Gå til innhold

Tilliten til makteliten smuldrer opp

Anbefalte innlegg

– Jeg er veldig bekymret for demokratiets fremtid. Jeg tror vi står foran en lang, lang periode med ytterligere fall i tilliten, sier den kjente amerikanske psykologiprofessoren Jonathan Haidt ved New York University til Aftenposten i Davos.

Nye tall fra den årlige Edelman Trust-undersøkelsen viser at tilliten aldri har falt mer fra et år til det neste enn den gjorde mellom 2016 og 2017.

http://www.aftenposten.no/verden/Tilliten-til-makteliten-smuldrer-opp-Na-styrer-flere-vestlige-ledere-unna-Davos-613165b.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416294-tilliten-til-makteliten-smuldrer-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, merkelig. Jeg synes demokratiet har fått ett nytt giv. En klaps i ansiktet på de toneangivende politisk korrekte. Jeg tenker da på Brexit, og Trump. Den så ikke det ensrettede PK mediene komme. Det virker som om de er sjokkert, de liker tydeligvis ikke demokrati. Når det ikke går i deres rettning. Patetisk.

Anonymkode: c2c64...804

Gjest Gargamel

Jeg tror politikerne må omstille seg til en ny tid. Autoritet betyr ikke så mye lenger, så alle må klare å argumentere på ærlig og forståelig måte. En professortittel er ikke nok til at folk tar det man sier for god fisk. Det kan også slå hardt tilbake å fjuske med argumentene.

Mahad saken er et kroneksempel. Venstresiden hadde en knallgod sak, men satser på at velgerne er dumme og anklager Listhaug for en lov de selv har innført. De blir avkledd og ender med knockoutseier til Frp.

For å redde skinnet rusher de gjennom et dårlig utredet lovforslag.

De kunne kommet godt ut av det med god gammeldags ærlighet. De kunne fra starten sagt at de selv var med på å innføre loven, men at den slår urimelig ut bør endres. Det er ingen skam å snu så lenge man innrømmer at det er det man gjør. De kunne Innført en foreldelsesfrist f.eks. Da måtte Frp stått frem som nidkjære og gått imot en slik endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...