Gå til innhold

Østrogen


Gjest Hormonia

Anbefalte innlegg

Hva inneholder mest østrogen og gir flest bivirkninger i form av ødemer/vektøkning av tablettene Trisekvens,Livial eller Triordinol ??

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til hormonia vedr. østrogen-tabletter.

Dette er 3 ulike tabletter, med 3 ulike bruksområder, og med ulike typer østrogen. Trinordiol brukes som p-pille, og har høyest østrogen-effekt. Det er imidlertid helt individuelt hvorvidt man får vannopphopninger. Trisekvens er lavere dosert, og brukes for å regulere blødninger og plager i overgangsalder, samt forebyggende mot benskjørhet. Livial inneholder et helt nytt, syntetisk steroid, som både har østrogen, gestagen- og androgen-effekt. Sistnevnte brukes forebyggende mot benskjørhet, samt for å hindre plager med tørre limhinner nedentil etter overgangsalder. Sistnevnte har vist seg ikke å virke dempende på seksual-lysten, noe som kan ha vært problem for enkelte som bruker andre typer hormon-tilskudd.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist i allmennmedisin og Idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke kunstig østrogen når det finnes naturlige alternativer?

Har vi ikke nok kunstige kjemikalier i kroppen?

Hvem har sagt at jeg tar kunstig Østrogen, og hva er naturlig østrogen.

Noe enormt dyrt noe du får kjøpt i en helsekostbutikk og uten den ringeste effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål Sand, almenlege

Hvorfor bruke kunstig østrogen når det finnes naturlige alternativer?

Har vi ikke nok kunstige kjemikalier i kroppen?

Kjære jølle.

Tidligere var man også i de medisinske miljøer skeptiske til østrogener.Etterhvert som fordelene ved bruk av østrogener langt overskygget ulempene,stiller vel de aller fleste seg nå positive til denne bruken.Østrogener har nå få kontraindikasjoner og viser seg å kunne gi mange kvinner et lengre,sunnere og mer aktivt liv enn de ville ha hatt uten østrogener.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at jeg tar kunstig Østrogen, og hva er naturlig østrogen.

Noe enormt dyrt noe du får kjøpt i en helsekostbutikk og uten den ringeste effekt.

Spørsmål i en slik tone gidder jeg ikke svare på.

Hold deg til det du er vant til, så slipper du å sette deg inn i noe nytt (som kanskje til og med er skummelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål i en slik tone gidder jeg ikke svare på.

Hold deg til det du er vant til, så slipper du å sette deg inn i noe nytt (som kanskje til og med er skummelt).

Takk.....jeg er heller ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...