Gå til innhold

NHD/andre trenger råd angående medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte sist sommer med quetiapin samtidig som jeg byttet fra 20 mg cipralex til 20 mg brintellix. Går også på 15 mg abilify. Etter at jeg byttet til brintellix så er jeg ikke lenger så flat, noe som er utrolig godt. Synes dessuten av angsten har blitt bedre. Følte alt quetiapinen roet ned hodet og uroen pluss alt jeg begynte å sove godt (for første gang i mitt voksene liv) Så lang, så godt. Men så begynte jeg å få store overspisings perioder som ble verre og verre ( i takt med at jeg økte quetiapinen) Har i løpet av 7 måneder dratt på meg ca 20 kg og er forferdelig lei meg for det, men greier ikke å ta meg i sammen.

Som vanlig legger jeg all skyld på meg selv. Jeg er lat og udugelig. Et skikkelig svakt og dårlig menneske.

Første gang jeg la på meg mye (45 kg) så gikk jeg på store doser med bla nozinan (600 mg pr døgn). Har nå begynt å tenke at quetiapinen har noe av skylden for vektoppgangen og har begynt å trappe ned med disse. Synes jeg alt ser en liten forandring på mathungeren, men jeg merker også at søvnen har blitt dårligere og alle lydene i hodet har kommet tilbake. Har greid å trene litt og er bedre i noen timer etter trening.

Greier ikke å gå med den utrolige store hungeren samtidig så ønsker jeg at lydene i hode skal stilne pluss at jeg sårt trenger å sove. Hva gjør jeg? Finnes det noe annet eller må jeg velge mellom vekt og det å få ro/sove?

Noen som har noen råd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...