Gå til innhold

Frisørsalong nekter menn adgang

Anbefalte innlegg

En mann fra Bærum som skulle til frisøren for å få sønnen klippet, ble nektet adgang fordi han er mann.

Kvinnen som driver salongen i Sandvika, bekrefter overfor Budstikka at kun barn og kvinner har adgang, siden mange av kundene bruker hijab, som de tar av i salongen.

– Jeg har bare utenlandske kunder fra land som Somalia, Pakistan og Afghanistan. Det er få norske som kommer, og jeg må tenke på forretningen min, understreker frisøren overfor Budstikka.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/01/13/195270379/mann-nektet-adgang-til-frisor-i-baerum

Når Hodne stenger sin salong for personer med som bruker hijab blir det rettsak og dom. Når kvinner som bruker hijab stenger en salong så er det ok og ingenting gjøres. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 9c3e1...ff6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416133-fris%C3%B8rsalong-nekter-menn-adgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes vel tider på svømmehallen hvor bare kvinner har tilgang, fordi de kan svømme nakne. Det blir kanskje noe av det samme som dette, siden disse muslimene ser på det å vise håret (på hodet) på det samme som å være naken.

Så sånn sett er det helt fair.

( :rolleyes: )

3 timer siden, Kanonføde skrev:

Mistenker at mannen hadde et formål med å høre om time der, men det er nå greit. Rett skal være rett.

https://www.nrk.no/norge/frisor-nekter-menn-adgang-1.13321416

Det kan man også mistenke om hijab-kvinnen som gikk inn i Hodens salong.

Er nok Hodne-saken som er årsaken til denne saken. Mer drama fra den kanten:

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/hodne-saksokes-for-uttalelser-pa-facebook-1.911926

Det er jo litt synd at ærlige og rederlige, arbeidende og skattebetalende borgere utsettes i en slik kamp. Først er det Bayan som bruker frisør Hodne i sin sak, på hennes bekostning, og så er det denne iranske frisøren i Drammen som blir neste offer, i motangrepet.

Kan ikke folk bare la hverandre i fred, lurer jeg på nå. Det er ikke noe problem å finne en annen frisør, hvis du ikke liker frisøren. Hvorfor skal jeg ønske å la meg klippes av en frisør jeg har forakt for? Det kan en lure på.

Hodne måtte betale erstatning, og nå kan dramaet fortsette siden hun ikke gir seg - hvem vet hvor langt dette vil ende. Og den iranske frisøren mener hennes levebrød er i fare.

Annonse

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Er nok Hodne-saken som er årsaken til denne saken. Mer drama fra den kanten:

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/hodne-saksokes-for-uttalelser-pa-facebook-1.911926

Det er jo litt synd at ærlige og rederlige, arbeidende og skattebetalende borgere utsettes i en slik kamp. Først er det Bayan som bruker frisør Hodne i sin sak, på hennes bekostning, og så er det denne iranske frisøren i Drammen som blir neste offer, i motangrepet.

Kan ikke folk bare la hverandre i fred, lurer jeg på nå. Det er ikke noe problem å finne en annen frisør, hvis du ikke liker frisøren. Hvorfor skal jeg ønske å la meg klippes av en frisør jeg har forakt for? Det kan en lure på.

Hodne måtte betale erstatning, og nå kan dramaet fortsette siden hun ikke gir seg - hvem vet hvor langt dette vil ende. Og den iranske frisøren mener hennes levebrød er i fare.

Det finnes bare to alternativer: Enten må man ha lov til å nekte inngang for hijab-kledde og menn, eller ikke ha lov. Det kan ikke være enten eller.

1 minute ago, AnonymBruker said:

Det finnes bare to alternativer: Enten må man ha lov til å nekte inngang for hijab-kledde og menn, eller ikke ha lov. Det kan ikke være enten eller.

Ender nok opp med "muslims only" og "whites only"... utakk er verdens lønn, heter det vel.

Det er ikke lov å diskriminere noen pga kjønn, legning eller  religion.  Det er loven. Hvis de tillater noe så hva blir  det neste?  At ikke feks homofile  får handle i en bestemt butikk?

Endret av emilie321
31 minutter siden, Kanonføde skrev:

Ender nok opp med "muslims only" og "whites only"... utakk er verdens lønn, heter det vel.

Ja, og da er vi tilbake til det de rømte fra, men til slutt går en vel tom for steder å rømme til, vanskelig å forstå motivasjonen til disse folkene, og til de som lar dette skje med Norge. Men er nok noe jeg misforstår ....

