Gå til innhold

Pollensesongen har nå startet...

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Verden er blitt helt forrandret, for nå har pollensesongen startet, og det er bare vinter og januar!!! Dette er jo helt sært...

https://www.nrk.no/livsstil/pollensesongen-rekordtidlig-i-gang-_-i-januar-1.13346284

Norge kommer til å bli en Amasonas" om 40 år tipper jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416530-pollensesongen-har-n%C3%A5-startet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
30 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har fortsatt et håp om at vinteren er forsinket og at den heller vil var litt lengre utover våren, men sånn er det nok ikke. Jeg liker ikke denne forandringen.

Jeg tror det er noe farlig på gang, og at myndighetene ikke vil fortelle oss at det de kaller Venus som lyser som en stjernesol, egentlig er Nibiru eller en annen destrutiv sak som skal ødelegge allt liv, og at oppvarmingen er sola som dreper oss sakte men sikkert.

50 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg tror det er noe farlig på gang, og at myndighetene ikke vil fortelle oss at det de kaller Venus som lyser som en stjernesol, egentlig er Nibiru eller en annen destrutiv sak som skal ødelegge allt liv, og at oppvarmingen er sola som dreper oss sakte men sikkert.

Så livlig fantasi har ikke jeg da. Gjennom alle år har det vært varmere og kaldere perioder. Nå er vi nok inne i en varm periode. Men jeg liker best kulde og snø. Sommeren er bare stress syns jeg og da er det dumt den bare blir lengre og lengre.

Blomsterfluen
1 minutt siden, Trine skrev:

Så livlig fantasi har ikke jeg da. Gjennom alle år har det vært varmere og kaldere perioder. Nå er vi nok inne i en varm periode. Men jeg liker best kulde og snø. Sommeren er bare stress syns jeg og da er det dumt den bare blir lengre og lengre.

Ok. Jeg elsker våren og sommeren når det myldrer av vakre blomsterfluer, humler og bier, blomster og søte vannlopper som går på vannet, og ikke minst deilig fuglesang. Løvsangeren og bokfinken og svarttrosten er de søteste fuglesanglydene ever! Men jeg er livredd for å bli stukket av vepsene.

10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg elsker våren og sommeren når det myldrer av vakre blomsterfluer, humler og bier, blomster og søte vannlopper som går på vannet, og ikke minst deilig fuglesang. Løvsangeren og bokfinken og svarttrosten er de søteste fuglesanglydene ever! Men jeg er livredd for å bli stukket av vepsene.

Her kryr det av snigler som klistrer seg til pelsen på hundene og flått, så jeg klarer ikke se alt det fine. Syns også det blir så mye inntrykk, mindre stress for øynene når alt er hvitt. Om indre stress for ørene når det ikke er så mye lyder.

Annonse

15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

2 minutter siden, Trine skrev:

Her kryr det av snigler som klistrer seg til pelsen på hundene og flått, så jeg klarer ikke se alt det fine. Syns også det blir så mye inntrykk, mindre stress for øynene når alt er hvitt. Om indre stress for ørene når det ikke er så mye lyder.

Hehe, litt artig hvor ulike opplevelser dere har av samme ting.

Selv er jeg nok ikke så glad i insekter som Blomsterfluen, men jeg elsker også vår og sommer!  Elsker å slippe å fryse og kunne ha bare føtter i åpne sandaler, elsker alt ved sjøen og det å føle solen varme. For ikke å snakke om fuglesang, som Blomsterfluen nevner :).

Men jeg er også glad i ordentlig vinter, men ikke i overgangssesong, som nå har vart omtrent fra 1. oktober. Det er på tide at vinteren kommer snart - og det gjør den nok.

11 minutter siden, Xtra skrev:

Hehe, litt artig hvor ulike opplevelser dere har av samme ting.

Selv er jeg nok ikke så glad i insekter som Blomsterfluen, men jeg elsker også vår og sommer!  Elsker å slippe å fryse og kunne ha bare føtter i åpne sandaler, elsker alt ved sjøen og det å føle solen varme. For ikke å snakke om fuglesang, som Blomsterfluen nevner :).

Men jeg er også glad i ordentlig vinter, men ikke i overgangssesong, som nå har vart omtrent fra 1. oktober. Det er på tide at vinteren kommer snart - og det gjør den nok.

Hehe, ja, ganske stor forskjell :)

Jeg fryser om sommeren også jeg, på kalde kvelder på fjellet. Her blir aldri ullunderløy og luer pakket bort for sommeren. Men jeg takler ikke varme noe bra. Blir så slapp. Men sett bort ifra mygg, knott, sau og reinsdyr så er fjellet fint på sommeren :) Reinsdyr er jo egentlig kule, men hunden min blir jo hakke gal av dem (han er reingjeter).

I fjor var alt litt merkelig. En morgen i august var det 4 grader ute. Jeg var overlykkelig :D Men det varte ikke så lenge. I midten av september hadde jeg noen netter på fjellet som hadde vært varme selv i slutten av juli. I begynnelsen av november var det vinter her og 40 cm snø. Etter det har det bare vært tullevær.

Mamma fortalte at dør OL i -94 så var folk bekymret siden det ikke kom noe snø. Men jammen ble det mer enn nok før OL startet, så jeg lever fortsatt i håpet og inntil videre trøster jeg meg med at nå kan jeg ihvertfall trene spor. Det er ikke like greit i en halv meter snø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...