AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det har vært mye fokus gjennom årene mot atomvåpen Jeg vil rette fokus mot atomkraft Tenk på de som ofret livet for å stoppe utslippene ved Tajernobyl Atomkraft er for farlig mener jeg Men setter vi oss selv i en slik situasjon at det blir den mest valgte oppvarmingsmetode mange steder i verden av miljøhensyn Driver man å bygger opp fagmiljøer for å lansere løsningen når verden er på randen? Jeg vet ikke Jeg føler bare det går mot slutten på så mye og tenker Hva blir det neste Hva har vi nå ikke tenkt på Det er mye vi ikke vet om samspillet mellom teknologi og menneske tror jeg Håper vi alle "kjenner lovene " når vi kommet til spørsmålet om hva gjør vi ved de forskjellige umulige senarier av miljø ødeleggelse irreversibelt eller ikke Hva har vi hvis kulda biter over lang lang tid Jeg ser svart på tingene og tror det går mot slutten Hvem kan hjelpe som det stod i en annonse på åttitall i en hovedstadsavis Hvor går vi i miljøpolitikken vår når det gjelder framtidas varmekilder Hvor henter man pålitelig kunnskap om dette om hvor vi står i spørsmålet om atomkraft egentlig Anonymkode: dbaf1...065 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/416317-mot-atomkraft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Kjernekraft er (såfremt det ikke går galt) den mest miljøvennlige energikilden. Ingen utslipp av drivhusgasser, sot, partikler eller NOx. Ingen inngrep i naturen. Ressursene er store. Minimalt med avfall, og det lille som er kan lagres inni et fjell i årtusener. Hadde man erstattet kullkraft, oljebrennere, osv. med kjernekraft, ville global oppvarming vært et mindre problem. Trygt er det også. Med mindre kraftverket bruker gammel sovjetrussisk teknologi og de som jobber der drikker vodka hele dagen. JA til mer kjernekraft på bekostning av fossilt brensel! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/416317-mot-atomkraft/#findComment-3748858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Enig med ISW. Da jeg gikk på elektro var vi og besøkte et kjernekraftverk. De er idiotsikre. Det er så mange barrierer at det er nesten umulig at noe skulle gå galt. I tillegg er det miljøvennlig. Jeg kan se at lagringen av avfall kunne blitt et problem etterhvet i.o.m. at halveringstiden på uran er nesten 5 milliarder år. De har jo snakket om å lagre uran ute i verdensrommet. Jeg vet ikke om det er realistisk. Uansett så er kjernekraft langt mer miljøvennlig enn kull eller annet fossilt brensel. Kullkraftverk har faktisk et ukontrollert utslipp av uran, da er det vel bedre med det som er kontrollert og lagres forsvarlig? Fornybar energi er heller ikke så miljøvennlig som vi liker å tro. Det kreves store inngrep i naturen og skaper en visuell forurensing. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/416317-mot-atomkraft/#findComment-3748961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.