skap ganske umiddelbart, så det var en lekse jeg ikke hadde behøvd å lære. Jeg er enig med deg i at det ser rotete ut når dører står åpne. Irriterer meg litt over den ene skapdøra på soverommet som det ikke går an å lukke. Den er av den gamle typen med magnet og den har nok fått for mange lag med maling. Så den står alltid litt på gløtt.

Kan jo bli spennende å se når barna blir voksne og flytter hjemmefra, om de fortsetter å ha alle dører åpne ;) Har desverre ingen råd til hvordan man skal lære folk å lukke dører.

20 timer siden, Trine skrev:

Kan jo bli spennende å se når barna blir voksne og flytter hjemmefra, om de fortsetter å ha alle dører åpne ;) Har desverre ingen råd til hvordan man skal lære folk å lukke dører.

Jeg prøvde i går kveld å la være å lukke de fire skapdørene som stod oppe på det badet 15-åringen bruker. Her ser en altså rett inn på bind, tamponger, plaster, medisiner, deodoranter og all verdens rot. I morges var faktisk 2 av dem lukket, så hun har faktisk lukket dem selv!

Jeg tror at de lærer seg å lukke skapdørene når de flytter for seg selv - da er jo ikke mamma der lenger... :P

Annonse

20 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg prøvde i går kveld å la være å lukke de fire skapdørene som stod oppe på det badet 15-åringen bruker. Her ser en altså rett inn på bind, tamponger, plaster, medisiner, deodoranter og all verdens rot. I morges var faktisk 2 av dem lukket, så hun har faktisk lukket dem selv!

Jeg tror at de lærer seg å lukke skapdørene når de flytter for seg selv - da er jo ikke mamma der lenger... :P

Hahaha...utrolig :D Da er det nok håp om at de skal få det til når de blir voksne  ;)

Ta det som trening 😀 Det var noen som en gang sa noe om at en gang kan du komme til  å savne det som en gang irriterte deg. Min svigerinne irriterte seg ofte over min bror som aldri klarte å sette fra seg sko samlet eller pent i gangen. Når han gikk bort var vi alle forundret over å møte hans sko på kryss og tvers i gangen i lang tid etter hans bortgang 😀

Anonymkode: 3dd80...601

På ‎14‎.‎01‎.‎2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Ta det som trening 😀 Det var noen som en gang sa noe om at en gang kan du komme til  å savne det som en gang irriterte deg. Min svigerinne irriterte seg ofte over min bror som aldri klarte å sette fra seg sko samlet eller pent i gangen. Når han gikk bort var vi alle forundret over å møte hans sko på kryss og tvers i gangen i lang tid etter hans bortgang 😀

Anonymkode: 3dd80...601

Ja, det er kanskje sant!

I morges da jeg kom inn på kjøkkenet etter at 17-åringen hadde spist frokost, stod tre skapdører på vid vegg...

Joda - kommer kanskje til å savne det når han har flyttet ut ;)

På ‎14‎.‎01‎.‎2017 den 9.57, Gargamel skrev:

Skapdører blir stort sett lukket hos oss, men jeg synes det er rart at den minste ikke selv synes det er flaut at det ligger klær, inkludert vrengte truser etc på badegulvet og soverommet.

Mine har heldigvis begynt å synes det er flaut. I alle fall truser. BH-er og minitopper er visst ikke så flaut :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...