Gå til innhold

Dere som har vært på fjellet i helga

Anbefalte innlegg

I øtlandsområdet. Var det løssnø over tregrensa, eller var den ganske pakket slik som det pleier å være på fjellet? Nå mener jeg ikke trikkeskinnene altså, de holder jeg meg unna. Vil på fjellet, men siden jeg har denne lille fisen av en valp så må jeg nesten ta litt hensyn til han. Kan ikke la han kave igjennom løssnøen og jeg er helt sikker på at han nekter å sitte i pulken. Tror dere snøen bærer en 10 kg liten tass?

Fortsetter under...

15 minutter siden, Trine skrev:

I øtlandsområdet. Var det løssnø over tregrensa, eller var den ganske pakket slik som det pleier å være på fjellet? Nå mener jeg ikke trikkeskinnene altså, de holder jeg meg unna. Vil på fjellet, men siden jeg har denne lille fisen av en valp så må jeg nesten ta litt hensyn til han. Kan ikke la han kave igjennom løssnøen og jeg er helt sikker på at han nekter å sitte i pulken. Tror dere snøen bærer en 10 kg liten tass?

På Beitostølen er det supre skiløyper nå (men de vet jeg jo at du ikke er interessert i), men relativt lite snø i terrenget. Tror snøen ville ha holdt valpen din, men jeg kan sjekke litt mer i morgen hvor pakket den er.

3 minutter siden, frosken skrev:

På Beitostølen er det supre skiløyper nå (men de vet jeg jo at du ikke er interessert i), men relativt lite snø i terrenget. Tror snøen ville ha holdt valpen din, men jeg kan sjekke litt mer i morgen hvor pakket den er.

Det hadde vært supert om du kunne det. Er ikke værre enn at turen ev blir litt kortere enn planlagt, men er jo litt kjedelig å kjøre en time hver vei og ikke få noe særlig tur. Er spådd knallvær i morgen, men så skal det bli varmegrader fra tirsdag. Så egentlig burde vi komme oss ut i morgen. Men som vanlig tar jeg vel en eller annen spontanavgjørelse på hva vi skal bruke dagen til.

• 2 uker senere...
På ‎15‎.‎01‎.‎2017 den 23.23, Trine skrev:

Det hadde vært supert om du kunne det. Er ikke værre enn at turen ev blir litt kortere enn planlagt, men er jo litt kjedelig å kjøre en time hver vei og ikke få noe særlig tur. Er spådd knallvær i morgen, men så skal det bli varmegrader fra tirsdag. Så egentlig burde vi komme oss ut i morgen. Men som vanlig tar jeg vel en eller annen spontanavgjørelse på hva vi skal bruke dagen til.

Jeg glemte jo å svare deg den søndagen for to uker siden, men jeg tenkte på valpen din flere ganger i løpet av turen - fordi noen steder var snøen pakket og andre ganger var det pudder:-) Nå er vel forholdene ganske endret, siden det har vært mildvær.

Jeg funnet meg et nytt fjellterreng for denne helgen:-) Men hvordan går det med deg og fjellskia dine?

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg glemte jo å svare deg den søndagen for to uker siden, men jeg tenkte på valpen din flere ganger i løpet av turen - fordi noen steder var snøen pakket og andre ganger var det pudder:-) Nå er vel forholdene ganske endret, siden det har vært mildvær.

Jeg funnet meg et nytt fjellterreng for denne helgen:-) Men hvordan går det med deg og fjellskia dine?

Vi tok sjansen og tok en tur på Norefjell. Var veldig varierende føre. Noen steder var det nesten ikke snø, noen steder var det is og noen steder var det fint føre. Begge hundene gikk bra oppå snøen nesten over alt. Men jeg klarte få tatt bilde av valpen idet han trår igjennom og tryner skikkelig :D Er ikke så lett å holde kontroll på alle bena, spesielt ikke når underlaget er så varierende.

Nye fjellterreng er alltid moro. Joda, fjellskia har det fint, de har ikke blitt brukt mye i år da, det er litt dumt. Fått kjøpt fellevoks også, men har ikke fått gnidd det på enda. Værre er det med stavene. Den ene spissen knakk. Har kjøpt ny, men har ikke fått byttet enda. Håper det går greit å bytte den. Blitt mest turer i skogen denne vinteren, på bena. Så noen bilder fra Norefjell i dag. Her er det jo bare grått, men fjellet lå over skyene/tåka så der hadde det vært knallsol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...