Gå til innhold

Er det virkelig så ille?

Anbefalte innlegg

Den velkjente låta "Manda Morra Blues" fremstiller arbeidslivet til å være helt forferdelig, mener jeg. Høydepunktet er verset:

Snart sitter vi å rister inn mot byen halvt i søvne
til en arbeidsplass med lenker vi mer aner enn forstår
Som gir oss lønn i påsan og som stjæler våre år
Til en dag sirena uler klokka sju,
en annen står på plassen din og du

Veldig ille, høres det ut som... eller er det egentlig så ille? Jeg har aldri hatt en ordentlig jobb, men jeg har fullført VGS med nesten 0 fravær, og jeg syns det var mye bedre å ha det å gå til enn det livet jeg har nå. Jeg har også hatt mer kortvarige jobber som jeg syns var helt greie (dvs. før jeg ble "syk"/trygdet).

Er det virkelig så ille?

Det siste verset:

Kan glømme mandag morra blues, mandag morra blues
Du står opp hvis du gidder,
lunker kaffen, tar en snus
og nynner Mandag morra blues

Det virker jo helt toppers å skade seg og bli trygdet... for en dust. Sånn jeg tolker det i alle fall, var litt tvetydig.

Anonymkode: 4ba81...a80

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416283-er-det-virkelig-s%C3%A5-ille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den velkjente låta "Manda Morra Blues" fremstiller arbeidslivet til å være helt forferdelig, mener jeg. Høydepunktet er verset:

Veldig ille, høres det ut som... eller er det egentlig så ille? Jeg har aldri hatt en ordentlig jobb, men jeg har fullført VGS med nesten 0 fravær, og jeg syns det var mye bedre å ha det å gå til enn det livet jeg har nå. Jeg har også hatt mer kortvarige jobber som jeg syns var helt greie (dvs. før jeg ble "syk"/trygdet).

Er det virkelig så ille?

Det siste verset:

Det virker jo helt toppers å skade seg og bli trygdet... for en dust. Sånn jeg tolker det i alle fall, var litt tvetydig.

« Er det virkelig så ille »