Det somalske miljøet er det mest ekstreme eksempelet, vi får se masse negativ statistikk fra troverdige kilder, bla.a om organisert trygdemisbruk, det mest ekstreme var statistikk som viste at flertallet av somalske mødre var trygdesvindlere, og hva svarer det somalske miljøet? Noen selvkritikk, vår kultur har svakheter som muligens kan forklare at vi måtte flykte fra landet vårt? Nei, vi er forfulgt og diskriminert, i NORGE, politiet er ute etter oss og skyter oss og prøver å drepe oss, det er takken vi får får å redde disse folkene, de tror visst det er en konspirasjon, vi gir somalierne asyl , fordi da kan vi skyte og drepe dem.....fordi de er somaliere/muslimer.................. Høres sannsynlig ut...

Men alle kulturer er jo like gode, og like berikende, leste jeg ekspertene uttalte i vg db nrk etc, tydeligvis synes de at vikingene var noen supre folk, voldta og plyndre, super kultur vikingene hadde, håpper vikingene kan berike oss mer her i Norge, for vikinger er flott.... Ja, godt at vi har eksperter som virkelig kan få spredt gode og sunne holdninger til folket, hva skulle vi gjort uten dem. 

Anonymkode: f96cc...b17

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, og da er vi tilbake til det de rømte fra, men til slutt går en vel tom for steder å rømme til, vanskelig å forstå motivasjonen til disse folkene, og til de som lar dette skje med Norge. Men er nok noe jeg misforstår ....

Det somalske miljøet er det mest ekstreme eksempelet, vi får se masse negativ statistikk fra troverdige kilder, bla.a om organisert trygdemisbruk, det mest ekstreme var statistikk som viste at flertallet av somalske mødre var trygdesvindlere, og hva svarer det somalske miljøet? Noen selvkritikk, vår kultur har svakheter som muligens kan forklare at vi måtte flykte fra landet vårt? Nei, vi er forfulgt og diskriminert, i NORGE, politiet er ute etter oss og skyter oss og prøver å drepe oss, det er takken vi får får å redde disse folkene, de tror visst det er en konspirasjon, vi gir somalierne asyl , fordi da kan vi skyte og drepe dem.....fordi de er somaliere/muslimer.................. Høres sannsynlig ut...

Men alle kulturer er jo like gode, og like berikende, leste jeg ekspertene uttalte i vg db nrk etc, tydeligvis synes de at vikingene var noen supre folk, voldta og plyndre, super kultur vikingene hadde, håpper vikingene kan berike oss mer her i Norge, for vikinger er flott.... Ja, godt at vi har eksperter som virkelig kan få spredt gode og sunne holdninger til folket, hva skulle vi gjort uten dem. 

Anonymkode: f96cc...b17

En liten rant å innlede weekenden med? ;)

Hvem er "ekspert" her, er det noe du omtaler meg sarkastisk med? Fordi jeg er hedning.

14 minutter siden, Kanonføde skrev:

En liten rant å innlede weekenden med? ;)

Vi kan se hva vår venn Robert Eriksson har skrevet som somalske familier som utnytter velferdsystemet (han er ikke helt tapt bak en vogn selv, da):

http://eriksson.vgb.no/2011/04/13/somaliske-familier-utnytter-velferdssystemet/

Somaliske kvinner skiller seg etter norsk lov, men lever sammen med menn de, etter islamsk lov, er gift med. Velferdssystemet misbrukes av økonomiske årsaker, der innvandrerbarna er de store taperne. I går debatterte Stortinget det omfattende trygdemisbruket som synes å ha befestet seg blant somaliere, etter at jeg hadde fremmet en interpellasjon med dette temaet.

Tre av fire somaliske kvinner jobber ikke, en av tre er fraskilt og halvparten har mer enn 3 barn. Tall fra SSB viser at antallet enslige forsørgere er 2,5 ganger så høyt blant somaliere som blant øvrige innvandrere, og gjennomsnittet for hele befolkningen.

Human Rights Service har ved flere anledninger rapportert om identitetsjuks, fiktive asylsøknader, misbruk av barn for opphold, triksing med antall barn og barns identitet for å oppnå mer stønad og løgn om sivilstand. Det at somaliere tar ut fiktiv skilsmisse bekreftes også i en kronikk i VG, 18. august 2010, av Kadra Yusuf. Hun skriver: “Det er ikke ukjent i innvandremiljøet at mange kvinner i det somaliske miljøet skiller seg etter norsk lov, men fortsetter å leve sammen med menn de, etter islamsk lov, fortsatt er gift med. Slik kan de heve stønad om alenemødre, noe som ved mange barn utgjør betydelige beløp.”

Annonse

28 minutter siden, Master skrev:

Finnes nå en rimelig enkel løsning på dette; forheng/rom til hver enkelt kunde eller kunder som ikke kan la menn se dem.

Jepp. Sånn bør det være på bussen også, egen avdeling for muslimer så de slipper sitte sammen med kuffar.

Bilderesultat for bus segregation

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...